Anbefalinger i Bangkok

Svar
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

Jeg digger Bangkok. Blir aldri lei. Spesielt nå som jeg for lengst har sett alle attraksjonene, og derfor slipper å stresse mellom overfylte steder alle skal se.

Synes derfor forumet trenger en tråd med ymse tips. Noen av dere bor vel i byen, og kjenner den godt.

I dag har jeg besøkt en slangefarm som skiller seg ut i røkla. I stedet for show der folk erter kobraer, presenteres slangene av fagfolk som vil dem vel. På rekke og rad vises noen av landets vanligste slanger fram, og den underholdende speakeren forklarer hvor de lever, om de er giftige, deres reaksjonsmønstre, samt hvordan man bør oppføre seg hvis man møter dem.

Vi lærer også hvordan vi bør løfte en kongekobra, men det anbefales ikke. ;)

Stedet er i Queen Saovabha Memorial Institute, en kort gåtur fra Sala Daeng BTS, og drives av red cross.

De utvikler vaksiner.

En tur innom kan anbefales alle som er interessert i å lære litt om slanger. Slangepresentasjonen er klokka 14.30 hver ukedag.

Pris: 200 baht. Det var det verdt.

Sleng gjerne ut tips til annet Bangkok-relatert. Restauranter, barer, attraksjoner som kanskje ligger litt utafor turistløypa, osv.
Red Cross.jpg
(Bildet viser den giftslangen det er mest sannsynlig at vi møter. Den er overalt. Det er den med oransje hale som er giftig).
Moo Ping

Flott med en Bkk tråd tråd, så kan alt bli samlet der, og de som er interessert kan lett finne fram info....

Stedet i du beskriver ser ihvertfall ut som er verdt et besøk.

Var på et annet slange show der de ertet slangene etc som du beskriver.. Avslutningen på showet var at de kaset en gummi kobra på publikum.(Som publikum selvsagt trodde var ekte) Sinnsykt. Har sett mye galskap , men at de tok sjansen på at alle tilskuerene hadde så godt hjerte at de overlevde dette sjokket er imponerende. Thaihumor?
Moo Ping

Kan anbefale noen kinesiske restauranter i Bkk som jeg har vært på i det siste. Det viser seg at alle de jeg vet om etterhvert har fått flere filialer rundt omkring i Bkk. Dette gjelder Hua Seng Hong som man i dag finner overalt, men den opprinnelige restauranten ligger i Yaowarat Rd. Chinatown, og er verdt et besøk.

The Canton House er også populær og billig. Den opprinnelige restauranten ligger også i Yaowarat Rd. Den brant ned i februar 2016 , men ble bygget opp igjen i sin opprinnelige form. Den var opprinnelig fra 1908. Den nyoppbygde restauranten har en noe kald stil (ikke spesielt koselig etter min smak), men gjestene er der for god og billig dim sum. 25-30 baht for en skål (eller hva de nå kaller de treeskene). The Canton House har også filialer ved Phaya Tai BTS og Future Park , Rangsit. De hadde også en filial på Treminal 21, men den er der ikke nå. Spurte kelneren hvorfor, men han bare smilte, så jeg regner med at den ikke gikk så bra.

Hong Bao er også verdt å besøke. Jeg har bare vært på den som ligger i 4 eller 5 etasje på Central Embassy kjøpesenter. Maten er fantastisk, men det er ganske dyrt. Den første Hong Bao restauranten i Bkk (som jeg ikke kom meg til denne gang) ligger i Soi Promchit som går mellom Sukhumvit soi 33 og 39. Lettest å komme seg dit er å gå helt ned i enden av Sukhumvit 33, så ta til høyre og gå bortover soien. Da ligger restauranten på høyre side.

Dette for de som ønsker å prøve god kinesisk mat (og som har lagt inn noen ekstra kr på matbudsjettet)
Kolami

Noodle skrev: 27 nov 2017, 14:53 Jeg digger Bangkok. Blir aldri lei. Spesielt nå som jeg for lengst har sett alle attraksjonene, og derfor slipper å stresse mellom overfylte steder alle skal se.

Synes derfor forumet trenger en tråd med ymse tips. Noen av dere bor vel i byen, og kjenner den godt.

I dag har jeg besøkt en slangefarm som skiller seg ut i røkla. I stedet for show der folk erter kobraer, presenteres slangene av fagfolk som vil dem vel. På rekke og rad vises noen av landets vanligste slanger fram, og den underholdende speakeren forklarer hvor de lever, om de er giftige, deres reaksjonsmønstre, samt hvordan man bør oppføre seg hvis man møter dem.

Vi lærer også hvordan vi bør løfte en kongekobra, men det anbefales ikke. ;)

Stedet er i Queen Saovabha Memorial Institute, en kort gåtur fra Sala Daeng BTS, og drives av red cross.

De utvikler vaksiner.

En tur innom kan anbefales alle som er interessert i å lære litt om slanger. Slangepresentasjonen er klokka 14.30 hver ukedag.

Pris: 200 baht. Det var det verdt.

Sleng gjerne ut tips til annet Bangkok-relatert. Restauranter, barer, attraksjoner som kanskje ligger litt utafor turistløypa, osv.

Red Cross.jpg

(Bildet viser den giftslangen det er mest sannsynlig at vi møter. Den er overalt. Det er den med oransje hale som er giftig).
.
Perfekt. DItt skal jeg..jeg har sett etter noe slikt..men denne var nokså sentral :)
Svar

Gå tilbake til «Generelt»