Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Mer virus på kurven i sikkerhetskontrollen enn på et toalettsete

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Svar
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 739
Kontakt:

13 sep 2018, 19:46

Eksperter inne fagfeltet epidemier i Finland har sjekket Helsinki Airport for virus. De skannet overflater som rekkverk i trapper, toaletter, disker i passkontrollen, lekeområder for barn, bankterminaler og sikkerhetskontrollen.

Resultatet er at kurvene man legger eiendelene til skanning i sikkerhetskontrollen er mest forurenset av virus!

Noe å tenke på :o

AIRPORT SECURITY TRAYS CARRY MORE VIRUSES THAN TOILET SEATS
It’s not the toilet seats, flush handles, or even the floors. Nope, it is security trays that carry the most viruses at airports.

Pandemic experts in Finland checked out Helsinki Airport for viruses. They scanned surfaces including staircase rails, restrooms, passport counters, children’s play areas, credit card terminals, and security checkpoints.

The result? Security bins/trays to process carry-on baggage for screening proved the most contaminated. Swabs picked up the influenza A virus as well as rhinovirus, which causes the common cold. Meanwhile, no viruses were found on toilet seats.
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Anurak
x 64

13 sep 2018, 20:05

Det har jeg aldri tenkt på. Men da burde dem vaske dem jevnlig!
1 x
Kolami
x 321

14 sep 2018, 07:50

tdr skrev:
13 sep 2018, 19:46
Eksperter inne fagfeltet epidemier i Finland har sjekket Helsinki Airport for virus. De skannet overflater som rekkverk i trapper, toaletter, disker i passkontrollen, lekeområder for barn, bankterminaler og sikkerhetskontrollen.

Resultatet er at kurvene man legger eiendelene til skanning i sikkerhetskontrollen er mest forurenset av virus!

Noe å tenke på :o

AIRPORT SECURITY TRAYS CARRY MORE VIRUSES THAN TOILET SEATS
Hehe..ja,,det er som regel antiback etter at du har tatt tingene dine etter eller annet sted i umiddelbar nærhet..enten festet til en stolpe eller det står en flaske på en benk....jeg er vel den eneste som bruker noe slikt..

Når det er sagt har flere butikker i thailand antiback ved inngangen..feks tops max value etc..men ikke overalt..
0 x
Brukeravatar
RobertX
Sted: Trondheim
x 886

14 sep 2018, 08:13

Litt overraskende, siden jeg ikke hadde tenkt på at de plast-skuffene kunne være slike hygiene-bomber.

Ang antibac så ler jeg litt når jeg ser folk klager på at de blir sjuke på feks McDonalds, Burger King etc i utlandet. Jeg tror nemlig ikke det er noe galt med maten i det hele tatt. Det som er problemet er at folk går rundt og tar på masse fysne ting før de setter seg ned og stapper i seg pomme frites med bare fingrene.... NAM NAM! Får nok litt ekstra krydder med de ja... Så lenge man tar på maten før man putter den i munnen så bør anti-bac være obligatorisk. God vane!
1 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Kolami
x 321

14 sep 2018, 11:18

RobertX skrev:
14 sep 2018, 08:13
Litt overraskende, siden jeg ikke hadde tenkt på at de plast-skuffene kunne være slike hygiene-bomber.

Ang antibac så ler jeg litt når jeg ser folk klager på at de blir sjuke på feks McDonalds, Burger King etc i utlandet. Jeg tror nemlig ikke det er noe galt med maten i det hele tatt. Det som er problemet er at folk går rundt og tar på masse fysne ting før de setter seg ned og stapper i seg pomme frites med bare fingrene.... NAM NAM! Får nok litt ekstra krydder med de ja... Så lenge man tar på maten før man putter den i munnen så bør anti-bac være obligatorisk. God vane!
Ja..jeg har lært meg litt av de plagene som kommer rundt juletider i Norge som er å lese i avisene..noroviruset..som ikke anticab dreper..så jeg vasker alltid henda før jeg spiser med hendene, igjen,..tidligere brukte jeg kun antibac i 3 4 år-..så jeg tror den gammledagse måten å rengjøre hendene på er med vann og såpe..
1 x
Brukeravatar
RobertX
Sted: Trondheim
x 886

14 sep 2018, 12:19

Ja, såpe og vann er jo bra nok det. Det var vel et dokumentarprogram om "antibac" produkter for en stund tilbake (etter svineinfluensa hysteriet) som basicly konkluderte med at såpe og vann var dugelig nok.

Problemet når du er ute og spiser er at du må ofte ta på ting etter du har vasket hendene på toalettet der, og du er omtrent like langt. Slik sett er en antibac serviett eller væske bedre når du er ute og spiser.
0 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
sikry
x 290

14 sep 2018, 13:44

RobertX skrev:
14 sep 2018, 12:19
Ja, såpe og vann er jo bra nok det. Det var vel et dokumentarprogram om "antibac" produkter for en stund tilbake (etter svineinfluensa hysteriet) som basicly konkluderte med at såpe og vann var dugelig nok.

Problemet når du er ute og spiser er at du må ofte ta på ting etter du har vasket hendene på toalettet der, og du er omtrent like langt. Slik sett er en antibac serviett eller væske bedre når du er ute og spiser.
Hvite hansker så er du bombesikker. :D
1 x
Svar

Gå tilbake til «I lufta»