Fordeler vs ulemper utflytting fra Norge?

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Så, jeg fikk avslag på utflytting fra Norge, da jeg fortsatt har en viss tilknyttning til landet. Jeg har anket, men den går vel samme veien tenker jeg, så da er jeg fortsatt bostedsregistrert i Norge enn så lenge. viktig poeng er at jeg er frvillig medlem av folketrygden.

Så, dere som har har flyttet til utlandet, hva har dere gjort?
Hva lønner seg på sikt?
Om dere har meldt flytting til utlandet, og er utflyttet, er det noe dere ville ha gjort anderledes?
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

Var utflyttEt i 1996/97

Et helvte med selvmelding i thailand

Og et helvte da jeg flytta til norge

De fulgte meg både i nor og thailand

Enklere og være flyktning intil norge

Det er kun bakdeler og skatte til thailand

På sikt !

Men arbeider man i norge

Ingen mulight til og skatte til et annet land!

Anbefaler ingen og ta utflytting

Mån på omsorgsbolig aldershjem sykehjem

M ti og stunder!

Vel ..

Bare prøv!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#3

riflefish skrev: 01 mai 2018, 06:51 Var utflyttEt i 1996/97

Et helvte med selvmelding i thailand

Og et helvte da jeg flytta til norge

De fulgte meg både i nor og thailand

Enklere og være flyktning intil norge

Det er kun bakdeler og skatte til thailand

På sikt !

Men arbeider man i norge

Ingen mulight til og skatte til et annet land!

Anbefaler ingen og ta utflytting
Er det egentlig noen i thailand som krever og sjekker at du skatter til thailand da om du melder utflytting dit?
Er det ikke bare ikke skatte til thailand da men da blir man vel trukket for 15% kildeskatt til Norge, for den kommer man ve ikke

Mån på omsorgsbolig aldershjem sykehjem

M ti og stunder!

Vel ..

Bare prøv!
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#4

riflefish skrev: 01 mai 2018, 06:51 Var utflyttEt i 1996/97

Et helvte med selvmelding i thailand

Og et helvte da jeg flytta til norge

De fulgte meg både i nor og thailand

Enklere og være flyktning intil norge

Det er kun bakdeler og skatte til thailand

På sikt !

Men arbeider man i norge

Ingen mulight til og skatte til et annet land!

Anbefaler ingen og ta utflytting


Mån på omsorgsbolig aldershjem sykehjem

M ti og stunder!

Vel ..

Bare prøv!
Er det egentlig noen i thailand som krever og sjekker at du skatter til thailand da selv om du melder utflytting dit?

Er vel bare ikke skatte til thailand da, men da blir man vel trukket for 15% kildeskatt til Norge, for den kommer man vel ikke unna etter utflytting

Kan man fortsette å skatte delt om man melder utflytting tro, så man oppgir bare det man overfører til thailand på konto, og får dette fratrukket på inntekten i Norge?
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#5

INKOGNITO skrev: 01 mai 2018, 13:43 Er det egentlig noen i thailand som krever og sjekker at du skatter til thailand da selv om du melder utflytting dit?

Er vel bare ikke skatte til thailand da, men da blir man vel trukket for 15% kildeskatt til Norge, for den kommer man vel ikke unna etter utflytting

Kan man fortsette å skatte delt om man melder utflytting tro, så man oppgir bare det man overfører til thailand på konto, og får dette fratrukket på inntekten i Norge?
I hele 3 år skal du ha dobbel beskating en til norge å en til thailand
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#6

Hvis du er utflyttet men bostedsregistrert i Norge, hva betaler du da i skatt? Må jeg betale kommune skatt til den kommunen jeg har leilighet, eller hva slags beskattning blir det snakk om?
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#7

Er man ansatt og jobber i norge!

Så er det ingen vei utenom enn

Og betale skatt mm til norge

Uansett!

Det er for trygda pensjonister

Som kan gå innpå kildeskatt

Eventuelt skattefordeling

Men i nær framtid

Nå m. 900000 utlenninger i norge

Vil garantert brockmann 1 bli implemetert

Det ligger i finas departemanget

Og levekostnad justering

Vil måtte skje en gang

Kansje sogar svenske modellen

Der man ikke kan ta pensjon med ut!

Dette ligger i kortene !
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#8

chelsea skrev: 01 mai 2018, 15:25 I hele 3 år skal du ha dobbel beskating en til norge å en til thailand
Det du skriver her er vel bare tull, for har du dokumentasjon for det du har betalt i thailand, vil vel dette bli fratrukket beskatning i Norge, også ved kildeskatt, på lik linje med det som gjøres i dag, nå når jeg skatter delt til thailand og Norge.
Men greitt nok at man må forskuttere skatten til thailand, som må innbetales i mars, men som betales tilbake i Norge, med rente, når skatteoppgjøret kommer i Norge på høsten.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#9

INKOGNITO skrev: 02 mai 2018, 06:43 Det du skriver her er vel bare tull, for har du dokumentasjon for det du har betalt i thailand, vil vel dette bli fratrukket beskatning i Norge, også ved kildeskatt, på lik linje med det som gjøres i dag, nå når jeg skatter delt til thailand og Norge.
Men greitt nok at man må forskuttere skatten til thailand, som må innbetales i mars, men som betales tilbake i Norge, med rente, når skatteoppgjøret kommer i Norge på høsten.
Ikke alle land spania må du beskatte 3 år det må du i thaland å så hva skattemydightene sier hvorrf trur du ikkee har flyttet ut av norge hvis du sier det er så enklet
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

Jeg har avbrutt klagesaken, og ønsker å ha adresse i Norge. Har nå bedt om en avklaring fra skattekontoret, hvordan jeg skal forholde meg til det. Men det er jo ikke så lett når de skal ha dokumentasjon på arbeide og arbeidsgiver, når jeg tar sporadiske oppdrag, og ikke har noen kommune å forholde meg til. I tillegg så har jeg en utleid leilighet, og foreløpig adresse hos familie, som ikke er samme sted eller kommune eller fylke.

Det er også viktig å få klarhet i hvor jeg skal bo i forhold til helseforsikring, med tanke på at de krever også bevis for at du bor der du oppgir å være bosatt.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Generelt»