Statsminister prayut vil fortsette

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#11

nå er. el nasjonal forsamlinga på 600 medlemmer
for lesa litt her ! mye fake news der ute
betalt av en viss miliardær😂🇹🇭

https://en.m.wikipedia.org/wiki/House_o ... (Thailand)
Vedlegg
E9687972-9C28-4710-A306-98638B9FC22C.png
959C98BA-7761-4A32-963C-7E9671D73118.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#12

riflefish skrev: 15 des 2018, 07:31 nå er. el nasjonal forsamlinga på 600 medlemmer
for lesa litt her ! mye fake news der ute
betalt av en viss miliardær😂🇹🇭

https://en.m.wikipedia.org/wiki/House_o ... (Thailand)
Takker for den Tyvhans ser jeg har tatt feil av antall i forsamlingen,da er det jo omtrent bare 40 prosent de har armyen har beslag på.
Blir artig å se om noe forandres,tenker fks på alle som ble omplassert til innaktive stillinger i forskjellige admistrive poster i de forskjellige
Amphurene og fks sykehusadministrasjoner.Der er det mange steder med full ansettelsesstopp ,med tiøsvarende lengre arbeidsuker for de som er igjen og et stadig svakere tilbud til syke Thaiere.men som før nevnt ,det er ro på overflaten.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#13

Wood1958 skrev: 15 des 2018, 16:03 Takker for den Tyvhans ser jeg har tatt feil av antall i forsamlingen,da er det jo omtrent bare 40 prosent de har armyen har beslag på.
Blir artig å se om noe forandres,tenker fks på alle som ble omplassert til innaktive stillinger i forskjellige admistrive poster i de forskjellige
Amphurene og fks sykehusadministrasjoner.Der er det mange steder med full ansettelsesstopp ,med tilsvarende lengre arbeidsuker for de som er igjen og et stadig svakere tilbud til syke Thaiere.men som før nevnt ,det er ro på overflaten.
Kan også være at mye er fake news fra en i eksil,men de som kanskje vil si noe om tilstandene får jo heller ikke lov til å si noe med dagens lover samt dagens nivå av pressefrihet og det er vel likeså ille?
Ha ellers en god helg
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#14

riflefish skrev: 15 des 2018, 07:31 nå er. el nasjonal forsamlinga på 600 medlemmer
for lesa litt her ! mye fake news der ute
betalt av en viss miliardær😂🇹🇭

https://en.m.wikipedia.org/wiki/House_o ... (Thailand)
Ps om du ser på linkene du satte inn så beskriver de sammensetning av nasjonalforsamlingen med ,,was,, ikke ,, is,, .Det er heller ikke nevnt noe om regler som kom i den nye grunnloven ved folkeavstemningen som jo beskriver den kommende sammensetning og valgbarhet på disse,for ikke å snakke om det evigevarende amnestiet de har gitt segselv.
https://www.bangkokpost.com/opinion/opi ... 79-must-go
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#15

opplever ikke thailand som et helvetets

diktatur) ( tvertimot)

harjo vert i totalitære land

det verste var saudi!

det var nødvendig og ta de grepene

priviconsil ( kongens råd)og kongen gjorde

ved og bruke prayut som statsleder

intil vidre!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#16

riflefish skrev: 18 des 2018, 04:48 opplever ikke thailand som et helvetets

diktatur) ( tvertimot)

harjo vert i totalitære land

det verste var saudi!

det var nødvendig og ta de grepene

priviconsil ( kongens råd)og kongen gjorde

ved og bruke prayut som statsleder

intil vidre!
Nå oppleves kanskje det å bo i Thailand forskjellig for en utlending uten rettigheter som fks valg,som litt annerledes en det oppleves for de som har mistet denne rettighet.
For folk som ikke lengere kan gi utrykk for kritikk av de styrende har sikkert også en annen virkelighetsoppfatning ,enn de som i utgangspunktet ikke kan gjøre noe med situationen,som fks utlendinger i Thailand..
Det kan også være jeg husker feil her og, da kan du jo bare korrigere meg, var det ikke det motsatte som hendte,
Generalen gjorde,seg selv til statsminister for deretter å etterpå gå til kongens råd å få det godkjent ?
Dette da jeg leser ditt innleg som om hendelsesforløpet var motsatt.
Nå er det jo også forskjeller på totalitære diktaturer om ikke totalitære,men synes nå allikevel at Thailand går innenfor endel av definisjonene.

https://www.civita.no/politisk-ordbok/hva-er-diktatur
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#17

riflefish skrev: 18 des 2018, 04:48 opplever ikke thailand som et helvetets

diktatur) ( tvertimot)

harjo vert i totalitære land

det verste var saudi!

det var nødvendig og ta de grepene

priviconsil ( kongens råd)og kongen gjorde

ved og bruke prayut som statsleder

intil vidre!

Men ett militærstyre og Junta er det uansett. Som så mange mange år og ganger før

A.H.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#18

Wood1958 skrev: 18 des 2018, 11:13 Nå oppleves kanskje det å bo i Thailand forskjellig for en utlending uten rettigheter som fks valg,som litt annerledes en det oppleves for de som har mistet denne rettighet.
For folk som ikke lengere kan gi utrykk for kritikk av de styrende har sikkert også en annen virkelighetsoppfatning ,enn de som i utgangspunktet ikke kan gjøre noe med situationen,som fks utlendinger i Thailand..
Det kan også være jeg husker feil her og, da kan du jo bare korrigere meg, var det ikke det motsatte som hendte,
Etter å ha avsatt den lovlig valgte regjering gjorde generalen seg selv til statsminister for så etterpå gå til kongens råd å få det godkjent ?
Dette da jeg leser ditt innleg som om hendelsesforløpet var motsatt.
Thailand er jo et av de få land hvor militæret står over regjeringen men fremgangsmåten kan vel neppe kalles demokratisk?
Nå er det jo også forskjeller på totalitære diktaturer om ikke totalitære,men synes nå allikevel at Thailand går innenfor endel av definisjonene.

https://www.civita.no/politisk-ordbok/hva-er-diktatur
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#19

vil tro at det er mye godtfolk ikke veit
at jingluck ikke kunne styre er kjent
prayut gjorde ikke dette kuppet aleine og for
og få makt ( tvertimot) ,
det var de store menn og familier som
sto bak! som i di siste 40 åra!
kall det junta og diktator de som nå styrer
men bedre diktator finnes neppe!😂🙄
samfunnet har fungert! turismen har økt
« desverre sier jeg» og thailand går
« bra» men de fattige forblir fattige og de rike blir rikere!
som alltid!
mao same same!

jeg gjentar det finnes ingen troverdige
personer til og overta!
mao det blir valg ( kansje)
og nytt kaos
kan man stjele en baht pr innbygger
blir det 67 mill bath osv
detber penga som rår
ikke fornuft og « forsøk på demokrati»

folket blir ( de fattige) blir aldri fornøyd
utnyttinga av disse er jævli nok
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#20

Utpåtur skrev: 18 des 2018, 11:36 Kuppet startet faktisk med at den sittende regjering begynte å etterforske svindel og korrupsjon på Phuket - han som startet opprøret var i faresonen for å bli tatt. Og så fikk han de rette folka med seg - de var sikkert også involvert.

Dert var ikke noe vanstyre som førte til kuppet - men at det brant under svindel/korrupsjonræva på endel viktige folk.
Ser det er blitt lansert mange teorier om bakgrunn for kuppet,men sikkert at mye foregikk bak lukkede dører.
Kikket litt på lista over kongens råd og hvordan det var sammensatt.med disse lederne har det sikkert ikke vært så vanskelig å få godkjent militære strategier.ser også at etter kuppet er 8 stk byttet ut.om det er til det bedre eller ikke får fremtiden vise.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Privy_C ... f_Thailand
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»