Slik jeg forstår det, så de thailandske myndighetene fastsette bidraget slik det er beskrevet på deres hjemmesider, før Nav kan foreta trekk, og da må hun også ha juridisk omsorgsrett for barna.JD6620 skrev: ↑06 jul 2019, 11:12 Umiddelbart tenker jeg du kan oppmuntre henne og barna til å pleie kontakt med besteforeldrene i Norge, vanligvis ønsker ikke mødre at barnevernet skal overta omsorgen og her er det vel skrevet mellom linjene at datteren ønsker å bo med disse besteforeldrene mens hun bor i Norge , men det er jo ikke a ktuelt i fra BV side. Faren har disset disse barna, så da er det opp til moren å være den voksne her, når det gjelder bidrag så er det NAV som er rette instansen å henvende seg
Barn av nordmann - rettigheter til å leve i Norge?
Faren fikk full omsorgsrett for barna av moren med en avtale om at de skulle bo og vokse opp i Norge. Han truet med advokat i Thailand for å "dumpe" omsorgsretten tilbake på henne. Men tviler på han kan ensidig gjøre dette.
Jeg har nå videresendt kontaktinfo til rette kommunes barnevern så får hun ta det derifra selv. Det er fortsatt dialog med faren så jeg håper det ordner seg.
For meg er det helt utrolig at noen bruker ungene på denne måten og steller til slikt. Men det er jo egentlig ikke noe nytt. Desverre er enkelte utrolig egoistiske.
Har sett noen ekstreme familiefeider på Facebook gruppene for norske Thailandsfarere. Best å holde seg unna slikt.
Jeg har nå videresendt kontaktinfo til rette kommunes barnevern så får hun ta det derifra selv. Det er fortsatt dialog med faren så jeg håper det ordner seg.
For meg er det helt utrolig at noen bruker ungene på denne måten og steller til slikt. Men det er jo egentlig ikke noe nytt. Desverre er enkelte utrolig egoistiske.
Har sett noen ekstreme familiefeider på Facebook gruppene for norske Thailandsfarere. Best å holde seg unna slikt.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Helt enig, fint du hjelper til med å veilede til rette myndigheter,det skal som kjent 2 til for å danse tango, og uten å høre 2 sider skal en være forsiktig med å ha noen mening, nå er vel heller ikke Thaiere generelt de første til å inrømme noen som helst skyld.RobertX skrev: ↑06 jul 2019, 12:48 Faren fikk full omsorgsrett for barna av moren med en avtale om at de skulle bo og vokse opp i Norge. Han truet med advokat i Thailand for å "dumpe" omsorgsretten tilbake på henne. Men tviler på han kan ensidig gjøre dette.
Du har jo tidligere vært inne på utrykket som na na, , jeg har stått på sidelinja i en skillsmissesak Thai Norsk og tilsvarende Thai Thai skilsmisse.så tydelig at omtanke for barnas beste kan nok være mere utviklet her i Norge , uten at jeg skal generalisere.
Nei, skotten er pensjonert og en veldig trivelig fyr. Men han har også en egen datter han brødfør og betaler skole for. Hans pensjon er i GBP og den har vel vært herjet værre med enn norske-krona de siste årene. Så han har jo sine begrensninger også.
Så hun har nå i det minste funnet seg en bedre mann slik jeg ser det.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem