Har lenge slit med tastaturet, noen knapper som er defekte så jeg skal få byttet det. Har utsatt dette fordi det er en jobb som jeg ikke har orket da jeg kjøpte meg en nyere maskin. Alt for mange knøttsmå skruer å skru inn og ut for selve tastaturet. Mener det er nærmere 60 stykker. Nytt norsk tastatur har jeg liggende.
Et annet typisk problem som Apple sliter med på mange MacBook Pro er at kjølepasta på prosessoren blir hard og mister sine egenskaper til å lede varme til kjøleribben. Dette er også ting jeg skulle ta samtidig med bytte av tastaturet, men når man har alternativer til daglig bruk så har det vært lett å utsette begge disse jobbene.
Så kom jeg jo på at hva med å få dette gjort i Bangkok. Slippe arbeidet selv for en mye rimeligere penge enn her hjemme. Vel, kanskje ikke rimeligere siden jeg ville gjort dette selv.
Fikk i dag svar fra et firma: Dr. MacBook og de skulle ha 1000 Baht for bytte av tastaturet og 500 Baht for rens og legge på ny kjølepasta. En pris jeg lett betaler for å slippe gjøre dette selv. De holder til på Asok så de er lett tilgjengelig også.
Noen som har andre anbefalinger på verksteder som utfører slikt i Bangkok, helst sentralt.
Tenker fredag ettermiddag leverer jeg inn MacBook Pro for håndspåleggelse og service