Verdensbanken: Sikrere veier kan styrke BNP med 22%

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

I en rapport fra Verdensbanken er konklusjonen at BNP i Thailand kan øke med hele 22% hvis landet får ned de enorme dødstallene på veiene.

Skader i trafikkulykker er den desidert største årsaken til dødsfall og uførhet blant arbeidsdyktige folk i alderen 15 til 29 år

Safer roads will boost Thai GDP by 22 per cent: World Bank
THAILAND could gain significant long-term economic benefit by making the roads safer and saving its mainly young and capable population from premature death in accidents, the World Bank says.

A report released earlier this year, titled “The High Toll of Traffic Injuries: Unacceptable and Preventable”, concludes that, if road traffic injuries could be reduced in Thailand by 50 per cent and satisfactory road safety sustained for 24 years, the economy would enjoy a 22-per-cent boost.

Dipan Bose, one of the researchers involved, said the key to earning that substantial benefit was ensuring that productive young people live long enough to contribute to the country’s prosperity.

Instead, they’re dying or being maimed in road crashes while still young.

“Road traffic injuries are the single largest cause of mortality and long-term disability among people in the prime working ages of 15 to 29 years old,” said Bose of the World Bank’s Global Road Safety Facility.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

I følge statestikk

Er 4% av dødsfallen relatert til trafikkulykker

https://www.worldatlas.com/articles/lea ... iland.html
Vedlegg
315DA900-A656-4EBE-B689-F01082116DAD.png
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish

Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

riflefish skrev: 26 sep 2018, 11:19 I følge statestikk

Er 4% av dødsfallen relatert til trafikkulykker

https://www.worldatlas.com/articles/lea ... iland.html

Den statistikken er totalen, statistikken som vises til i undersøkelsen er dødrate i aldersgruppen 15-29 år. Det er fremtidas arbeidskraft som faller fra med så mye dødsfall innen denne aldersgruppen, og klart når så mange i arbeidsdyktig alder faller fra vil de påvirke BNP.

At 4% av dødsfall i et land er relatert til trafikkulykker er uansett mye.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami

Hehe..ja..bedre veier ja..han kan neppe ha vært i Thailand og hva det innebærer---dette med skader og dødsfall er vel noe vi nordmann har lært opp igjennom at det koster samfunnet dyrt...det er vel en del år siden nå---for hver dødsulykke kostet det 1 million kroner..det er vel ca 20 år siden det ble nevnt mener jeg..rett meg hvis jeg er feil..
Brukeravatar
riflefish

tdr skrev: 26 sep 2018, 11:53 Den statistikken er totalen, statistikken som vises til i undersøkelsen er dødrate i aldersgruppen 15-29 år. Det er fremtidas arbeidskraft som faller fra med så mye dødsfall innen denne aldersgruppen, og klart når så mange i arbeidsdyktig alder faller fra vil de påvirke BNP.

At 4% av dødsfall i et land er relatert til trafikkulykker er uansett mye.
Enig det er helt tragisk

90% er 2 julinger

Ps posta ikke for og ( krangle)

Men huska dette fra Min tid i nattutgaven

Av asiaforum😉🌹
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»