Kina ett autoritært diktatur!

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#61

riflefish skrev: 26 nov 2020, 11:17 jeg liker ole torp ,
han er meget begavet ,
stones fan og bergenser👍❤️
i grunn har nrk nesten bare flinke folk ,
kanke si jeg misliker noen i nrk, 😂❤️😉
Torp legges ned...

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge ... legges-ned
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#62

Nomade skrev: 02 des 2020, 15:02 Torp legges ned...

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge ... legges-ned
På tide. Han roter det bare til. Det var jo med han den ørlille avsporingen i tråden startet. :lol:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#63

fant en « viceguy»


Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Dunsat 
Innlegg: 2
Registrert: 05 jan 2018, 03:34

#64

Det var mye sant i det han snaker om her .Her i bygda er vi litt over 8000 personer og ingen er døde av korona og ingen kjenner noe som har vært syke av det. Og nå har svigermor ligget 2 måner på sykehuset i Khon Kaen , der var det mange gamle som døde nesten ver dag sa min kone ,men ingen av korona . Mange doctor gikk uten munn bid , og de fleste som var på besøk og bodde der brukte det .Så hvorfor må vi ? bruke det . Jeg håper vi kommer snart tilbake til normalen. Ha en god Helg.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#65

SomLao skrev: 30 nov 2020, 15:20 Nå er jo Elling alt annet enn uintelligent. Og denne høyst fascinerende romanfiguren har på enkelte områder kunnskap langt ut over snittet.
Godt mulig det. Er vel ikke spesielt oppdatert på tilfelle Elling :). Har sett han på film og der framstår han som lett autistisk med sosial angst, og rett nok er ingen ting av det knyttet til intelligens. Kanskje var det det dette trollet mente: At jeg er lett autistisk med sosial angst? Aldri godt å vite hva disse folka egentlig mener :).
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#66

Geir Rasch skrev: 04 des 2020, 06:34 Godt mulig det. Er vel ikke spesielt oppdatert på tilfelle Elling :). Har sett han på film og der framstår han som lett autistisk med sosial angst, og rett nok er ingen ting av det knyttet til intelligens. Kanskje var det det dette trollet mente: At jeg er lett autistisk med sosial angst? Aldri godt å vite hva disse folka egentlig mener :).
Nei. Aldri godt å vite. Og antagelig er det like greit. Skulle jeg brydd meg om det, hadde jeg ikke vært her.
Men spøk til side: Elling-filmene har den svakhet at de i kun liten grad klarer å gjengi Ellings livlige tankevirksomhet. Dette kommer mye bedre frem i bøkene. Nå er ikke jeg noen stor fan av Ambjørnsens øvrige litteratur, men bøkene om Elling syns jeg er gode. Pluss noen av novellene hans Som forfatteren sier: "Det bor en Elling i oss alle". Jeg vil tilføye: Det gjelder bare å ha mot og selvinnsikt nok til å se det. :D
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#67

Nevnte Indias underskudd på sin handelsavtale med Kina, montro om vi sier det samme senere når vi får utvidet vår egen. Tallene ser ikke så bra ut forløpig. Men det kan self også bare være en liten bit av et samlet regnestykke. Om vi eksporterer fisk for bearbeidelse, kjøper tilbake og eksporterer videre fks. Jeg vet ikke hvordan slik foregår og regnes på.
2020-12-06 18.41.43.png
https://www.dagbladet.no/meninger/friha ... s/73138178
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#68

EU skal snart ha toppmøte, i een andledning har EU komisjonen og EU sin utenriksminister sendt ut et allianseforslag med US for å stå sammen og sette normer for hvordan verden bør være og hvem som skal styre.
Om det er forsøk for å demme opp mot den nye blokken som stiger opp i Asia eller mot Kina er kanskje ikke godt å si enda. Ingen vet vel heller hva US vil se seg tjent med.Ei heller om EU kan samles om slikt, det vil vel koste ennå mere avkall på nsjonal suverenitet bland medlemslendene om det nå er så mye igjen av det.
Kanskje vi spiller på flere hester enn hva de andre (EU /US blir enige om senere?
2020-12-07 00.15.41.png
2020-12-07 00.15.41.png (15.5 kiB) Vist 1324 ganger

https://ec.europa.eu/info/sites/info/fi ... nda_en.pdf
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#69

nå har vi et medlem her « kinaman»
vi har kontakt,
han er 81 år og bor i china på sitt 10 år
ned sin frue,
sosialantropolog er han også,mm
vi for avente men han veit mye nye om
kina ,!
håper han kan fortelle oss litt hvordan det er og leve og bo i china!🍀🍀🍀
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#70

riflefish skrev: 10 des 2020, 14:31 nå har vi et medlem her « kinaman»
vi har kontakt,
han er 81 år og bor i china på sitt 10 år
ned sin frue,
sosialantropolog er han også,mm
vi for avente men han veit mye nye om
kina ,!
håper han kan fortelle oss litt hvordan det er og leve og bo i china!🍀🍀🍀
Jeg har lest flere innlegg i Tidens Krav fra kinaman.
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»