Etter valget 24. mars 2019

Wood1958

Kolami skrev: 06 apr 2019, 10:48 Det du sier er at monarkiet fortsatt kontrollerer sine undersåtter? ;)
Ja det gjør han jo,valget er fo forsåvidt ikke over ennå heller, ser at det kan være som noen nevner vanskelig å skille hode å,hale.
Utenlandske medier har jo ikke samme bgrensinger, og var vel også inne på denne 9 ukersperioden han ikke tok tronen først.
Men hæren skal vel også omformes?
Nå,sitter de jo ikkemså lenge av gangen disse hærsjefene? Nr 5 etter kuppet,allerede og tradisjonelt er det jo ikke hærensjefen som styrer Bangkok
Ser,det er delt i 4 så det er kings guard som er der.Så ikke helt som vanlig ennå.
Ifølge Wikipedia så jeg at ca 2 trdjedeler av generalen i realiteten kunne pensjoneres og det er 1700 av de. Så det kan kanskje forklare,at moderne teknoligi kan bli fremmed og undervurdert
.Det er også endel aspekter jeg ikke helt synes kommer med
I realiteten så var jo det politiske lanskapet komunistisk flertall i Thailand helt opp til 70tallet de hadde tilog med,fagbevegelse i en eller annen form som forsvant.Så ikke så lenge siden og tiden med Shinsen er jo relativt kort og mange forblir jo da naturligvis røde med og uten Shinsen.Pampevelder er vel kjent i de kretser også. Mange har tanker men får jo ikke yttre de.
Følger en, han er,rødere enn Folkvord , friskere i spørsmåla om hva som skjer enn leppa fra Grorudalen og Hågensen, og gift med en som kanskje har noe genetisk i seg med Lillevold.
Her hjemme er vi jo heldige, og hadde stilt spørsmålet om Mertha Luise som lever med,sitt liv og luksus og sitter på,tv med sin engler har kvalifikasjoner som statsministerkandidat i gamle AKP om vi var i tilsvarende situation.
Blogger bra og,har historieboka med seg, men han så,seg nødt til å flytte utenlands etter forrige kupp.
En skal ikke se vekk ifra att hva mange tenker ikke nødvendigvis snakkes om.Han har sine synspunketer på de røde og Shinsen i det og synspunker på de.gule,og skiller på,de gule også, som jo er,delt i sitt syn på Hæren.
Han bloggeren forteller og en skal jo ikke se vekk fra at hans tanker deles av flere Thaiere, selv om ordene er forbudt?
Sist redigert av Wood1958 den 06 apr 2019, 13:03, redigert 2 ganger totalt.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Braking news idag (rykter foreløpig)

Big Joke er arrestert ifølge Marshall, venter spent på bekreftede meldinger og detaljer.
🌞
Wood1958

Phay skrev: 06 apr 2019, 12:11 Braking news idag (rykter foreløpig)

Big Joke er arrestert ifølge Marshall, venter spent på bekreftede meldinger og detaljer.
Ja blir spennende å se, så en artikkel etter kuppet skrevet av han som Photomannen ref til undervesi.
At armyen ville overta makten over disse styrker, med tiden. Og de sorterer vel under dette organet for fred og ro nå ledet av militæret?
Politistyrker blir kanskje historie det og etterhvert he he.
Jfr alle disse små politipostene som har forvunnet de siste årene.
Men usikkerhet fører vel automatisk til mye rykter om det ene og det andre.
Og uten å ville formnærme fotomannen, fra tidligere nevnte blogger så er hans syn på Chambers synligjort slik.
Noe som selvfølgelig fanget min interesse om hva han mente med dette.
2019-04-06 13.39.42.png
Sist redigert av Wood1958 den 06 apr 2019, 14:44, redigert 1 gang totalt.
Wood1958

Ps ,når jeg ikke henviser med linker er det pga som det står i en tidligere melding fra min kjære.....no can tell in Thailand....
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Phay skrev: 06 apr 2019, 12:11 Braking news idag (rykter foreløpig)

så lang så forstor jeg

at han big joke nå er tatt av stillingen

han var reinet som rein politiman

de spekuleres nå hva som ligger bak

big joke har forsøkt ogvrydde opp i mye

dette er overaskende

og ingen hvem som helst signert

«degraderingen»

selveste politi høvdingen

Chakthip Chaijinda.

men at det har vert for nære bånd til

diverse politikre er sikkert,

fb siden til big joke er nå stengt

dette er merklig!

når det er sakt er ingen av disse to irrasjonelle

så høvdingen er blit beordret

det lukter messing
Vedlegg
517B1ED2-102D-4687-93FD-28D2AB6F1067.jpeg
BA149611-DA0D-40BF-BB9A-5D4602A5598A.jpeg
1BA64B40-228D-4EF4-A2AB-8825C5C59DE9.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish

oppi dette er nå

ff partiledren siktet for 3 x opvigleri

Future Forward Party leader Thanathorn Juangroongruangkit on Saturday denied three counts of sedition when he reported to police at Pathumwan police station.

Police charged him with violating Article 116 of the Criminal Cod by inciting unrest, violating Article 189 of the Criminal Code by helping a student activist flee from an arrest and violating Article 215 by taking part in an unlawful gathering to cause disturbance in the country.
As he left the police station, he said he denied all the charges.
He said he reserved his right not to give a verbal account to police but he would submit his written account before May 15.
Thanathorn said he was confident in his innocence but he was worried that he would be tried in a military court instead of the Criminal Court.
He said representatives of foreign embassies came to observe the situation because they want to know from police why the case would go to a military court.
The embassies' representatives also asked police why Thanathorn was summoned now, although the case dated back to 2015.
Police said the case was delayed because officers in charge had retired and the case had to be handed over to new officers.
Before leaving, Thanathorn asked his supporters to disperse peacefully so that people with malicious intention could not use the chance to create a situation.
He said he would keep his supporters updated on his case via Facebook.
He then raised a three-finger sign to the supporters who flashed back a three-finger sign as Thanathorn left the scene

nå foregår det en rå maktkamp i kulissene

vil de provosere fram et opprør!

og og kuppe det?
Vedlegg
E31F8390-5FF2-46CD-A322-CD1D4DBB85DD.jpeg
Wood1958

riflefish skrev: 06 apr 2019, 17:08 oppi dette er nå

ff partiledren siktet for 3 x opvigleri

Future Forward Party leader Thanathorn Juangroongruangkit on Saturday denied three counts of sedition when he reported to police at Pathumwan police station.

Police charged him with violating Article 116 of the Criminal Cod by inciting unrest, violating Article 189 of the Criminal Code by helping a student activist flee from an arrest and violating Article 215 by taking part in an unlawful gathering to cause disturbance in the country.
As he left the police station, he said he denied all the charges.
He said he reserved his right not to give a verbal account to police but he would submit his written account before May 15.
Thanathorn said he was confident in his innocence but he was worried that he would be tried in a military court instead of the Criminal Court.
He said representatives of foreign embassies came to observe the situation because they want to know from police why the case would go to a military court.
The embassies' representatives also asked police why Thanathorn was summoned now, although the case dated back to 2015.
Police said the case was delayed because officers in charge had retired and the case had to be handed over to new officers.
Before leaving, Thanathorn asked his supporters to disperse peacefully so that people with malicious intention could not use the chance to create a situation.
He said he would keep his supporters updated on his case via Facebook.
He then raised a three-finger sign to the supporters who flashed back a three-finger sign as Thanathorn left the scene

nå foregår det en rå maktkamp i kulissene

vil de provosere fram et opprør!

og og kuppe det?
Er det alle kupp i nyere tid som er utført av militæret.
Og står den samlet, fks den delen som skal passe respektiv kongen vs de andre
Brukeravatar
riflefish

Wood1958 skrev: 06 apr 2019, 17:47 Er det alle kupp i nyere tid som er utført av militæret
du kan så spørre!

vel det var et kupp jeg husker der en general

hadde tatt makt og ble skutt av en annen

mener det var på dusit thani

nå,

det er nok ikke så mye den ene generalen

aleine

det er « privi consil». kongens råd

som består av høytstående offiserer mest

som jeg mener har utpekt det hele

om en person over der har dratt i trådene

vil jeg ikke mene noe om her,

men disse 18 herre menn

styrer baletten

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Privy_C ... f_Thailand

hvordan disse 39 andre herre menn

er innblandet kan en jo da tenke seg

jeg anntar du har fått lest litt om

disse. Chao pho

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chao_pho

dette er sammensatt men prayut er i mine

øyne utpekt

av den øvre gruppen med innblanding eller

ikke ,,

ps ps

note:

ps denna karen er også

pro thaksin,!,

https://thediplomat.com/2018/10/beware- ... ower-play/
Sist redigert av riflefish den 06 apr 2019, 18:35, redigert 1 gang totalt.
Wood1958

riflefish skrev: 06 apr 2019, 18:01 du kan så spørre!

vel det var et kupp jeg husker der en general

hadde tatt makt og ble skutt av en annen

mener det var på dusit thani

nå,

det er nok ikke så mye den ene generalen

aleine

det er « privi consil». kongens råd

som består av høytstående offiserer mest

som jeg mener har utpekt det hele

om en person over der har dratt i trådene

vil jeg ikke mene noe om her,

men disse 18 herre menn

styrer baletten

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Privy_C ... f_Thailand

hvordan disse 39 andre herre menn

er innblandet kan en jo da tenke seg

jeg anntar du har fått lest litt om

disse. Chao pho

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chao_pho

dette er sammensatt men prayut er i mine

øyne utpekt

av den øvre gruppen med innblanding eller

ikke ,,

ps ps

note:

https://thediplomat.com/2018/10/beware- ... ower-play/
Har noen årstall om tidligere kupp
Men kjører bil så du får den nok ikke før i morgen
Skal skrive en abcstrategi til hærer som tar makt fra en blogg .fra en som har spilt sjakkk med de før.
Rart hvor rett han har
Ha en god helg
Brukeravatar
riflefish

dette er også det jeg har fryktet

https://m.bangkokpost.com/
Vedlegg
79F5F81A-8E26-4858-9CD5-F34ACDA92768.jpeg
Låst

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»