Nytt valg 24. mars.

fotomannen

Wood1958 skrev: 20 mar 2019, 10:48 Ja et nytt kupp ser jo mange som sansynlig og åpenheten om metodene for å vinne valget og holde styriringen videre er større enn ihvertfall jeg forventet,selv i Thai presse.
Det forrige kuppet ble jo begrunnet å skape ro, noe mange har akseptert har vært bra selv om de fleste ikke likte metoden.
Forventningene og håpet til å få demokrati jo enorme ,så,det gjenstår å se om hvordan folk reager ,om det blir et nytt kupp ,
Ikke for å skape ro denne gang men for å drepe drømmene om et demokrati.For den drømmen har åpenbart vokst seg sterk i mange ,og av de partiene som støtter demokrati ,har noen vokst seg store nå.
Det unge opprøret man ser i sosiale medier, er nødt til å bekymre militæret. Det er framtiden som opponerer mot militæret. Kanskje er det derfor lov til å håpe at de selv skjønner problemet med å ture fram, og derfor vil komme politikerne i møte. Jeg har ikke sett så mange som tror det vil skje, men det er kanskje lov til å håpe.

Enig angående problemet med nytt kupp nå. Det vil ikke bli som før. Det virker som om mange frykter konsekvensene av et eventuelt nytt kupp denne gangen.
Wood1958

fotomannen skrev: 20 mar 2019, 11:47 Det unge opprøret man ser i sosiale medier, er nødt til å bekymre militæret. Det er framtiden som opponerer mot militæret. Kanskje er det derfor lov til å håpe at de selv skjønner problemet med å ture fram, og derfor vil komme politikerne i møte. Jeg har ikke sett så mange som tror det vil skje, men det er kanskje lov til å håpe.

Enig angående problemet med nytt kupp nå. Det vil ikke bli som før. Det virker som om mange frykter konsekvensene av et eventuelt nytt kupp denne gangen.
Ja det er ikke bare fattige bønder i nord og en håndfull studenter lengere som vil ha endringer,den økende forskjellen på rike og fattige gjør seg merkbar på en stor middelklasse også nå.
Tar en med internets utvikling og det opplysende effekt så er det nok ikke som før.men innser de det er jo en annen sak.
Og viljen til å stå opp mot armyen så en jo på en tempelplass i Phathum Thani for 2 år siden.

https://www.bangkokpost.com/opinion/opi ... s-too-high
2019-03-20 12.13.39.png
Sist redigert av Wood1958 den 20 mar 2019, 12:38, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Phay skrev: 20 mar 2019, 10:19

Jeg vet ikke hva som skal til for å kvalifisere til å være dum, om han er smart! Det samme kan sies om Prayuth
ps nå har endlig demokratene fått en menneskøig , klog og person m
virklig karisma og empati for også de svake
nemlig elusabeth warren
det var en fryd og se henne på tv en virklig utfordrer

men dum ja hmm
Vedlegg
30CF3C47-85E9-46FB-B16F-707F4F73EDE8.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

Dagens gressrot txt da vi alle har forskjellige preferanser
Ikke akademisk analyse men jeg forholder meg til den med tastefeil. som er og forstår rimelig budskapet.
Og åpenbart brukes komunikasjon på måter som ikke sensureres.
2019-03-20 13.33.42.png
2019-03-20 13.31.53.png
2019-03-20 13.31.53.png (5.2 kiB) Vist 2399 ganger
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

fotomannen skrev: 19 mar 2019, 20:03 Edit.

Det dukket opp en svær jævla reklamegreie i innlegget jeg skrev, og jeg fikk det ikke bort, så jeg slettet det.
Som et ledd i å delfinansiere driften av Asianet.no er det lagt inn en relativt minimal mengde annonsering med tilgang for Google å sette inn annonser på sidene.

Dette skjer automatisk og dukker noen ganger opp i publiserte innlegg. Av mulighetene som er med annonser er denne det som viser færrest annonser.

Kunne virkelig spammet ned sidene med annonser gjennom hele layouten, men har valgt denne da det er den som jeg mener er best for brukeropplevelsen.

Har gjort forsøk underveis som jeg har fått negativ tilbakemelding på og fjernet annonseoppsett som noen synes har vært plagsomme.

Også sett på andre leverandører av annonsering men som har blitt forkastet da de har villet bli mye mer påtrengende.

Foruten Google ligger det en fast link til bestilling via Agoda som også kunne bidratt positivt hvis brukerne her hadde benyttet den.

Så får det være at det noen ganger dukker opp en "jævla reklamegreie".

Til nå har annonseringen på Asianet.no ikke generert en eneste utbetalt krone så jeg håper på forståelse for at jeg gjerne ønsker bidrag til driften. Så langt går alt fra egen lomme og timebetaling snakker jeg ikke om. Minstelønn i Thailand hadde vært til og med vært attraktiv i forhold til å drifte og utvikle asianet.no videre.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
fotomannen

Jeg har forståelse for reklame, men jeg slettet innlegget fordi reklamen dukket opp inne i en setning. Den rev altså det jeg skrev i filler. Plutselig sto halvparten av det jeg skrev over reklamen, mens resten sto under. Det gjorde det vrient å lese det jeg skrev.

Jeg syntes det så ut som en kodefeil av noe slag.
Wood1958

Fint å få vite årsak,hensikten helliger midlet,har vi et forum og dette er hva vi bekymrer oss om ,ja da har vi det godt.
Lurte på reklamen sjøl
Nå vet jeg årsak og greit nok
Det kan jeg leve med..
Vet også at det finnes de som ikke får si meninga si,de er glade for at det er noen utenfor som forteller.
Txt sitert fra grasrota fks er min kjære som var med på standoff'en mot armyen på tempelplassen i Phatum Thani
Hennes kolega er en annen tøff dame med bein i nesa,ei av de som reiste inn til Bankok daglig før og etter kuppet å demostrerte for å få ha demokrati.
Da er litt reklame innimellom peanuts så lenge vi kan være med på å formidle litt av hva som skjer der.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Virker som vinden er snudd i familien igjen, og nå skal de alle stemme.

Når jeg fortalte at å ikke avgi stemme, så var det en stemme for militæret, og da tok det ikke lang tid før de alle hadde bestemt seg for å stemme blankt. Det er siste oppdatering fra slekta på landet. De har ingen som helst tru på at dette valget vil forandre noe, da militæret allerede har majoriteten i huset, og nå har Prayut virkelig gått for langt, da han prøvde å fremstå som landsfader. Der gikk han over grensa for hva han kunne tillate seg.
🌞
Wood1958

Phay skrev: 20 mar 2019, 19:56 Virker som vinden er snudd i familien igjen, og nå skal de alle stemme.

Når jeg fortalte at å ikke avgi stemme, så var det en stemme for militæret, og da tok det ikke lang tid før de alle hadde bestemt seg for å stemme blankt. Det er siste oppdatering fra slekta på landet. De har ingen som helst tru på at dette valget vil forandre noe, da militæret allerede har majoriteten i huset, og nå har Prayut virkelig gått for langt, da han prøvde å fremstå som landsfader. Der gikk han over grensa for hva han kunne tillate seg.
Ja det sier jo litt om popularitet,
wiking

Ja blir jo valg i Thailand. Kvinnen min har jo snakket om det og ho skal stemme sammen med resten av familien tror jeg. Ellers agoda har jeg selv brukt mange ganger når jeg har bestilt hotell i thailand og phillipinen- funger bra. :D
Jeg var ikke klar over at det lå en link til Agoda her- har jo bare søkt opp agoda på nettet. Men skal bruke linken neste gang.
You Never walk Alone :D
Låst

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»