Oversikt over asiatiske spisesteder og forretninger

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

På denne siden vil du finne oversikt over asiatiske spisesteder og forretninger i Norge

https://asianet.no/stores/

Oversikten er ikke i nærheten av komplett så kom gjerne med informasjon om de dere ikke finner i denne tråden.

Når dere kommer med info trenger jeg:

Navn på spisestedet/forretningen
Gateadresse gatenummer
Postnr Poststed
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Anbefaler Bangkok Cafe i Dronningensgate 23 i Trondheim.

Vært der flere ganger og spist. Nydelig mat og anbefales varmt!

http://www.bangkokcafe.no/index.php/en/
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Asiagirl
Innlegg: 197
Registrert: 21 okt 2017, 20:52

#3

Vet ikke om denne passer inn her..kan flyttes om det ikke passer

Testet ut THAI SMILE på Lillestrøm, adresse: Storgata 42 (også en restaurant på Lørenskog )
Utrolig god mat, bra priset og store porsjoner. Ganske stort utvalg av retter. Liten familiedrevet restaurant, lite lokale, med hyggelig servitør (Nit) De hadde favorittretten min også, ikke mange thai-restauranter som har den. Pad pak kana moo krub. Ble tilbudt Roti med iskrem til dessert, selvom det ikke sto på menyen. Virkelig verdt en tur innom for å sitte ned, eller take away. Hovedretten kostet 165kr, og klarte ikke spise opp alt.
AE493FE2-4860-4999-B631-46803E38D9B6.jpeg
294D271A-C18F-4363-AD45-5BDD57D8FA0A.jpeg
RAK THAI SPICY RESTAURANT & BAR på Grønland i Oslo, adresse: Grønland 2C
Veldig god mat, men brunt lokale i brunt område. Ikke særlig hyggelig sted, men maten var digg. Satser på take away derifra, fremfor å sitte der.
Spiste samme rett her og, til 170 kr. Litt mindre posisjon
FC8BCBCE-128E-42D6-AAFF-D100A72FD1E8.jpeg
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Asiagirl skrev: 17 des 2019, 12:28 Vet ikke om denne passer inn her..kan flyttes om det ikke passer
Kjempeflott, passer godt inn her :)

Ser ut som du fikk et bra måltid.

Andre kan gjerne fylle på her hvis de prøver ut asiatisk i Norge.

Og gjerne med navn og adresse på sted også :)
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
janet
Innlegg: 163
Registrert: 24 okt 2017, 12:16

#5

Asiagirl skrev: 17 des 2019, 12:28 Vet ikke om denne passer inn her..kan flyttes om det ikke passer

Testet ut THAI SMILE på Lillestrøm, adresse: Storgata 42 (også en restaurant på Lørenskog )
Utrolig god mat, bra priset og store porsjoner. Ganske stort utvalg av retter. Liten familiedrevet restaurant, lite lokale, med hyggelig servitør (Nit) De hadde favorittretten min også, ikke mange thai-restauranter som har den. Pad pak kana moo krub. Ble tilbudt Roti med iskrem til dessert, selvom det ikke sto på menyen. Virkelig verdt en tur innom for å sitte ned, eller take away. Hovedretten kostet 165kr, og klarte ikke spise opp alt.
AE493FE2-4860-4999-B631-46803E38D9B6.jpeg
294D271A-C18F-4363-AD45-5BDD57D8FA0A.jpeg

RAK THAI SPICY RESTAURANT & BAR på Grønland i Oslo, adresse: Grønland 2C
Veldig god mat, men brunt lokale i brunt område. Ikke særlig hyggelig sted, men maten var digg. Satser på take away derifra, fremfor å sitte der.
Spiste samme rett her og, til 170 kr. Litt mindre posisjon
FC8BCBCE-128E-42D6-AAFF-D100A72FD1E8.jpeg
I Oslo er brune steder og brune strøk i ferd med å bli mangelvare, det er en del av Oslos kultur som er på vei ut.

(Protest! Grønland er IKKE et brunt område, det er altfor mye/mange nye landsmenn på Grønland til at det kan være et brunt
område. Dog, noen brune steder finnes, ikke mange - få.)
Asiagirl
Innlegg: 197
Registrert: 21 okt 2017, 20:52

#6

janet skrev: 21 des 2019, 00:35 I Oslo er brune steder og brune strøk i ferd med å bli mangelvare, det er en del av Oslos kultur som er på vei ut.

(Protest! Grønland er IKKE et brunt område, det er altfor mye/mange nye landsmenn på Grønland til at det kan være et brunt
område. Dog, noen brune steder finnes, ikke mange - få.)
Restauranten jeg nevner her er bokstavelig talt brun og delvis «brun -ish» og er nabo til en veldig brun pub, så derav, skrev jeg «brunt område»
Mr Numan
Innlegg: 16
Registrert: 18 nov 2021, 15:42

#7

Asiagirl skrev: 28 des 2019, 10:20 Restauranten jeg nevner her er bokstavelig talt brun og delvis «brun -ish» og er nabo til en veldig brun pub, så derav, skrev jeg «brunt område»
Veldig brun pub med mange brune som selger brunt.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#8

Jeg spiser hver dag på verdens beste thairestaurant. Hjemme. Min elskede er det ingen som slår på fingrene. Hun er vokst opp blant kjeler og kokekar og har en krtisk sans til hva som er bra og dårlig. Det er godt å være velsignet. Hun lager stort sett alt av mat fra Isan og deromkring. Jeg har venner som er villig til å gi høyrehånda for hennes vårruller. Hun har smakt det som serveres i forskjellige thai-boder og restauranter, både her og i LOS, og hun har bare konstantert, som meg, at ingen er bedre. same - same.
Det er mange vendors i bkk og andre steder i LOS som lager førsteklasses mat. Hole In the Wall kjøkken og motobike-kjøkken med et gassbluss. Velsigne dem. Jeg håper at kinasvineriet brenner ut og at vi kan få reist og oppleve disse fantastiske gatekokkene og det fantastiske landet Thailand er.
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#9

MrDemongas skrev: 25 nov 2021, 00:31 Jeg spiser hver dag på verdens beste thairestaurant. Hjemme. Min elskede er det ingen som slår på fingrene. Hun er vokst opp blant kjeler og kokekar og har en krtisk sans til hva som er bra og dårlig. Det er godt å være velsignet. Hun lager stort sett alt av mat fra Isan og deromkring. Jeg har venner som er villig til å gi høyrehånda for hennes vårruller. Hun har smakt det som serveres i forskjellige thai-boder og restauranter, både her og i LOS, og hun har bare konstantert, som meg, at ingen er bedre. same - same.
Det er mange vendors i bkk og andre steder i LOS som lager førsteklasses mat. Hole In the Wall kjøkken og motobike-kjøkken med et gassbluss. Velsigne dem. Jeg håper at kinasvineriet brenner ut og at vi kan få reist og oppleve disse fantastiske gatekokkene og det fantastiske landet Thailand er.
Du er velsignet og karma slår til. Jeg blir ofte invitert til thaimat, men har desverre ingen hjemme som lager god mat. Hjemme må jeg lage den gode maten selv:)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#10

Dagbladet publiserte en Plussak hvor de har vært på jakt etter beste thaimat i Oslo.

Vinneren er en av mine favoritter; Tuk Tuk Thai og lysten på skikkelig thaimat kom akutt. Synd at de ikke har søndagsåpent siden jeg leste den i dag :)

Oslos beste thairestaurant: - Gnistrende!
Wow! Dette er umiddelbar, pur ganeglede! Og dette kunne da virkelig vært Thailand!
Konklusjonen på testen er at TukTuk-Thai serverer den ubestridte mest thai-autentiske opplevelsen - og går dermed av med seieren. Men Ahan på Sommero får også terningkast seks - det er et skup og en gnistrende opplevelse.

Når det sagt: Tuktuk-Thai fortjener virkelig seieren med sine usedvanlig finstemte smaker - og fordi de gir deg den fine thai-følelsen. Det er knock-out!

Tuk Tuk Thai på Asianet sine sider med litt info.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Asiatiske restauranter og forretninger»