Dagens nyheter!

Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#401

riflefish skrev: 16 apr 2019, 18:07 vel har vert innom det nye lokale statlige

sjukehuset!

døm sku blandt annet rense et sår

det var 5 sykepleiersker på meg

gigant stort

ingen ventetid og top moderne

tok foto av ryggen

like mange pleiersker

de satt rundt og kopa

hadde tydlivis ikke nok og gjøre

så ankurat at det er stor manko,

nei,,

ikke i år!

kona ble innlakt på bumrungrad

forrige uke!

det var ei sykerpleierske for vert rom

romma. hadde kjøkken

sofa gruppe finere en et 5 stjerners hotel

og hsr ennå ikke sett overarbeida

sykepleiere,🙄
ja men det er jo flott, om det er representativt for offentlige sykehus , skal ikke uttale meg da jeg kun har innblikk i et par andre som nok ikke holdt den standard
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#402

Wood1958 skrev: 16 apr 2019, 19:15 ja men det er jo flott, om det er representativt for offentlige sykehus , skal ikke uttale meg da jeg kun har innblikk i et par andre som nok ikke holdt den standard
for se om noen år
det er vel prinsessa sit sykehus + fakultet for leger og sykepleiere,
insamutprakarn ( nær klong dan)
7 min m bil fra meg,
alt er nytt og moderne!
gigantisk og de bygger vidre
Vedlegg
988A73CF-35F6-4324-A762-FCA51A360C49.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#403

riflefish skrev: 17 apr 2019, 04:41 for se om noen år
det er vel prinsessa sit sykehus + fakultet for leger og sykepleiere,
insamutprakarn ( nær klong dan)
7 min m bil fra meg,
alt er nytt og moderne!
gigantisk og de bygger vidre
Flott detta Riffle, når,du nå nevner sykepleiere,som ikke,sliter, har denne tanke streifet deg, noen (ikke alle) drar til Bkk jobber på sykehus , med lange og dobble vakter, har kanskje 2 timers kjøring hjem og 2 timers kjøring tilbake, da kan det bli lettere å bli på jobben til neste økt.
For så å være der non stop frem til eventuelt de får en et og ethalvt døgns friturnus.
For,en utenforstående kan de jo også da virke,som en veldig god bemanning med masse sykepleiere, som slenger rundt og ikke gjør noe.
En annen gruppe som også kan lage et slikt inntrykk er de som kommer enda lengere ifra, de som bor på hybelhusene, de har ofte hele sitt,sosiale nedslagsfelt med kolleger.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#404

Har en venninne som jobber på Bumrungrad som sykepleier og hører ikke annet enn at de har lange og slitsomme dager.

Luksusen der er noe pasienter opplever og føler men ikke er pleierne sin hverdag. Ledelse og leger er mange trinn over dem.

Dagskiftet er kl 07-19.00. 6 dager uken!
Hun starter rundt kl 05.30 å kjøre til jobb for å slippe rushet. Er der ca 6.30 og spiser med noen kolleger før dagen starter.
Ofte føler hun de er underbemannet, kolleger slutter grunnet press og det tar tid å skaffe erstattere.

Når hun er ferdig kl 19 så er det rushtid hver dag og ofte er hun ikke hjemme før nærmere kl 22. Ikke mye igjen av døgnet å leve. Litt tv og så sove for å stå opp om noen timer igjen.

Må si jeg er imponert over at de klarer utføre så bra jobb som de gjør og samtidig utad fremstå så bra. Men jeg vet hun har mange tunge dager og vurderer jobb på dårligere betalt sykehus for også ha et liv.

Det er utrolig mange flotte, dyktige og sterke sykepleiere i Thailand som fortjener bedre!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#405

tdr skrev: 19 apr 2019, 10:24 Har en venninne som jobber på Bumrungrad som sykepleier og hører ikke annet enn at de har lange og slitsomme dager.

Luksusen der er noe pasienter opplever og føler men ikke er pleierne sin hverdag. Ledelse og leger er mange trinn over dem.

Dagskiftet er kl 07-19.00. 6 dager uken!
Hun starter rundt kl 05.30 å kjøre til jobb for å slippe rushet. Er der ca 6.30 og spiser med noen kolleger før dagen starter.
Ofte føler hun de er underbemannet, kolleger slutter grunnet press og det tar tid å skaffe erstattere.

Når hun er ferdig kl 19 så er det rushtid hver dag og ofte er hun ikke hjemme før nærmere kl 22. Ikke mye igjen av døgnet å leve. Litt tv og så sove for å stå opp om noen timer igjen.

Må si jeg er imponert over at de klarer utføre så bra jobb som de gjør og samtidig utad fremstå så bra. Men jeg vet hun har mange tunge dager og vurderer jobb på dårligere betalt sykehus for også ha et liv.

Det er utrolig mange flotte, dyktige og sterke sykepleiere i Thailand som fortjener bedre!
I ly av dette med at de har 12 timers skift på dette sykehus kan nok mitt inlegg sees bort ifra om de ikke deler vakter internt for å fylle opp manglende ubemannede skift , som før nevnt kjenne jeg forholdene bare fra et par mindre sykehus (3anger 8 timers skift der) , og det ene er under admin, av de i uniform.sikkert variationer men at de ikke står på og sliter bemaningsmessig tror jeg så gjerne.var vel litt om legers situation og arbeidspress på endel av sykehusene i avisene for litt siden også.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#406

Denne karen skal overta etter Big Joke.

https://m.bangkokpost.com/news/general/ ... e-big-joke
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#407

sikry skrev: 19 apr 2019, 12:07 Denne karen skal overta etter Big Joke.

https://m.bangkokpost.com/news/general/ ... e-big-joke
Leste i stykket, og kunne vært intresant å vite hva dette egentlig er av omstrukturering?

""The reshuffle, which involves 55 positions of ranks ranging from major general to general, will take effect after it is published in the Royal Gazette.""
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#408

En liten pekepinn på hva ca.2000 thaier mente var dårlig og bra med Thailand.

https://m.bangkokpost.com/news/general/ ... dusit-poll
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#409

En forstyrret kar skapte oppstyr utenfor Central World i går. Videoen av den mildest talg bisarre hendelsen, som inneholder kobraslanger, kniver og er stort portrett av kongen, gikk raskt viral.

http://www.khaosodenglish.com/news/crim ... psych-ward
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#410

Uff. Bra det gikk bra med slangene og de andre forbipasserende :?
Svar

Gå tilbake til «Generelt»