Forsikringen nekter å betale!

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#31

sikry skrev: 06 mai 2018, 13:19 Jeg kjenner en som bor i Thailand som har forsikring hos Frende han tegner for et halvt år om gangen.Før det er gått 180 dg. reiser han en tur til Norge besøker barn og slekt.Når han så retunerer tilbake tegner han ny for 180 dg. 7500 + hver gang.
Kjenner en jeg også som reiser hjem vert halvår!
Bruker sparebang1 forsikring

Han har hatt følgende behandlinger i
Thailand!
1 hjerteinfark
2 prolaps i rygg operasjon
3 hjerneslag med hjemreise
De betalte sogar reise for brodren og komme ned

Gubben er temmlig hjelpesløs men de hjelpern på vipreiser og orner alt

Får en av det samme igjen vel
Han møter personlig oppi banken har m brodren og betaler de veit han har vert temmlig dprlig,,

Det er tre årsiden siste innleggelse her..
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#32

riflefish skrev: 06 mai 2018, 13:33 Kjenner en jeg også som reiser hjem vert halvår!
Bruker sparebang1 forsikring

Han har hatt følgende behandlinger i
Thailand!
1 hjerteinfark
2 prolaps i rygg operasjon
3 hjerneslag med hjemreise
De betalte sogar reise for brodren og komme ned

Gubben er temmlig hjelpesløs men de hjelpern på vipreiser og orner alt

Får en av det samme igjen vel
Han møter personlig oppi banken har m brodren og betaler de veit han har vert temmlig dprlig,,

Det er tre årsiden siste innleggelse her..
Kan man ikke fornye med 180 dager mens man er i Thailand? Eller er det regler mot det? Kanskje dyrere enn om man reiser hjem og fornyer?
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#33

Thaibreak skrev: 06 mai 2018, 13:50 Kan man ikke fornye med 180 dager mens man er i Thailand? Eller er det regler mot det? Kanskje dyrere enn om man reiser hjem og fornyer?
Man må vise seg in person!

Slik var det også i gjensidige,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#34

sikry skrev: 06 mai 2018, 13:19 Jeg kjenner en som bor i Thailand som har forsikring hos Frende han tegner for et halvt år om gangen.Før det er gått 180 dg. reiser han en tur til Norge besøker barn og slekt.Når han så retunerer tilbake tegner han ny for 180 dg. 7500 + hver gang.
Jeg har litt mer fleksible friperioder, og reiser på kort varsel når jeg får noen oppdrag, og fiske er ganske så avhengig av faste tider for de forskjellige sesongene. Så jeg kommer til å tegne helseforsikring som gjelder hele verden utenom UK, Usa og noen land til. Den er livslang, og betur at de ikke avslutter den når jeg når en viss alder, men de kan jo legge på premien til jeg ikke kan være med lenger selvfølgelig. Men de er ikke kjent for det såvidt meg bekjent.

Jeg må bare få avklart med hva som skal regnes som mitt faste bosted først. Der jeg har adresse eller der jeg bor mesteparten av tiden.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#35

Phay skrev: 06 mai 2018, 14:30 Jeg har litt mer fleksible friperioder, og reiser på kort varsel når jeg får noen oppdrag, og fiske er ganske så avhengig av faste tider for de forskjellige sesongene. Så jeg kommer til å tegne helseforsikring som gjelder hele verden utenom UK, Usa og noen land til. Den er livslang, og betur at de ikke avslutter den når jeg når en viss alder, men de kan jo legge på premien til jeg ikke kan være med lenger selvfølgelig. Men de er ikke kjent for det såvidt meg bekjent.

Jeg må bare få avklart med hva som skal regnes som mitt faste bosted først. Der jeg har adresse eller der jeg bor mesteparten av tiden.
Ad addr!

« måke» laga de vaanskli for døm nåa😂
Tenk om du blir stoppa av politi i norge
Og du er edru og ikke veit hvor du « bur»😂
,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#36

Thaibreak skrev:
Kan man ikke fornye med 180 dager mens man er i Thailand? Eller er det regler mot det? Kanskje dyrere enn om man reiser hjem og fornyer?
Ingen problem å fornye med x antall dager i Europeiske, men det er nok ikke den billigste løsningen, mener å huske at prisen var 60 kroner dag de første 6 månedene og 30 kroner etter dette.

Sent from my E5823 using Tapatalk

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#37

anmeno skrev: 06 mai 2018, 16:06 Ingen problem å fornye med x antall dager i Europeiske, men det er nok ikke den billigste løsningen, mener å huske at prisen var 60 kroner dag de første 6 månedene og 30 kroner etter dette.

Sent from my E5823 using Tapatalk
Jeg fant ut at World nomads blir billigere løsning på helår, men da kan man ikke ha thailand som bosted. Det var explorer i tillegg for meg.
🌞
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#38

Phay skrev: 06 mai 2018, 14:30 Jeg har litt mer fleksible friperioder, og reiser på kort varsel når jeg får noen oppdrag, og fiske er ganske så avhengig av faste tider for de forskjellige sesongene. Så jeg kommer til å tegne helseforsikring som gjelder hele verden utenom UK, Usa og noen land til. Den er livslang, og betur at de ikke avslutter den når jeg når en viss alder, men de kan jo legge på premien til jeg ikke kan være med lenger selvfølgelig. Men de er ikke kjent for det såvidt meg bekjent.

Jeg må bare få avklart med hva som skal regnes som mitt faste bosted først. Der jeg har adresse eller der jeg bor mesteparten av tiden.
Jeg tegnet helseforsikring og ulykkesforsikring hos AIA for ca.6.år siden.Jeg måtte vise til boligadresse , jeg har gul husbok og retirement visa så ikke noe problem. Men jeg måtte vente på endelig svar en ukes tid , går ut fra de ville ha en liten undersøkelse om meg.
Jeg har ikke hatt bruk for den enda , men kjenner noen Thaier som har benyttet seg av samme forsikring og bare lovord å høre.Selvsagt legger de ut bilder på Facebook fra det flotte enerommet på Bankok Hospital Pattaya med representant fra AIA med blomsterbukett. :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#39

riflefish skrev: 06 mai 2018, 13:33 Kjenner en jeg også som reiser hjem vert halvår!
Bruker sparebang1 forsikring

Han har hatt følgende behandlinger i
Thailand!
1 hjerteinfark
2 prolaps i rygg operasjon
3 hjerneslag med hjemreise
De betalte sogar reise for brodren og komme ned

Gubben er temmlig hjelpesløs men de hjelpern på vipreiser og orner alt

Får en av det samme igjen vel
Han møter personlig oppi banken har m brodren og betaler de veit han har vert temmlig dprlig,,

Det er tre årsiden siste innleggelse her..
Det å være hjemme 180 dager eller mer, er for øyeblikket helt uaktuellt, men skulle jeg få en interessant jobb, så kan jo ting forandre seg fort, men noe ny import av dame, blir det ikke, for det er her jeg vil være når jeg kan, og skal ikke gå i den fella en gang til. Sitte å tvinne tommeltotter i Norge og vente på at kona skal få fri? Uhørt :lol:
🌞
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#40

Phay skrev: 06 mai 2018, 16:31 Jeg fant ut at World nomads blir billigere løsning på helår, men da kan man ikke ha thailand som bosted. Det var explorer i tillegg for meg.
Kan den tegnes mens man oppholder seg i thailand eller må man ha opphold i ett annet land når den tegnes, for å gjelde i thailand,
altså før man reiser inn?
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»