Frekvensauksjon

Svar
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

I morgen er dagen som vil vise hvem som vinner auksjonen om 1800 båndet , det kan komme til å koste dtac 10 milliarder kroner.

https://e24.no/digital/telenor/avgjoere ... n/24417486
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Da vant Telenor , dtac og AIS frekvensauksjonene.

https://www.bangkokpost.com/business/ne ... -for-b25bn
Kolami

Appropos Dtac..noen som bruker dtac, abo?
Pattern of skills

Kolami skrev: 22 aug 2018, 03:53 Appropos Dtac..noen som bruker dtac, abo?
Norske stat eier jo over 50 % og andre fond og kapital er en stor del norske så ville vært dumt å ikke bruke dem vel. De har i tillegg raskest internett der de har bra dekning. Ikke selskapet å velge om landsbyen du bruker ikke er godt dekket. Men i alle større byer og områder er de bra.
Thaibreak

Kolami skrev: 22 aug 2018, 03:53 Appropos Dtac..noen som bruker dtac, abo?
Jeg har brukt dtac-abonnement i mange år, funker bra som bare det. Også i Isaan-området.
Bruker det ikke akkurat nå, siden jeg for tiden har oppholdssted i Malaysia. Føler meg litt utafor her..
Savner Thailand :(
MrDemongas

Oppsøk lokalbefolkningen, vær aktiv, besøk en moske' og konverter. Da er du innafor. Garantert. :mrgreen:
Thaibreak

MrDemongas skrev: 23 aug 2018, 20:45 Oppsøk lokalbefolkningen, vær aktiv, besøk en moske' og konverter. Da er du innafor. Garantert. :mrgreen:
Haha, der treffer du faktisk bra. Jeg trodde jeg hadde havnet i Asia, men dette virker nesten å være Midt-Østen light..
Bor rett ved siden av en tåkelur som vekker meg før klokka seks om morgenen, og uler nesten som en varulv. Allah-bønnerop 4 eller 5 ganger daglig blir litt i meste laget for en stakkar som knapt har funnet veien til kirken i hjemlandet..

Malaysia er i utgangspunktet hovedsaklig buddhistisk, men her har integreringen gått over stokk og fjell :shock: :D
Brukeravatar
e-golf

Thaibreak skrev: 24 aug 2018, 12:20 Haha, der treffer du faktisk bra. Jeg trodde jeg hadde havnet i Asia, men dette virker nesten å være Midt-Østen light..
Bor rett ved siden av en tåkelur som vekker meg før klokka seks om morgenen, og uler nesten som en varulv. Allah-bønnerop 4 eller 5 ganger daglig blir litt i meste laget for en stakkar som knapt har funnet veien til kirken i hjemlandet..

Malaysia er i utgangspunktet hovedsaklig buddhistisk, men her har integreringen gått over stokk og fjell :shock: :D
Malaysia er vel i hovedsak muslimsk og ikke buddhistisk?
"Ved folketellingen 2010 var ca. 61,3 % av befolkningen muslimer, 19,8 % buddhister, 9,2 % kristne og 6,3 % hinduer"
https://no.wikipedia.org/wiki/Malaysia#Religion
Thaibreak

e-golf skrev: 24 aug 2018, 13:35 Malaysia er vel i hovedsak muslimsk og ikke buddhistisk?
"Ved folketellingen 2010 var ca. 61,3 % av befolkningen muslimer, 19,8 % buddhister, 9,2 % kristne og 6,3 % hinduer"
https://no.wikipedia.org/wiki/Malaysia#Religion
Takk for dette! Dette forklarer jo mye. Av en eller annen grunn har jeg sett på Malaysia som buddhistisk i hovedsak, men wiki forteller jo noe annet. Og det så langt tilbake som at landet fikk muslimsk innflytelse på 1300-tallet.
Husk at jeg endte her by accident, måtte hastekjøpe en ny billett på timen under mellomlanding på Arlanda, og hadde ikke tenkt å sette meg inn i skikk og bruk i dette landet utover det helt elementære. Og da i hovedsak visum ;) Min prioritet er å komme meg inn i Thailand igjen, via Malaysia.

Muslimsk innflytelse i stor grad er altså da grunnen til at man ikke ser barer med bardamer i landet, som i Thailand. Kulturen er helt annerledes. Det kan fint stemme at rundt 60% av damene har tilslørt håret sitt, og noen går også i full hijab. For meg var det veldig merkelig å se, og jeg tenkte først at det var et lokalt fenomen. Men nei, det stikker nok dypere enn som så da.

Vel, jeg vet ikke hvor lenge jeg blir her ennå, men om jeg må "sone" hele perioden min her, så setter jeg meg nok mer inn i skikk og bruk, men jeg konverterer aldri.. :)
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»