Acne

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#11

ville forundre meg om dette ikke

finnes i salver?!

som kan brukes på dagen?👍🌺
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#12

Ekskona hadde også litt problemer med acne. Hun ønsket å prøve en hudbehandlings-krem som jeg mener å huske kostet rundt 12.000 baht. Jeg syntes det virket litt vanvittig for for meg så det jo ikke så galt ut (var 2-3 større kviser på den ene siden av ansiktet innimellom). Men jeg skjønner jo at det er veldig plagsomt for den som har det og kvinner er jo mer opptatt av slikt enn menn som regel. Likevel syntes jeg det var litt rått å bruke 3000 kr på noe som vi ikke hadde noen garanti ville hjelpe. Men det KAN jo være dette stoffet som Riflefish nevner.

Sett i ettertid og om det faktisk var dette stoffet så ville jeg nok sagt ja til å prøve det. Over tid bruker man sikkert såpass mye penger på krem/salve etc uansett at det er verdt et forsøk.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#13

RobertX skrev: 26 okt 2017, 11:06 Ekskona hadde også litt problemer med acne. Hun ønsket å prøve en hudbehandlings-krem som jeg mener å huske kostet rundt 12.000 baht. Jeg syntes det virket litt vanvittig for for meg så det jo ikke så galt ut (var 2-3 større kviser på den ene siden av ansiktet innimellom). Men jeg skjønner jo at det er veldig plagsomt for den som har det og kvinner er jo mer opptatt av slikt enn menn som regel. Likevel syntes jeg det var litt rått å bruke 3000 kr på noe som vi ikke hadde noen garanti ville hjelpe. Men det KAN jo være dette stoffet som Riflefish nevner.

Sett i ettertid og om det faktisk var dette stoffet så ville jeg nok sagt ja til å prøve det. Over tid bruker man sikkert såpass mye penger på krem/salve etc uansett at det er verdt et forsøk.
jeg mener slik burma bark satt til
noe lotion etc!

robert!

dettemed kvinner og kosmetikk det

er nærmest helligt!

ikke spør om pris i framtia!

12000 bath for ansiktskrem er nok

ikke så gæli!

men disse kosmetikk gigantende

veit og ta seg betalt og inakningen

koster nok mere en produktet!

😂🙏😉🌸💥😅..

kvinner lever i kvinne verden!

og mannfolka det motsatte

har sjøl hatt nien spinn dyre " prosjekt"

som overskygger " kosmetikk budsjettet"


ps kona mi bruker kremer renseveske

u name it fra

https://www.lancome-usa.com/

🙏
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#14

Skyldes ikke kviser i hovedsak hormoner? Kvisene er vel i seg selv en bivirkning på hormonelle forstyrrelser. I så fall har vel kremer lite annet for seg enn eventuelt å motvirke arr.
Nap
Innlegg: 61
Registrert: 22 okt 2017, 12:33

#15

Når kona komme hjem (fra begravelsen) skal jeg få mer opplysninger om en hudlege som har klinikk i Hua Hin hver(?) lørdag og søndag.
De øvrige dagene jobber han i Bangkok, tror jeg det var?

Han fikset et eksem jeg hadde på null komma niks.

Jeg stusset over en voldsom kø av ungdom der. Det var altså pga acne.


I Norge
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#16

Phay skrev: 26 okt 2017, 00:50 Flere private dyktige hudleger her i Thailand, og tror nok at hun må ta turen dit. Drive å tukle med huden med all verdens preperater med suspekt innhold kan skade huden mer.

Utrolig å sta de kan være når de først har satt seg noe i hodet, og da mener jeg på det urasjonelle planet, og det er kav umulig å diskutere med de.
👍👍

for og få husfred," mån" svelge kameler💋👄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#17

Nap skrev: 26 okt 2017, 13:04 Når kona komme hjem (fra begravelsen) skal jeg få mer opplysninger om en hudlege som har klinikk i Hua Hin hver(?) lørdag og søndag.
De øvrige dagene jobber han i Bangkok, tror jeg det var?

Han fikset et eksem jeg hadde på null komma niks.

Jeg stusset over en voldsom kø av ungdom der. Det var altså pga acne.


I Norge
dette med kviser og " urenhud" som

de kalte det tidligre er nok et

stort " estetisk" problem for

de som har det!

kosmetikk bransjen har nok ikke

løst dette! ja hormoner og mere til

men les litt mere om denne "burma"

barken!

som.jeg nemte var det ei veninne

i norge som abselutt sku prøve pulvret

jeg fant da nien web addr og sendte hun

et år senere vsr hun som sakt

kvitt kvisene!

sikkert mange hud sykdommer i ansikts sykfommet som

er fæle og kurrere!

alle kjenner nok voksene som

kan minne om ringren fra notredam

( stygg sammenligning)

men ska tru dissa har hatt problemer

.,,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#18

Så et sted at det skyldes mannlige kjønnshormoner (testosteron) som damer også produserer i mindre mengder. Var vistnok ofte et slags mønster i acne utbruddene i at de kunne sette seg i områder der menn har skjeggvekst (omkring kjevepartiet og/eller omkring munnen). Jeg vet ikke om det er korrekt, men det var nå noe jeg fant når jeg satt og leste litt om dette med acne og voksne damer.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Nap
Innlegg: 61
Registrert: 22 okt 2017, 12:33

#19

Legen jeg nevnte har kontor i Petchburi og Hua Hin. Og han er kjent for å være meget dyktig.
Jeg ville oppsøkt en dyktig lege eller to først, og hjalp ikke det er det tid for kjerringrådene.
(Skrifttypen forandret seg plutselig.)
https://www.google.co.th/search?q=%E0%B ... :1,lf_ui:2
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#20

Mange har svarte prikker som blir større med årene..de fjerner man med laser enkelt og greit..tidligere jo bedre..

Ang. acne for at de største så har hun en krem fra Norge som man ikke får i Thailand mener jeg..den heter, Finacea 15%...merk 15%..mange av kremene i Thailand er mye svakere btw..

Problemene er stadige utbrudd av acne selv om det tas forbehold i stor grad. Så jeg skal komme tilbake når prøver er blitt tatt..dette acne problemet er slitsomt å høre på..og da snakker jeg ikke om ett par 3 4 store kviser når det er sagt, heller ikke er det kjempe utbrudd, men nok til at dama føler seg uattraktiv uansett om jeg sier at jeg glad i henne uansett..så mye betyr mine ord hehe :roll:
http://www.myfinacea.com/index.php
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»