ps, det som jeg nå gjør, er kun et rykte som nå spres på sosiale media i thailand
både m ring og miliardær og geisterlige
så vi for eventuelt ta det som det er
et « morsomt rykte» og om dette oppfattes negatift , vel slett dette,
selv for neg virker det hele « utrolig»
men verden i dag ja,,,,,
Etter valget 24. mars 2019
Tror det er høy aktivitet på bakrommene om dagen!
Ntb melder dette idag!
Kritiserer Thailand-valget
Stemmeopptellingen etter valget i Thailand kritiseres og anklages for å være preget av en rekke feil, ifølge en rapport som Asian Network for Free Elections presenterte tirsdag.
Feilene har ført til kunngjøring av noen «svært unøyaktige» foreløpige resultater, uttaler valgobservatørene. De mener unøyaktighetene har ødelagt oppfatningen av at valget ble gjennomført på korrekt vis.
Landets valgkommisjon har forsvart opptellingen av stemmene og varsler at foreløpige resultater skal bli kunngjort fredag. Til nå er kun et uoffisielt resultat kunngjort. Det omfatter valget på 350 av de 500 plassene i underhuset, opplyste valgkommisjonen mandag. Den endelige fordelingen av seter i nasjonalforsamlingen vil først foreligge 9. mai.
Søndag kveld opplyste valgkommisjonen at hele 1,9 millioner stemmer var underkjent, noe som straks første til anklager om valgfusk.
(NTB)
Ntb melder dette idag!
Stemmeopptellingen etter valget i Thailand kritiseres og anklages for å være preget av en rekke feil, ifølge en rapport som Asian Network for Free Elections presenterte tirsdag.
Feilene har ført til kunngjøring av noen «svært unøyaktige» foreløpige resultater, uttaler valgobservatørene. De mener unøyaktighetene har ødelagt oppfatningen av at valget ble gjennomført på korrekt vis.
Landets valgkommisjon har forsvart opptellingen av stemmene og varsler at foreløpige resultater skal bli kunngjort fredag. Til nå er kun et uoffisielt resultat kunngjort. Det omfatter valget på 350 av de 500 plassene i underhuset, opplyste valgkommisjonen mandag. Den endelige fordelingen av seter i nasjonalforsamlingen vil først foreligge 9. mai.
Søndag kveld opplyste valgkommisjonen at hele 1,9 millioner stemmer var underkjent, noe som straks første til anklager om valgfusk.
(NTB)
Litt om utvikling med sammenligninger.
Og er selvølgelig klar over at Thaiere velger selv i eget land
. https://www.theage.com.au/world/asia/th ... 51792.html
Og er selvølgelig klar over at Thaiere velger selv i eget land
. https://www.theage.com.au/world/asia/th ... 51792.html
Skal ikke bare kimse av grasrota,ofte god bakkekontakt der.Phay skrev: ↑26 mar 2019, 10:41 Tror det er høy aktivitet på bakrommene om dagen!
Ntb melder dette idag!
(NTB)
Anbefalinger for utenlandske investorer mot investeringer i Thailand.
En god artikkel som ser godt fundamentert ut i sine konklusjoner.
Stay Away Until May After Thai Vote Keeps Military in Power
NB: vær oppmerksom på at om denne siden lastes flere ganger så bruker man opp kvote for daglige besøk.
Thailand's elections has done little to clear away any of that fog obscuring investors' vision.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kanskje det blir ett pusterom for å overføre en slump med penger, som feks 800k for visa fremover?tdr skrev: ↑26 mar 2019, 12:02 Anbefalinger for utenlandske investorer mot investeringer i Thailand.
NB: vær oppmerksom på at om denne siden lastes flere ganger så bruker man opp kvote for daglige besøk.
det erjo nå temmlig kjent at eksport næringa i thailand sliter , dette merker vitdr skrev: ↑26 mar 2019, 12:02 Anbefalinger for utenlandske investorer mot investeringer i Thailand.
jo alle som veksler penger,
hva dette skyldes har mange forsøkt og
forklare årsaken til,
og investere i thailand har vel aldri vert god butikk,
det som var butikk var og er produksjons industrien ,
men nå er mange veldi tilbaketrukne og
starte produksjon for eksport,
her må noe skje, for thailand kan ikke leve
av turismen aleine,,
uansett hvem som styrer har styrt landet
virker det mere som flaks de som har tjent
penger på eksport produksjon,.
men i alke mine år og som jeg også har forstått på mange her i dette fora, man må
ha råd til og tape det en putter inni dette landet, her er det flere advokater nevner robertx og phay som begge har meget fornuftig argumentasjon ,
vel som pensjonist ( norsk)
er det ingen problem og virklig leve bra på
en normal pensjon. selv med dagens
kurser!
men det har aldri vert noen god økonomisk langsiktig poletikk for eksport og produksjons næringa,
det er vel få utlenninger som tjener stort på
turisme her også,
med de som har styrt de siste 5 åra har det ikke vert hørt mange store « stemmer» fra styrende makter,
jeg har liten tro på at dette vil forandre seg
særlig uansett hvem som styrer landet
for poletikken er og har vert alltid « ad hock»
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
Blir uansett ikke noe søking om visum før til høsten igjen, da vi skal ha 3 måneder her i sommer. Begynner å bli spennende å se om jeg kommer inn for hver gang jeg ankommer nå, fordi jeg bruker fortsatt Visa exemption, forlengelse av exemption, inn og ut over land, og noen få turistvisum som jeg forlenger også, så jeg begynner å bli redd for å måtte reise ut igjen. Ser jo at det skjer oftere og oftere nå, så kanskje på tide å få skikkelig multi entry visum.
Med sittende regjering og statsminister så blir det nok ikke noe lettere fremover med tanke på oss som reiser mye og ofte i Thailand. Er jo tilnærmet bosatt vil jeg si, så rett skal være rett,