Gadgets og duppeditter!

Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#21

tdr skrev: 12 nov 2018, 11:49 Tello ser ut som en morsom liten og enkel drone. Har ikke prøvd den eller sett den live, kun i videoer på nett.
Selv kjøpte jeg en DJI Spark i går som jeg var heldig å få en veldig god pris på inkl «Fly More Combo»-pakke og et ekstra batteri.

@chelsea Nå er det ikke slik at det trenges lisens for å fly slike droner, men droner MÅ registreres. Dette gjøres når man anskaffer dronene da serienummer må oppgis.

I Norge skal krever all bruk av droner til kommersiell bruk lisens, og reglene for dette er så strenge at en som fotograferer eller filmer video som yrke ikke en gang kan bruke en drone privat uten å inneha lisens.
Kan også nevnes at selv om medier i Norge ofte bruker droneopptak fra amatører blir mange slike opptak refuserte hvis de ikke forholder seg til regelverk om hva som er tillatt; soner, høyder mm.

Les gjerne denne artikkelen om registrering: Fly drone i Thailand.

Kjøper man dronen på et godt og seriøst utsalgssted i Thailand vil disse hjelpe til med registreringen.

Tenker selv at min Spark bli med på neste tur og skal gå igjennom dette med å registrere dronen for bruk i Thailand.
Ja..jeg tenkte den var passe stor for mitt bruk..de andre ble litt for store da jeg tenkte å bruke min innendørs blant annet hehe..eller ute men i min nærhet..det er ikke så mange steder jeg kan drive med slik..så en radius på ca 20 meter er vel max jeg har å gå på..så da begrenser deg seg..og jeg begynner ikke bruke dronen ved å følge kanalene i Bangkok osv..det er jo så my kabler overalt :lol:

Det eneste som erger meg er batteritid..ett ekstra batteri koster jo nesten like mye som dronen selv..bare halve prisen eller no? :roll:
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#22

tdr skrev: 12 nov 2018, 11:49 Tello ser ut som en morsom liten og enkel drone. Har ikke prøvd den eller sett den live, kun i videoer på nett.
Selv kjøpte jeg en DJI Spark i går som jeg var heldig å få en veldig god pris på inkl «Fly More Combo»-pakke og et ekstra batteri.

@chelsea Nå er det ikke slik at det trenges lisens for å fly slike droner, men droner MÅ registreres. Dette gjøres når man anskaffer dronene da serienummer må oppgis.

I Norge skal krever all bruk av droner til kommersiell bruk lisens, og reglene for dette er så strenge at en som fotograferer eller filmer video som yrke ikke en gang kan bruke en drone privat uten å inneha lisens.
Kan også nevnes at selv om medier i Norge ofte bruker droneopptak fra amatører blir mange slike opptak refuserte hvis de ikke forholder seg til regelverk om hva som er tillatt; soner, høyder mm.

Les gjerne denne artikkelen om registrering: Fly drone i Thailand.

Kjøper man dronen på et godt og seriøst utsalgssted i Thailand vil disse hjelpe til med registreringen.

Tenker selv at min Spark bli med på neste tur og skal gå igjennom dette med å registrere dronen for bruk i Thailand.
Det er dessverre slik at det har blitt mye vanskeligere å få tillatelse til å fly drone i Thailand, jeg var i forrige måned i Bangkok for å kjøpe dji mavic air men det ble ikke noe kjøp da dji butikken i siam discovery ikke lenger kan tilby "fly neste dag" pakker :-( som de gjorde i april når jeg var innom der.

De kan gjøre alt papirarbeidet for deg men selgeren sa at man må regne med at å få tillatelsen kom til å ta lang minimum 3 måneder men mest sannsynlig 6 til 12 måneder.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#23

anmeno skrev: 12 nov 2018, 15:15 Det er dessverre slik at det har blitt mye vanskeligere å få tillatelse til å fly drone i Thailand, jeg var i forrige måned i Bangkok for å kjøpe dji mavic air men det ble ikke noe kjøp da dji butikken i siam discovery ikke lenger kan tilby "fly neste dag" pakker :-( som de gjorde i april når jeg var innom der.

De kan gjøre alt papirarbeidet for deg men selgeren sa at man må regne med at å få tillatelsen kom til å ta lang minimum 3 måneder men mest sannsynlig 6 til 12 måneder.
Bra info å få, takk!

Får vel bare sende søknad asap. Må bare innom å få nytt pass først (utløper 2019) slik at det blir riktig passnummer.
Og så får man krysse fingre :)
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»