Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Reiseregistrering ved utenlandsopphold

Svar
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2650

11 feb 2019, 00:53

For første gang så har jeg ikke registrert meg ved ambassaden siden tjenesten ble opprettet, men tenkte at det kanskje var på tide å gjøre igjen etter gårsdagens rykter. Kan være kjekt å få informasjon fra UDI om ting skulle eskalere.

Reiseregistrering - frivillig registrering ved utenlandsopphold
Artikkel | Sist oppdatert: 10.09.2015

www.reiseregistrering.no er et tilbud til norske reisende som ønsker å registrere kontaktopplysningene sine hos Utenriksdepartementet. Dette vil gjøre det lettere for utenrikstjenesten å få kontakt med deg i tilfelle noe alvorlig skulle skje der du er. I en krisesituasjon vil utenrikstjenesten ha mulighet til å kontakte deg via e-post, SMS eller telefon.

Vi anbefaler alle reisende og fastboende nordmenn i utlandet om å registrere seg. Vurder alltid reisemål, reisens lengde og formål.

Utenriksdepartementet oppfordrer reisende til å holde seg oppdatert om sikkerhetssituasjonen i landet. Du kan lese mer om reiseinformasjon under hvert enkelt land.

Opplysningene du registrerer blir behandlet etter kravene i Personopplysningsloven. Du har selv tilgang og innsyn i dataene du har registrert. For å registrere deg må du ha tilgang på e-post eller SMS. Løsningen er selvadministrert og du kan når som helst endre eller oppdatere opplysninger knyttet til din profil. For å endre eller slette opplysninger må du benytte epostadressen eller telefonnummeret du brukte da du først registrerte deg.

Alle opplysninger blir slettet innen 30 dager etter reisens slutt. Du må samtykke til at personopplysninger kan behandles i Utenrikstjenesten som beskrevet over.
2 x
janet
x 60

29 jun 2019, 21:17

Phay skrev:
11 feb 2019, 00:53
For første gang så har jeg ikke registrert meg ved ambassaden siden tjenesten ble opprettet, men tenkte at det kanskje var på tide å gjøre igjen etter gårsdagens rykter. Kan være kjekt å få informasjon fra UDI om ting skulle eskalere.

Reiseregistrering - frivillig registrering ved utenlandsopphold
Artikkel | Sist oppdatert: 10.09.2015

www.reiseregistrering.no er et tilbud til norske reisende som ønsker å registrere kontaktopplysningene sine hos Utenriksdepartementet. Dette vil gjøre det lettere for utenrikstjenesten å få kontakt med deg i tilfelle noe alvorlig skulle skje der du er. I en krisesituasjon vil utenrikstjenesten ha mulighet til å kontakte deg via e-post, SMS eller telefon.

Vi anbefaler alle reisende og fastboende nordmenn i utlandet om å registrere seg. Vurder alltid reisemål, reisens lengde og formål.

Utenriksdepartementet oppfordrer reisende til å holde seg oppdatert om sikkerhetssituasjonen i landet. Du kan lese mer om reiseinformasjon under hvert enkelt land.

Opplysningene du registrerer blir behandlet etter kravene i Personopplysningsloven. Du har selv tilgang og innsyn i dataene du har registrert. For å registrere deg må du ha tilgang på e-post eller SMS. Løsningen er selvadministrert og du kan når som helst endre eller oppdatere opplysninger knyttet til din profil. For å endre eller slette opplysninger må du benytte epostadressen eller telefonnummeret du brukte da du først registrerte deg.

Alle opplysninger blir slettet innen 30 dager etter reisens slutt. Du må samtykke til at personopplysninger kan behandles i Utenrikstjenesten som beskrevet over.

tror du UD noensinne vil bidra med substansiell informasjon man straks bør forholde seg til?
kommer neppe noe annet enn vær merksam på ..... ikke gå der og der unødvendig .....
trå med varsomhet - ikke bidra til å piske opp stemningen

takk for det UD
0 x
Brukeravatar
Phay
x 2650

30 jun 2019, 13:06

Det er nå mest at de vet vi er i områet, og kan få gitt en sms om det skulle skje noe, og for at pårørende har ett sted å henvende seg og få beskjed også. Sparer mye tid i krisesituasjoner når man er registrert for ambassaden, da vi har lagret både kontaktinfo til oss selv og pårørende.
2 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1886

30 jun 2019, 14:24

merklig kommentar fra politiet på gardermoen:
i fjor da jeg kom til norge, viste passet
på « emigratin . norsk politi kvinne»

sa hun stramt:
« jasså du har vert lenge borte!!!»
vel jeg tengte fort
og svarte : « vel alt erjo relatift, men er det forbudt og vere borte ( lenge)»
jeg har da ikke vert lenge borte svarte jeg!!

« ivertfall mere en 7 måneder sa hun kvast»
kan jeg få passet mitt sa jeg
hun ga det til meg med et « surt flirlig oppsyn»

faen te megge tenkte jeg,
så slo det meg at nå har norge begynt og registrere befolknkngen på vei ut inn,
vel merklig oppførsel av en offentlig tjeneste mann ( kvinne?)
1 x
if you want a friend, get a dog , because you cant trust anyone here ;)
chelsea
Sted: Bangkok
x 362

30 jun 2019, 16:03

riflefish skrev:

sa hun stramt:
vel jeg tengte fort

dem så vel alt du gjort i ditt liv tyv hans derfor sur
0 x
Brukeravatar
Phay
x 2650

30 jun 2019, 19:24

Glemte å nevne at man også har oppgitt policy nummeret til forsikringen, som kan være livsviktig informasjon, og hva slags behandling og hvor man blir sendt.
2 x
Kolami
x 593

01 jul 2019, 05:01

riflefish skrev:

sa hun stramt:
vel jeg tengte fort

Hehe..jeg skrev om det selv ang. Gardemoen..fxxxer..rett og slett..lagde unødvendig problem..jeg unngår kvinner uansett hvilke land..de lager problem hver eneste gang jeg reiser alene..det er min nye erfaring ihvertfall..
0 x
Svar

Gå tilbake til «Generelt»