Etter valget 24. mars 2019

Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

fotomannen skrev: 03 apr 2019, 09:09 Riflefish:

Var det ikke forresten masse «arbeidsfolk» i Pheu Thai? Det virker sånn i lokallagene.

Du er åpenbart kritisk til de fattiges situasjon i Thailand, til fordelingspolitikken, og du har selv mer enn en gang antydet at det er mektige eliter (av deg omtalt som kinesere, eller thai-kinesere), som virkelig styrer Thailand, men likevel støtter du (ved å støtte militæret, de siste årene ved Prayut, som har representert nettopp disse kreftene) de som med nebb og klør sørger for at endringer ikke kan forekomme.

Du kaller ofte Suthep en gangster, men støtter de som brukte Suthep til å styrte regjeringa.

For meg henger ikke dette på greip.

Jeg tror ikke vi egentlig er så uenige angående arbeidsfolk og landets fattigere befolkning, men mens du tror på militært styre, tror jeg altså på de som ønsker virkelig endring, og jeg tror folket er i stand til å velge sine politikere selv, og stemme bort de som viser seg å ikke duge. På den måten vil politikerne utvikle seg. De vil ikke ha noe valg hvis de fortsatt skal få folkets stemmer. Jeg tror det er eneste muligheten for Thailand, og jeg frykter at fortsatte militære intervensjoner vil sende landet ut i konflikter vi aldri har sett maken til i Thailand, da det ikke lenger er mulig å styre informasjonsflommen, og jeg tror store deler av folket før eller siden vil få nok.

Jeg frykter at Thailand er på vei dit nå.

Da jeg meldte meg inn igjen her for noen uker siden, var det fordi jeg trodde en positiv endring ville komme. Ryktene om søsterens nominasjon kunne fungert som en brobygger mellom elitene og Thaksin-siden. Jeg trodde det var et meget smart grep, godkjent av landets konge, som ønsket en slutt på to tiår med konflikter.

Nå ser vi at det var feil, og at landet går mot en splittelse de aldri tidligere har sett før.

Det synes jeg er ganske skremmende, men hvem sin skyld er det? Befolkningen som ønsker utvikling? Eller de som tviholder på den gamle måten de alltid har gjort det?

Som sagt: jeg tror ikke vi er så fryktelig uenige. Vi er bare uenige om hvem som best vil gjøre Thailand til et bedre land.
nå må ikke du begynne og blande kortene
igjen som du erså god til,
jeg innså kun at det i 2014 var nødvendig
at noe måtte gjøres!,
jeg har akdri støttet sutehp heller,
ig har vel sakt mitt om « robin hood»
( thaksin),
nå er jeg bange for neste trekk,
og at de royale har virklig tatt part på sett
og vis,,
jeg har tro på kvinna i phuthai !,
men om det blir noe med henne er usikkert
nå,
Vedlegg
C657C904-99B5-4BDA-A4A7-FFE2B7DF7DA1.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Arild Holtet

Parlamentsvalget i Thailand uten tull og personlig syn fra oss som bor i Thailand. Om Juntaen eller generalen ikke blir president og "vinner" valget, så er det alikevel Juntaen som styrer etter de laget ny grunnlov som er på generalenes side.

https://no.wikipedia.org/wiki/Parlament ... iland_2019

Vel livet går vidre så får vi se om det blir bråk i tiden som kommer.

A.H.
fotomannen

riflefish skrev: 03 apr 2019, 09:23 nå må ikke du begynne og blande kortene
igjen som du erså god til,
jeg innså kun at det i 2014 var nødvendig
at noe måtte gjøres!,
jeg har akdri støttet sutehp heller,
ig har vel sakt mitt om « robin hood»
( thaksin),
nå er jeg bange for neste trekk,
og at de royale har virklig tatt part på sett
og vis,,
jeg har tro på kvinna i phuthai !,
men om det blir noe med henne er usikkert
nå,
Nei, du har aldri støttet Suthep, men du har omtalt Prayuth, som representerer nettopp elitene Suthep representerte, som det beste som har skjedd Thailand.

Det vil ha lite å si hvem som danner regjering. Parlamentet vil bestå av rundt 50 % demokrati-vennlige og rundt 50 % lojale til diktaturet, og Prayuths utnevnte 250 «good men», vil uansett ha siste ordet.

Det eneste som er sikkert er kaos, og at generalen nevnt over har lovet å ta over ved kaos.

Hva vil han i så fall gjøre landet til?

Tror det største spørsmålet er hva som skjer hvis Future Forward blir oppløst. Angrepene på dem er voldsomme om dagen, så det er bare et spørsmål om tid, men ikke før tidligst mai.

Kjedelig blir det i hvert fall ikke, men jeg skulle ønske det var mindre kjedelig.
Sist redigert av fotomannen den 03 apr 2019, 10:14, redigert 1 gang totalt.
Wood1958

Så skal han inn til lørdag pga "fresh charges"
https://www.dailymail.co.uk/wires/afp/a ... ction.html
Sist redigert av Wood1958 den 03 apr 2019, 10:38, redigert 1 gang totalt.
Wood1958

fotomannen skrev: 03 apr 2019, 10:12 Nei, du har aldri støttet Suthep, men du har omtalt Prayuth, som representerer nettopp elitene Suthep representerte, som det beste som har skjedd Thailand.

Det vil ha lite å si hvem som danner regjering. Parlamentet vil bestå av rundt 50 % demokrati-vennlige og rundt 50 % lojale til diktaturet, og Prayuths utnevnte 250 «good men», vil uansett ha siste ordet.

Det eneste som er sikkert er kaos, og at generalen nevnt over har lovet å ta over ved kaos.

Hva vil han i så fall gjøre landet til?

Tror det største spørsmålet er hva som skjer hvis Future Forward blir oppløst. Angrepene på dem er voldsomme om dagen, så det er bare et spørsmål om tid, men ikke før tidligst mai.

Kjedelig blir det i hvert fall ikke, men jeg skulle ønske det var mindre kjedelig.
Og fremdeles 1 som ikke har blitt enige enda hvilken side de støtter da formann gikk av,men sist jeg leste så var de ennå ikke enige innad.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

fotomannen skrev: 03 apr 2019, 10:12 Nei, du har aldri støttet Suthep, men du har omtalt Prayuth, som representerer nettopp elitene Suthep representerte,
jeg står ved det m prayut i 2014,
jeg så ingen annen løsning der og da,
suthep derimot,
var jo selvste bråkmakren på den siden,
den gang,
merklig at han bare fikk 4 dager i kasjotten,
men da han som kjent « tidligre høvding»
fra suratthani, men sleip som en ål har jeg
uttalt, en tidligre kamnan også,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

For min del får jeg ikke denne matematikk til å passe,
Om nå Abisith ikke hadde gått av
75 prosent har stemt
Legg Abisth sitt parti til Future Forward og Phua Thai,
Dette hadde jo vært en rimlig stor del av befolkningen dette hadde representert.
Da får jeg det ikke til å stemme at alt er,smil og sabai sabai når den ene som har så mye erfaring forteller at at alle er happy med de styrende ?
At det koker på nett så det bekymrer de styrende får jeg heller ikke til å henge på greip med at det ikke er politisk interesse som den andre forteller om.
Tenker mye på dette , kan jo ha mange årsaker.
Flytta ut av byen for 19 år siden det flytta en Chilener dit for 16 år siden
Det eneste som har skjedd der er at det har kommi en fiberkabel, så han kan nok fortelle på nett at alt er,som det bestandig har vært,
Motsatt en Chilener som flytter til Oslo.
Legger en til at noen større bønder og skogeiere har sin familiebånd in imdet likale rådhus,så,vlir det vel heller ikke så mye forandring.
Mange i Norge som også har liten politisk interesse, får de en utlending som partner så vil jo dette også prege det sociale nedslagsfelt.
Så vi går i mange forskjellige sko.
Husker i mine inlegg fra et annet forum fks, jeg skrev om dsse,selskapene som kjøpte risåkrre, for å grave ut jorden og foredle til byggningsmasser, og om mennesker som mistet sin intekt fra disse åkrene.
Mange har jo mistet sin intekt fra åkrene også på grunn av rasjonalisering med maskiner som gjør jobben.
Men jeg har en kamerat som er blitt kjent med ei venninde av min kjære.så han har et socialt nedslagsfelt fritt for politisk interesse.
Og Nordmenn i Thailand er jo langt ut i desimalrekka i antall så noe helhetsbilde får vi nok aldri.
Så derfor burde de fleste bidrag here være vært å lytte til.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Wood1958 skrev: 03 apr 2019, 10:14 Så skal han inn til lørdag pga "fresh charges"
https://www.dailymail.co.uk/wires/afp/a ... ction.html
Så oppdateringen til Marshall må på fb.

🌞
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Det er noe krampaktig over juntaen, som vil få folk til å få nok av de. Farlig spill de har aktivert nå!
🌞
fotomannen

En fin måte å sjekke hva som rører seg i samfunnet i dag, uansett land, er sosiale medier.

På Twitter finnes statistikk for alt.

Her ser du for Thailand akkurat nå.

http://tweeplers.com/hashtags/?cc=TH

Top-tweeten sier alt (juntaen er altså ute etter sjefen i Future Forward, og forsøker å få ham bura inn).

Jeg synes de minner om en cobra-slange presset inn i et hjørne. De biter i alle retninger, og jeg frykter konsekvensene.
Låst

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»