Kina ett autoritært diktatur!

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#31

skal ikke langt tilbake i tid og ikke langt oppi bygda
der « gårsksra» møkket ubarbert og stinkende av
transpirasjon siden sist jul,
i min alder,
mao for 60 årsiden ( jeg var 10 år)
at disse « møkka kara» voldtok mm
jenter på min alder

jeg forstår hvorfor 5 jenter i en klasse
( 1957 skolestart) blei lespiske,,
den ene dama er forøvrig en kjent tv reporter
( husker m gru hvordan det lukta a dissa kara)
da vare kun ute dass, og en tørka seg i baken
m ukeblad og aviser,
vask etter toalett besøk,
det var jo ingen vask servant .
vel detta er side sprang
men seksuelt misbruk og insest og innavl
var mere vanlig en uvanlig,
vel denne kona som solgte datra si,
vel slikt fåregår over hele verden!
før så skåla mannfolk i asia da de fikk ei datter
og for 35 årsiden solgte manne bein ( fader)
blandt noen få dyden for 500 us / 15000 bath
til yngre destå høyere pris
jeg kødder ikke,
så ere i nange land den dag i dag
🥲🥲🥲☺️
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#32

Noen ganger er det nok lettere å peke på andre men glemme, at når en peker med en finger retter en samtidig 3 fingre mot segselv .
Det var bosetninger under presenninger her rundt tigerstaden, folk satt å brant kobber i skogskratt mens det gikk på siling av rødsprit.
Hvor det i dag er drabantbyer.
Mange var ofre for mangt et bygdedyr hvor bedehusene og den moralske pekefinger florerte. Flere søkte til storbyen hvor de ble endel av den store masse, noen søkte jobb og bedre tilværelse. Og ville ikke vende hjem med eventuelt skam pga barn.eller null suksess
Folk på loft og i portrom. omstreifere, Gateprostitusjon fra Østbanen til rådhusplassen samt på endel bevertningsteder, Køer utenfor dagsen med løsarbeidere,i nyere tider samtidig parkeringsplasser med Polakker.
Det ble laget lover om komunale boliger, som vel snart er en saga blott i privatiseringens ånd.Både bolig og jobbmarked.
Ja vår samfunnsform har nok skapt og skaper mye av de samme problemer selv i dag.
Men vi bruker ord som markedskrefter ,oppkjøp, og suksess i handel ikke maktovertagelse og statlig styring av elendigheten.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#33

MrDemongas skrev: 26 nov 2020, 23:08 Det er ikke romkvinnens morgodhjerta jeg sikter meg inn på, men Nrks totalt manglende "journalistgen" som her, nok en gang, er fraværende. Og dette skal vi skattelegges for.
Nrk: Drit & dra.
De bør hvert fall skjerpe seg og ta selvkritikk. Forsvinner NRK får vi et enormt tomrom. Og hva og hvem som fyller opp det tomrommet, vet vi ikke noe om. Annet enn at det er sannsynlig at det ikke blir bedre, men verre.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#34

riflefish skrev: 27 nov 2020, 07:25 skal ikke langt tilbake i tid og ikke langt oppi bygda
der « gårsksra» møkket ubarbert og stinkende av
transpirasjon siden sist jul,
i min alder,
mao for 60 årsiden ( jeg var 10 år)
at disse « møkka kara» voldtok mm
jenter på min alder

jeg forstår hvorfor 5 jenter i en klasse
( 1957 skolestart) blei lespiske,,
den ene dama er forøvrig en kjent tv reporter
( husker m gru hvordan det lukta a dissa kara)
da vare kun ute dass, og en tørka seg i baken
m ukeblad og aviser,
vask etter toalett besøk,
det var jo ingen vask servant .
vel detta er side sprang
men seksuelt misbruk og insest og innavl
var mere vanlig en uvanlig,
vel denne kona som solgte datra si,
vel slikt fåregår over hele verden!
før så skåla mannfolk i asia da de fikk ei datter
og for 35 årsiden solgte manne bein ( fader)
blandt noen få dyden for 500 us / 15000 bath
til yngre destå høyere pris
jeg kødder ikke,
så ere i nange land den dag i dag
🥲🥲🥲☺️
Det du sier er nok riktig. Og når det gjelder Asia er det et faktum at forholdene er relativt brukbare i Thailand i forhold til en del andre land i regionen. Har sett reportasjer om sex- og menneskehandel i andre land i Asia, og der er forholdende mildest talt ufattelig grusomme. Der skånes ingen. Selv ikke små vergeløse barn. :cry:
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#35

SomLao skrev: 27 nov 2020, 15:03 De bør hvert fall skjerpe seg og ta selvkritikk. Forsvinner NRK får vi et enormt tomrom. Og hva og hvem som fyller opp det tomrommet, vet vi ikke noe om. Annet enn at det er sannsynlig at det ikke blir bedre, men verre.
Kunne ikke vært mer uenig enn dette. Nrk og deres """"journalister"""" er et stort ekkokammer, med ett hederlig unntak. Og han er adoptivbarn fra Korea. Fredrik Solvang.
Og selv der er det såvidt båten bærer. Men den bærer. Resten er bare søppel og kan trygt legges dødt og øde. Folk som vil sponse dette er psykiatriske tilfeller.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#36

MrDemongas skrev: 27 nov 2020, 15:33 Kunne ikke vært mer uenig enn dette. Nrk og deres """"journalister"""" er et stort ekkokammer, med ett hederlig unntak. Og han er adoptivbarn fra Korea. Fredrik Solvang.
Og selv der er det såvidt båten bærer. Men den bærer. Resten er bare søppel og kan trygt legges dødt og øde. Folk som vil sponse dette er psykiatriske tilfeller.
nei men nå måru hi deg,
jeg har stor respekt i vertfall jeg for
nrk,!
så mange enslig mennesker slm
har god nytte av nrk,
jeg hører på p 1 p2 og orre vær dag
da jeg tusler m mitt,
ser urix
hege moe eriksen er suveren
synes også dagsnytt atten
er veldi bra!
dagsrevyen ser vel det fleste,
men verdens nyhter er i dag
fulle av kriser,
lett og legge skylda på tvn!
( men får med top work news på flere store internasjonale kanaler.
jeg tror jeg ikke er veldig aleine, og mene det jeg skriver,
men det er nok a folk som burde ha lagt seg til og såva igjen ,,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#37

MrDemongas skrev: 27 nov 2020, 15:33 Folk som vil sponse dette er psykiatriske tilfeller.
Akkurat, ja. Klar melding ! :D Har selv noen bokser som godgjør seg i kjøleskapet. Så bare vent ! :lol:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#38

riflefish skrev: 27 nov 2020, 16:57
hege moe eriksen er suveren
synes også dagsnytt atten
er veldi bra!
dagsrevyen ser vel det fleste,
Syns Hege Moe var ganske bra da hun var i radioen. Men på TV syns hun virker påtatt og jålete. Så sminket at det er distraherende. Dette tar oppmerksomhet på bekostning av budskapet. Dessuten har hun den leie uvanen at hun smiler bredt når hun meddeler tragiske ting. Ordene sier en ting. Mimikken det stikk motsatte. I sum får jeg lite ute av det (veldig subjektivt dette, men jeg har da møtt andre som mener det samme).
Dagsnytt18 holder høy kvalitet. Og har gjort det gjennom mange år. Imponerende !
Dagsrevyen: Snittalderen på seerne er over 60 år. Mulig det kan endret seg noe under corona. Men det kan tyde på at tiden har løpt fra konseptet. Men det hender jo jeg ser på det. Men da kl.21.00.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#39

Er nok endel mennesker på ytre høyre fløy som foretrekker Resett og andre alternative medier, men jeg er overbevist om at flertallet av oppegående mennesker i Norge foretrekker NRK framfor noen andre TV-kanaler. For egen del anser jeg NRK å være mer seriøs enn de fleste andre selv om også NRK lirer av seg programmer de godt kunne spart seg spør du meg. Men det er jo fordi de er en allmennkringkaster som skal dekke de flestes behov og ønsker, ikke bare lage TV for gamlinger som meg.
At det faktisk finnes en reklamefri TV-kanal bør en verne godt om. Ja, de har sponsing på enkelte programmer, men ingen program blir avbrutt av reklamepause, og det er noe jeg setter utrolig stor pris på.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#40

De som vil ha og dessverre ikke kjøper noe annet en den propagandaen NRK serverer burde betale den selv. NRK er så til de grader gått ut på dato. Reportere og programledere er så venstre radikale og ukritiske at det er flaut å se på. For ikke snakke om alle de elendige seriene og C filmer de sender. Som det blir nevnt her, fleste parten av seerne er over 60. Sporten er også blitt dårlig, sender NRK virkelig noe idrett av betydning lenger?
Det er skammelig at vi blir tvunget til å finansiere den dritten.
Har knapt sett på NRK på 6 år nå. Og savner det ikke, og da DAB kom og tok over så har jeg med hånden på hjerte ikke hørt et program på NRK radio.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»