Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Turismen i Thailand.

Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1524

14 jan 2019, 09:59

mye nye større bygninger på plan

det største er vel bangkok one

eier ( chang) visa vi lupini park

https://coconuts.co/bangkok/news/all-th ... t-5-years/
1 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Kolami
x 474

15 jan 2019, 13:00

riflefish skrev:
14 jan 2019, 09:59
mye nye større bygninger på plan

det største er vel bangkok one

eier ( chang) visa vi lupini park

https://coconuts.co/bangkok/news/all-th ... t-5-years/
IconSiam er for turister. ONLY. just saying..var der i helgen, mitt 3de besøk..kommer trolig ikke til å sette foten min der de nærmeste årene..paragon central west t21 emquartier som er greia for folk i Bangkok..

Icon er..ja..man må nesten ta turen selv ett par ganger..som sagt..thaiene sier "its nothing there"..
0 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1524

15 jan 2019, 15:48

Kolami skrev:
15 jan 2019, 13:00
IconSiam er for turister. ONLY. just saying..var der i helgen, mitt 3de besøk..kommer trolig ikke til å sette foten min der de nærmeste årene..paragon central west t21 emquartier som er greia for folk i Bangkok..

Icon er..ja..man må nesten ta turen selv ett par ganger..som sagt..thaiene sier "its nothing there"..
vel iconSiam selger jo rolls roys suv
pris 20 mill +
litt vansklig for turister og ta med
slek bil på fly ( hemmat)😉🙄🇹🇭

også den porce sjappa da
Vedlegg
FC8DC8E6-B0B6-4024-8485-48AE2E928E03.jpeg
C58CE343-617C-4047-8672-C8D8AE6FD98D.jpeg
1 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Kolami
x 474

16 jan 2019, 04:47

riflefish skrev:
15 jan 2019, 15:48
vel iconSiam selger jo rolls roys suv
pris 20 mill +
litt vansklig for turister og ta med
slek bil på fly ( hemmat)😉🙄🇹🇭

også den porce sjappa da
Nah..jeg vet ikke...føler at det er en del av "interiøret" i alle shopping mall..porche eller pickups
0 x
hemalainen
x 63

20 jan 2019, 09:14

Jeg var på IconSiam med venner fra Thailand på torsdag, og synes det minner om de andre eksklusive kjøpesentrene i Bangkok. Det er mange mennesker med god råd i Bangkok. Restaurantene og food courtene er derfor fulle av lokale til lunsj og om kveldene, kanskje med unntak for Central Embassy, som ser ut som et spøkelseshus, men det skiller seg ut som styggdyrt, og nærliggende konkurrenter som Central World og Paragorn har større mangfold av forretninger.

Returnerer nok ikke til IconSiam. Det er enklere å bruke butikkene jeg allerede kjenner i Siam Paragorn, Central World og Emporium.
1 x
Kolami
x 474

21 jan 2019, 09:30

hemalainen skrev:
20 jan 2019, 09:14
Jeg var på IconSiam med venner fra Thailand på torsdag, og synes det minner om de andre eksklusive kjøpesentrene i Bangkok. Det er mange mennesker med god råd i Bangkok. Restaurantene og food courtene er derfor fulle av lokale til lunsj og om kveldene, kanskje med unntak for Central Embassy, som ser ut som et spøkelseshus, men det skiller seg ut som styggdyrt, og nærliggende konkurrenter som Central World og Paragorn har større mangfold av forretninger.

Returnerer nok ikke til IconSiam. Det er enklere å bruke butikkene jeg allerede kjenner i Siam Paragorn, Central World og Emporium.
IconSiam er fake..det er ingenting der..kun for turister...La du merke til at IconSiam ikke har en eneste kafee som du finner på Paragon, Central World etc..Selv Paul har ikke gjort det skikkelig..Ingen Deli..nada..
0 x
hemalainen
x 63

23 jan 2019, 16:23

Hvis du med fake mener overdrevet og Dubai-ish, er jeg enig, men jeg er ikke objektiv. Jeg liker simpelthen ikke steder med mange mennesker. Dessverre vil thaiene jeg kjenner ofte spise i kjøpesentrenes upersonlige og kalde restauranter.

IconSiam er trolig ment for turistene som bor i luksushotellene nede ved elven. I stedet for å sitte fast i trafikken på vei til Siam og Sukhumvit, kan de ta hotellenes egne båter over til senteret. Egentlig er lokasjonen genial.

Men jeg så ikke forskjellen på butikkene der og i andre kjøpesentre i byen. Det kan selvsagt være fordi jeg det meste av tiden fant meg til rette i den utvendige baren med utsikt over elva, mens de andre handlet.
1 x
chelsea
Sted: Bangkok
x 310

21 feb 2019, 10:26

at ikke flere turister igjen i thailand, blir for dyrt å leve her nede
0 x
fotomannen
x 294

21 feb 2019, 11:57

chelsea skrev:
21 feb 2019, 10:26
at ikke flere turister igjen i thailand, blir for dyrt å leve her nede
(tdr: Denne ble litt lengre enn planlagt, så du kan godt flytte den til en mer relevant "turisttråd", dersom det er ønskelig).

Det er mye turister i Thailand, flere enn noensinne, men det er en annen type turister enn da noen av oss begynte å reise til Thailand, og siden de ikke lenger tilbringer uker i landet, gir det følelsen av at det er færre. Spesielt på strandstedene. Jeg var på Phuket i slutten av november i fjor, og selv om Patong så nesten øde ut på dagtid, og det var lite mennesker på øyas strender, er det bare å stå opp tidlig og se at asiatiske turister er der. Da trøkkes de inn i busser for dagsturer. Kjøpesenteret ser også ut til å gå veldig bra, og selv om barene i Bangla er tilnærmet tomme, er det smekkfullt av mennesker som går opp og ned gata, og den nye gatematsoien har virkelig slått an. Der er det knapt mulig å finne bord om kveldene.

Forskjellen er at sånne som meg ikke lenger er der i en måned eller to, men de som erstatter sånne turister som meg, legger til gjengjeld igjen mye mer penger i dagsturer, på kjøpesentre (bare se på et nesten hvilket som helst kjøpesenter i Bangkok) og på high end-hoteller.

Se også hvor mye penger det genereres i en del turistattraksjoner. En som åpna i Bangkok da jeg sist var der, var Mahanakhon Skywalk i Silom. Det koster 1200 baht å ta heisen opp. Tenkt hvor mange tusen mennesker som tar den turen hver eneste dag. Det genererer enorme summer, og i motsetning til oss som legger igjen penger hos folk på «gulvet», i smårestauranter, på mindre hoteller, i barer, osv., går pengene rett inn i den delen av økonomien som synes i budsjettene.

For økonomien, som er så avhengig av turisme, er det sikkert bra, men for framtidens Thailand, spesielt for oss fra vesten, er det dårlig nytt, da gamle paradisøyer- og strender allerede er i ferd med å bli ødelagt av dagsturistene som går rundt og tar selfier i en time, før neste pulje ankommer.

Det er heller ikke godt nytt for de som jobber på "gulvet". Kineserne legger igjen penger i faste hoteller, hos sine faste turoperatører, i faste restauranter og i kjøpesentrene, ikke hos de vi fra vesten ofte blir kjent med, og det er derfor de klager så mye over kinesere og manglende turister, da de ser veldig lite til denne delen av økonomien.

Men det er sprøtt. De siste gangene jeg har vært i Thailand, på mange av de samme stedene jeg har vært i 10 år nå, synes det å være betydelig mindre mennesker enn jeg noen gang har opplevd, selv om det åpenbart er flere. De er bare ikke der jeg er, og de er ikke lenger 2-3 uker i landet, men 3-4 dager.

I løpet av de neste 10 årene er målet til TAT at dagens tall skal doble seg. Det vil i så fall si mer enn 70 millioner ankomster til Thailand. De kommer helt sikker til å greie det, etter hvert som stadig flere kinesere får pass. Markedet fra Kina er nesten ubegrenset.
1 x
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1089
Kontakt:

21 feb 2019, 12:17

De to siste innleggene er flyttet fra annen tråd slik at den holdes innen topic.
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»