Dagens nyheter!

MrDemongas

God ide Phay. Hva med et lønnsomt karbonfangsanlegg på Vestlandet, et sted? :roll:
fotomannen

Ifølge Richard Barrow, har en tysk kvinne blitt voldtatt og drept på Koh Chang. En thailandsk mann skal være arrestert for ugjerningen.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

fotomannen skrev: 08 apr 2019, 08:36 Ifølge Richard Barrow, har en tysk kvinne blitt voldtatt og drept på Koh Chang. En thailandsk mann skal være arrestert for ugjerningen.
vel fotoman,
ikke for og kikke ,
men er detta egenlig noe og skrive om
her?
( kan i farten nevne at det var en voltekt
på holmlia i forrige uke)!
i går ble forøvrig en mann( thai ) arestert
for ig ha voldtatt sin datter over en to årsperiode) hun er nå 14 år)
Vedlegg
E3A840CD-D7D9-45D1-BB8E-61FEE878ACF7.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
fotomannen

riflefish skrev: 08 apr 2019, 10:46 vel fotoman,
ikke for og kikke ,
men er detta egenlig noe og skrive om
her?
( kan i farten nevne at det var en voltekt
på holmlia i forrige uke)!
i går ble forøvrig en mann( thai ) arestert
for ig ha voldtatt sin datter over en to årsperiode) hun er nå 14 år)
I en tråd som heter dagens nyheter, så ja, jeg synes det er normalt å poste en nyhet om noe som har rammet en turist i Thailand.

Hva Holmlia, i Norge, har med saken å gjøre, vites ikke.

For øvrig kikket jeg nå innom nyhetsforumet for Thailand, og det er da masse nyheter av denne typen der, her nyheter du selv er med og diskuterer, men uten å antyde at nyhetene ikke burde vært postet i det hele tatt.

Men jeg tror jeg skal ta et hint og trekke meg tilbake igjen, for selv når jeg virkelig legger godviljen til, og svarer selv deg med mer respekt enn du strengt tatt fortjener, og det mener jeg da vitterlig at jeg har gjort den måneden jeg har vært her nå, er det ikke mulig å gjøre noe riktig.
MrDemongas

Håpløst! Hva med å diskutere sildepriser?
Det er rifle som bør ta seg en lang tur i skogen.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

fotomannen skrev: 08 apr 2019, 11:07 I en tråd som heter dagens nyheter, så ja, jeg synes det er normalt å poste en nyhet om noe som har rammet en turist i Thailand.

Hva Holmlia, i Norge, har med saken å gjøre, vites ikke.

For øvrig kikket jeg nå innom nyhetsforumet for Thailand, og det er da masse nyheter av denne typen der, her nyheter du selv er med og diskuterer, men uten å antyde at nyhetene ikke burde vært postet i det hele tatt.

Men jeg tror jeg skal ta et hint og trekke meg tilbake igjen, for selv når jeg virkelig legger godviljen til, og svarer selv deg med mer respekt enn du strengt tatt fortjener, og det mener jeg da vitterlig at jeg har gjort den måneden jeg har vært her nå, er det ikke mulig å gjøre noe riktig.
ps jeg ber deg om unskyldning
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Dette nettstedet heter asianet.no og nyheter som omhandler hendelser med turister som ofre (og gjerningsmenn) i land som vi diskuterer er høyst relevant for forumet.

At det også foregår hendelser i blant annet Norge tilfører debattene ikke noe.

Hvis vi skulle la være å skrive om noe for at overgrep også kan skje andre steder er ikke ønskelig, og det samme er innlegg som på en måte skal bortforklare slikt.

Voldtekt og drap på en turist er en ytterst tragisk hendelse som har nyhetens interesse.

Skjer tilsvarende i Norge eller andre vestlige land så skriver de om og diskuterer hendelser i medier hvor målgruppe passer.

Hva som skjer av slikt her hjemme får de fleste som følger med på nyheter med seg og det er søkt å lete etter relevans for dette på asianet.no.

Vi har tidligere hatt gode og lange tråder om tragiske nyheter. Slikt vil vi forhåpentligvis fortsette så lenge det som tas opp er innenfor tema.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

fotomannen skrev: 08 apr 2019, 08:36 Ifølge Richard Barrow, har en tysk kvinne blitt voldtatt og drept på Koh Chang. En thailandsk mann skal være arrestert for ugjerningen.

Det har etter som jeg leser i andre medier kommet frem grusomme detaljer angående hendelsesforløpet, detaljer ikke ser noen grunn til å gjengi her eller linke til.
Han som har vedgått voldtekt og drap har vært kraftig ruset på metamfetamin (yaba).

La oss virkelig håpe på en rask rettslig avslutning og at det tildeles straff som fortjent. Da slipper i det minste familien til kvinnen ekstra lidelse.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
fotomannen

Alle som følger Thailand, har muligens fått med seg nyheten om dødsstraff, eller et par dusin år i fengsel, for å ta selfier på flyplassen like ved flyplassen på Phuket.

Spesielt britiske tabloider har spydd ut varianter av denne nyheten det siste døgnet.

Nyheten er selvsagt fake.

Her står det hvordan tabloidene sprita opp en i utgangspunktet harmløs nyhet til noe helt annet (den originale saken ligger i linken).

https://thethaiger.com/hot-news/fake-ne ... rt-selfies
Wood1958

fotomannen skrev: 09 apr 2019, 12:34 Alle som følger Thailand, har muligens fått med seg nyheten om dødsstraff, eller et par dusin år i fengsel, for å ta selfier på flyplassen like ved flyplassen på Phuket.

Spesielt britiske tabloider har spydd ut varianter av denne nyheten det siste døgnet.

Nyheten er selvsagt fake.

Her står det hvordan tabloidene sprita opp en i utgangspunktet harmløs nyhet til noe helt annet (den originale saken ligger i linken).

https://thethaiger.com/hot-news/fake-ne ... rt-selfies
Hva som er fake news og hva som er ""sprita opp "" kan mange ganger være vanskelig å se.
Spesielt med news from Thailand.
Juornalister låner jo også fra hverandre.
Noen ganger tar jeg et helt avsnitt fra Thainyheter og kopierer i google.
Blir litt som den gang "" uten en tråd var forbudt""
Dagbladet kunne kanskje gjengi et par setninger fra boka, om inet var tilgjegelig kunne en lagt dette avsnitt i google
Lese hele siden i Svenske Expressen kanskje hele kappitelet i Danske Ekstrabladet,så mange ganger vanskelig og se hvor grensa grensa er for sprita opp.
Sist redigert av Wood1958 den 09 apr 2019, 13:46, redigert 1 gang totalt.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»