มังคุด skrev: ↑03 mar 2018, 16:12
«Et visum som gir visumfritak»

les den setningen litt nøyere please.
«En kommer ikke inn i Thailand uten visum» skriver du. Sjekk her:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Visa_policy_of_Thailand
Folk fra 58 forskjellige land kommer inn til Thailand uten visum (om de oppfyller de krav som stilles som gyldig pass osv) Jeg har ikke kalkulert alle landenes innbyggere tilsammen som kan reise inn til Thailand uten visum men det må da glatt være mere enn en milliard. Det er litt flere enn ingen det....
Ja, du mener det ja...da synes jeg de er ett merkelig argument da det stor visa policy of thailand i linken du henviser meg til. VIsum er ett fellesbegrep og så kan man prate om de tekniske detaljene rundt de ulike typer visum og fritak for visum. .
Og hvordan forklarer du stempelet som hvor teksten "
Visaclass:bokstav.nummer" man får ved exemption on visa i Thailand?
Fritak fra visa betyr ikke at det ikke er visa. Det betyr at man har fått fritak fra gjeldende visum som finnes feks TR NON IMG etc, men det gis untakk ved å gi noe som heter expemption on visa.
Jeg kan ikke forstå det på noen annen måte. Det ville jo vært svært spesielt hvis expemtion on visa har sin helt egen spesielle lover og regler som ikke angår visum(Et visum (pluralis visa) er en tillatelse til innreise i et land. Normalt krever landene at statsborgere fra andre land behøver denne tillatelse/handling sammen med et pass for innreise.)
Når jeg sjekket stemplene fra Laos og Malaysia hva det angår exemption on visa. Står det ingenting om visa i det hele tatt.Som jeg kunne se. Men de har noen bokstaver og tall som helt sikkert betyr noe, Men inn til Thailand så gir de en klassifisert visum visstnok og da er det enkelt etter min mening.