Samsung

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#11

Reinkarnert Pelle skrev: 13 jul 2020, 10:21
Håper jeg slipper å bite i det sure eple :mrgreen:
I en globalisert verden er det slik at produksjon plasseres der det er rimeligst. Uansett så er innovasjonen som førte til iPhone utført av Apple i Silicon Valley :). Uten Steve Job ingen iPhone, og uten iPhone ingen smartphone!
At asiatene alltid har vært flinke til å kopiere vestlige suksesser er velkjent. Etterhvert lager også de gode produkter, men ingen kan frata Apple at de laget den første smartphone og har siden vært markedsledende. Alle de andre bedriver hovedsaklig kopiering. Slik sett har de også lavere produksjonskostnader og kan selge sine produkter til lavere priser enn iPhone.
Så er det også slik at når det gjelder forbrukerpreferanser så er det mye loyalitet ute og går. Har du først hatt iPhone så skifter du helst ikke til noe annet. Kanskje er det noe av det samme for kjøpere av Samsung? Selv har jeg bare ett Samsung-produkt og det er et Qled-TV som jeg egentlig angrer på kjøpet av. Blir helt klart Sony neste gang jeg skifter TV.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#12

Geir Rasch skrev: 14 jul 2020, 08:57 I en globalisert verden er det slik at produksjon plasseres der det er rimeligst. Uansett så er innovasjonen som førte til iPhone utført av Apple i Silicon Valley :). Uten Steve Job ingen iPhone, og uten iPhone ingen smartphone!
At asiatene alltid har vært flinke til å kopiere vestlige suksesser er velkjent. Etterhvert lager også de gode produkter, men ingen kan frata Apple at de laget den første smartphone og har siden vært markedsledende. Alle de andre bedriver hovedsaklig kopiering. Slik sett har de også lavere produksjonskostnader og kan selge sine produkter til lavere priser enn iPhone.
Så er det også slik at når det gjelder forbrukerpreferanser så er det mye loyalitet ute og går. Har du først hatt iPhone så skifter du helst ikke til noe annet. Kanskje er det noe av det samme for kjøpere av Samsung? Selv har jeg bare ett Samsung-produkt og det er et Qled-TV som jeg egentlig angrer på kjøpet av. Blir helt klart Sony neste gang jeg skifter TV.
Smartmobiler hadde kommet uansett, Apple var bare først ute og kommersialiserte det..... Tidlig på 2000-tallet var det PDA som regjerte eller pocket pc som de også ble kalt. Husker jeg hadde en Mitac Mio 168 med innebygget GPS, det var jo fancy den gangen. https://www.pcworld.com/article/116410/article.html den hadde bare wifi selvfølgelig, men brukte den en del i bilen som gps faktisk, fungerte greit, men tok litt tid å koble seg opp mot satellittene :)

Min første smarte mobil må vel sies å være Nokia 5800, fikk den for 1 kr mot å binde seg mot Telenor i 12 mnd ;) https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_5800_XpressMusic har etter det kun hatt Androidmobiler av den enkle grunn att jeg ikke vil binde meg opp i Apple sitt lukkede økosystem.
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#13

Jeg er Microsoft "fan"

Og "dom" og kjøpte dyre Windows phoner som jeg ikke kunne bruke på diverse "nødvendige" apper,

I det minste gikk vel en del av pengene til Bill Gates som har forpliktet seg til å gi bort minst halvparten av sin formue til veldedige formål i løpet av sin levetid. :D

Derfor kjøpte jeg en brukt Samsung Galaxy S5 Neo for 5000THB i Bangkok for et par år siden,
Fungerer greit den til det småbruket jeg har.
Livet mitt er en dans på nevroser :D
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#14

jeg er samsung fan har det på min samsung 82 inch smart tv, jat har det på tabx2 aldri vært prob med dem sterke solide produkt
gunners
Innlegg: 513
Registrert: 26 des 2017, 21:14

#15

Har tenkt å kjøpe en ny mobil nå.
Har hatt en Huawei p9 ca 5 år. Det er på tide å skifte den ut.

Tenker sterkt på en Samsung A 42. Den er ganske rimelig. Koster kun 3990 NOK, men har stort batteri og 5G.
Litt stor etter min mening, og til den prisen neppe ikke på høyde med de aller beste, men holder til mitt formål.
Noen som kjenner til denne modellen ? Den er visstnok ganske ny.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#16

gunners skrev: 02 jan 2021, 12:29 Har tenkt å kjøpe en ny mobil nå.
Har hatt en Huawei p9 ca 5 år. Det er på tide å skifte den ut.

Tenker sterkt på en Samsung A 42. Den er ganske rimelig. Koster kun 3990 NOK, men har stort batteri og 5G.
Litt stor etter min mening, og til den prisen neppe ikke på høyde med de aller beste, men holder til mitt formål.
Noen som kjenner til denne modellen ? Den er visstnok ganske ny.


se på denne videoen
denne er nok god nok for en " ækta" gnist
https://youtu.be/oYJTednF1CU
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
gunners
Innlegg: 513
Registrert: 26 des 2017, 21:14

#17

Du er veldig flink til å finne frem ting, riflefish
Kjøpt mobilen i dag.
En god del bedre enn den gamle jeg hadde, pluss 5 G.
En del små minuser som ikke betyr all verden. Glasset er ikke vanntett.
Men har ikke tenkt å holde den under vann. :)
Kan kun slå på mobilen ved hjelp av koden
Må kjøpe mikrohøresett med ledning utenom.

Grei nok, iallfall for meg, men kan nok ikke konkurrere med mobiler i de dyreste prisklassene..

Kunne kjøpt en mobil i det øverste sjiktet, men datteren min har begynt å studere .
Bedre å gi den differansen til henne
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#18

[mod=tdr]Flytting av innlegg[/mod]


  • Svar på at innlegg var postet i feil tråd er skjult. Rapporter heller innlegg som er postet i feile tråder slik at de kan flyttes raskere til korrekt tråd. Det er ikke alltid at jeg leser alle tråder fortløpende.
  • Off topic innlegg skal ikke skrives tilfeldig i tråder med spesifikt tema. Og spesielt ikke fotball inne i en slik tråd som dette. Er det noen som gleder seg over fotballresultater så får de heller bruke andre steder på nett til å publisere dette, selv om treneren er aldri så norsk. Jeg foreslår at slikt publiseres på privat Facebook!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»