Premier League 2018-19

Her diskuterer vi litteratur, tv-programmer, film, konserter, kunst, musikk mm.

Hvem vinner Premier League 2018-19?

Avstemmingen ble avsluttet den 25 sep 2018, 16:41

Arsenal
1
13%
Bournemouth
0
Ingen stemmer
Brighton & Hove Albion
0
Ingen stemmer
Burnley
0
Ingen stemmer
Cardiff City
0
Ingen stemmer
Chelsea
1
13%
Crystal Palace
0
Ingen stemmer
Everton
0
Ingen stemmer
Fulham
0
Ingen stemmer
Huddersfield Town
0
Ingen stemmer
Leicester City
0
Ingen stemmer
Liverpool
4
50%
Manchester City
1
13%
Manchester United
1
13%
Newcastle United
0
Ingen stemmer
Southampton
0
Ingen stemmer
Tottenham Hotspur
0
Ingen stemmer
Watford
0
Ingen stemmer
West Ham United
0
Ingen stemmer
Wolverhampton Wanderers
0
Ingen stemmer
 
Stemmer totalt: 8
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#11

#761 Ulest innlegg 20 sep 2018, 23:58
da var det fotball igjen med chelsea i cupen bra dem startet kl 12 så passer meg bra

Hvilke cup har chelsea kvalisert seg til. ;)
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#12

sikry skrev: 21 sep 2018, 08:59 #761 Ulest innlegg 20 sep 2018, 23:58
da var det fotball igjen med chelsea i cupen bra dem startet kl 12 så passer meg bra

Hvilke cup har chelsea kvalisert seg til. ;)
Må væra « nikotin ligan»?

Vist nok mye slekt i « høyblokka»

Chelsi vet best!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#13

sikry skrev: 21 sep 2018, 08:59 #761 Ulest innlegg 20 sep 2018, 23:58
da var det fotball igjen med chelsea i cupen bra dem startet kl 12 så passer meg bra

Hvilke cup har chelsea kvalisert seg til. ;)
dere kommer ditt dere å når dere møter di beste lagene :mrgreen:
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#14

chelsea skrev: 21 sep 2018, 11:54 dere kommer ditt dere å når dere møter di beste lagene :mrgreen:
Vinn eller forsvinn altså :mrgreen:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#15

Jeg savner rivaleriet vårt rundt millenniumskiftet, sikry (mimre..) Da handlet det kun om to lag, med Sir Alex og Mr. Wenger i førersetet. 92-gjengen til United mot den franske revolusjonen, spedd på med Bergkamp og ligaens knokkelkjempere i forsvaret, Keown og Adams. Det var tider! Hvem husker vel ikke midtbanefightene mellom Keane og Vieira.. Og alt det andre som fulgte med. Den gangen vi delte ligatitlene broderlig :roll:

Idag er det en sekser som skiller seg ut, som det har vært de siste årene. Arsenal trenger nok litt tid under Emery, men har fått opp dampen nå. Vi får se om vi klarer å skvise oss inn blant topp 4 allerede i hans første sesong. Det er nok United og Tottenham som virker å være konkurrentene om det.

Liverpool har virkelig fått fasong på laget sitt denne sesongen. Jeg var ikke like imponert som andre i fjor, de havnet tross alt på 4.plass i serien. Men i år slipper jeg alle hemninger på Pools vegne. Det smerter å si det, men nå er de gode. Pokker så gode. Tror de endelig vinner serien nå, etter altfor mange år i bakevja. Selv når Salah ikke er i form, viser de fryktinngytende form som lag. Det er spesielt imponerende.

Man City vil nok kjempe helt inn, men jeg synes ikke de er helt der de var i fjor. Men mannskapet er for godt til å ikke bli blant de to beste. 2.plass, siden Pep er et geni. De har på papiret det beste laget i serien.

Chelsea tror jeg havner litt i limbo, jeg tror avstanden fram blir for lang, men de sikrer en tredjeplass komfortabelt dessverre ( :mrgreen: ) Synes ikke bredden er like god som de to nevnte, og forsvaret likeså. Men spennende med Napolis manager, det skal de ha. En utfordrer om tittelen så lenge de fikk beholde Hazard. Tapet av seriens nest beste keeper (etter De Gea) var en strek i regninga dog, som kan koste de nødvendige poengene.

Tottenham kan lide av at de ikke fornyet laget i sommer. Det skal spares pga. ny stadion. Det tror jeg kan koste dem CL neste sesong. Kane sliter med å finne formen, og da er ikke laget like godt som de tre øvrige.

Så da kan 4.plassen fort stå mellom United og Arsenal, sikry. Da får vi kanskje et lite gjensyn med rivaleriet vårt allikevel..
United har et godt lag, men jeg er meget skeptisk til Mourinho. Han er inne i sin tredje sesong, som har vært hans akilleshæl en rekke ganger, og han er allerede i gang med å skylde på andre enn seg selv. Han er en tikkende bombe i intervjuene. Slikt skaper uro, og det kan koste dyrt.

Jeg tror United gjør lurt i å kvitte seg med Mou så fort som mulig. Zidane er vel ledig? Gjør de det, så klarer de nok topp 4. Jo lengre tiden går uten managerskifte, jo vanskeligere blir det. Håpet mitt er at han sitter ut sesongen, så Arsenal har en sjanse :mrgreen:

Arsenal selv har kjøpt klokt i sommer. Både Guendouzi og Torreira er akkurat den type spillere Arsenal har manglet under Wenger i et tiår. I tillegg viser Sokratis seg å være et godt kjøp. Mye tyder på at han blir vår nye forsvarsklippe. Han fremstår som et beist for tida. Forsvaret ellers er skrekkelig, så der har Emery mye å rette på.
Leno fases forsiktig inn, og erstatter Cech etterhvert.
I tillegg ble Aubameyang kjøpt inn i vinter, en goalgetter vi definitivt trenger. Sammen med Mkhitaryan kan han utgjøre en forskjell i angrepet.
Det viktigste var nå allikevel å kvitte seg med Wenger. Han ble en propp i klubben etterhvert, og nå er hele administrasjonen omstrukturert, med nye koster over hele linja. Det ser meget godt ut for framtida i klubben.

Me får sjå, det blir et par spennende kommende sesonger for Arsenal, og et spennende inneværende år om topp 4-plassene. Chelsea og Arsenal har enda en sjanse til å kvalifisere seg til CL neste sesong, via Europaligaen. Emery har vunnet EL utrolige tre ganger på rad med Sevilla, just saying.. ;)

Bare mine to cent om ståa pr. nuh for oss fotballnerder ;)
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#16

Da var første kampen unnagjort , Fulham - Watford ( 0-1 ) 1-1. En underholdene kamp som Watford hadde sjanser til å punktere i første 45 min.
Men som vi nesten alle vet så spilles det i 90.min.+++ :)
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#17

man c å liverpool vant, å bedrøvelige laget man u spilte u, da blir det 8 poeng ta igjen hvis chelsea vinner i morgen :mrgreen:
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#18

chelsea skrev: 22 sep 2018, 18:06 man c å liverpool vant, å bedrøvelige laget man u spilte u, da blir det 8 poeng ta igjen hvis chelsea vinner i morgen :mrgreen:
Ja sant å si så var det bedrøvelig av Man.U , nattesøvnen ødelagt. Man.C bøtter inn med mål og vil bli vanskelig å slå i år også. :(
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#19

Takk i lige så chelsea ;) , dette var bedrøvelige greier av et så kaldt topplag i møte med et bunnlag på tabellen , det blir nok å kjempe om tredje , fjerde plassen sammen med Man.U , Arsenal og Tottenham. :mrgreen:
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#20

enda en dritt kamp chelsea spilte i dag, til onsdag å lørdag møter chelsea liverpool :mrgreen: en i cupen å en i serien
Svar

Gå tilbake til «Kulturhjørnet»