Thailand ligger som den 8 største økonomien i Asia med en gjevn vekst per år, og en inflasjon på litt over 3%.Kolami skrev: ↑30 jan 2019, 08:30 Leste her om dagen at Saudi ville investere 30 milliarder dollar i ny infrastruktur...det er like mye som monarkiet i Thailand har på bok..det sier seg selv at disse "prosjektene" som Thailand innfører er av liten betydning...når de 80% av investeringene i Thailand skjer i nettopp Bangkok..og
Bangkok er ganske "fucked up" spør du meg![]()
Ingen valg i Thailand vil forandre noe som helst..
Arbeidskraft er så billig og nesten gratis vil noen si..det som koster penger her, er rett og slett matriell..armeringen gjelder kun på viktige områder..men det er ikke nok stål til å gjøre godt byggearbeid og da fyker kostnaden opp og det har ikke Thailand råd til..
Skal man ha standard som i Norge så koster det faktisk like mye eller mer er mitt inntrykk..og det er merkelig da lønnskostandene er ekstreme i Norge i forhold...
Har du kilde på at Thailand bruker 80% av investeringene i BKK? Det er ganske så mange nye industri plasser rundt omkring i Thailand, og det er ryddet plass til mange flere. I tillegg så er det kontenuerlig utvikling av veinettet med vedlikehold og nye veitrasseer, samt godt igang med Lyntog prosjektene. Noen deler er fortsatt ute på anbud, men det forventes at det er snart løst det også. Lyntogene forventer Kina Thailand skal fullføre, så noe mer forsinkelser der tror jeg vil bli ubehagelig for Thaiene.