Transport app

Svar
River_rat
Innlegg: 30
Registrert: 29 des 2018, 13:13

#1

Hei, er det noen her, som har erfaring med å bruke en app som Uber eller lignende (ikke vanlig taxi) i Thailand. En app som fører sammen passasjerer og sjåfører?

Takk

River_
Thailand - Malaysia - Indonesia - Singapore - Australia - Laos - Cambodia - Kina - Vietnam - Filippinene - Myanmar - Nepal - Maldivene - Sri Lanka - Japan - Georgia - Taiwan
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Godt fornøyd med Grab.
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#3

Grab er tingen her i Thailand for tiden ja. Jeg fikk ikke installert appen før jeg landa i Thailand, så om du er i Norge må du muligens bruke en VPN app for å få satt det opp i forkant.

Veldig hendig sak. Har ikke hatt behov for den selv enda men har installert.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Kan selv også anbefale Grab og har brukt det hyppig på mine senere turer. Fungerer veldig bra både i Thailand og Vietnam. Uber ble i fjor kjøpt opp av Grab i Sør-Øst Asia.

Når det gjelder priser er Grab stort sett veldig konkurransedyktige i forhold til andre transporttjenester, men på steder som f.eks. Phuket opplevde jeg at prisen jeg fikk hos Grab var høyere enn fastpris fra annen transport fra flyplassen. Men nå er jo dessverre Phuket sammen med også Koh Samui noe for seg selv med tanke på taxi.

Grab føles som både tryggere og mer hyggelig enn turer i taxi. Oftest nyere kjøretøy med mulighet til å velge kategori og sjåfører som er høfligere og snakker bedre engelsk enn de fleste taxisjåfører. I Bangkok er det en del vanlige taxier som også kjører for Grab. Det at man kan gi tilbakemelding etter hver tur gjør at sjåførene må levere.

I Bangkok opplevde jeg 2 ganger at bestilt Grab kansellerte. Dette etter å ha fulgt de på GPS og sett at de utførte kansellering på toppen av en enveiskjørt gate som var stengt grunnet veiarbeide. Rapporterte dette til Grab og fikk tilbakemelding om at tiltak ville bli iverksatt.

Appene til Grab finner du her:

Android

iPhone

Benytt gjerne kode GRABASIANETNO ved registrering for koder som kan gi belønning fra Grab.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
River_rat
Innlegg: 30
Registrert: 29 des 2018, 13:13

#5

Hei igjen. Takk for raskt og flott svar fra alle dere.
Grab er nå lastet ned :)

River_
Thailand - Malaysia - Indonesia - Singapore - Australia - Laos - Cambodia - Kina - Vietnam - Filippinene - Myanmar - Nepal - Maldivene - Sri Lanka - Japan - Georgia - Taiwan
Svar

Gå tilbake til «Generelt»