Skattefordeling etter skatteavtalen mellom Norge og Thailand

Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#161

sikry skrev: 12 aug 2020, 09:02 Ja i dag ble det HAPPY DAYS :mrgreen:
Da kommer nok tilbakebetaling for oss andre snart også. Tar nok litt tid før alle har en slik Happy Day. :D

A.H.
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#162

Arild Holtet skrev: 12 aug 2020, 09:18 Da kommer nok tilbakebetaling for oss andre snart også. Tar nok litt tid før alle har en slik Happy Day. :D

A.H.
Har aldri fått noe som helst for i slutten av Oktober, notorisk diskriminert og tilsidesatt hvert år. :(
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#163

INKOGNITO skrev: 12 aug 2020, 11:03 Har aldri fått noe som helst for i slutten av Oktober, notorisk diskriminert og tilsidesatt hvert år. :(
Det samme for meg. Mulig at de som ikke har meldt skatteutflytting får tilbakebetalt først. Men dette vet jeg ikke med sikkerhet. Mulig det og kommer av hvilken komune og fylke du skatter til.

Men kanskje er vi heldige, hvis krona styrker seg mot baht i slutten av året. :shock:

A.H.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#164

Arild Holtet skrev: 12 aug 2020, 11:18 Det samme for meg. Mulig at de som ikke har meldt skatteutflytting får tilbakebetalt først. Men dette vet jeg ikke med sikkerhet. Mulig det og kommer av hvilken komune og fylke du skatter til.

Men kanskje er vi heldige, hvis krona styrker seg mot baht i slutten av året. :shock:

A.H.
Tror jeg venter med overføring av skattepenger til neste ladning kommer i år 2021. :D
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#165

Arild Holtet skrev: 12 aug 2020, 09:18 Da kommer nok tilbakebetaling for oss andre snart også. Tar nok litt tid før alle har en slik Happy Day. :D

A.H.
det kan komme hele veien!
til og med 30
november,
i fjor fikk
jeg 22 okt,
det er nok tilfeldig hvem som får når!
jeg kenner en som fikk i juni!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#166

riflefish skrev: 12 aug 2020, 13:49 det kan komme hele veien!
til og med 30
november,
i fjor fikk
jeg 22 okt,
det er nok tilfeldig hvem som får når!
jeg kenner en som fikk i juni!
Utrolig. Helt uten ett system.

A.H.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#167

Arild Holtet skrev: 12 aug 2020, 11:18 Det samme for meg. Mulig at de som ikke har meldt skatteutflytting får tilbakebetalt først. Men dette vet jeg ikke med sikkerhet. Mulig det og kommer av hvilken komune og fylke du skatter til.

Men kanskje er vi heldige, hvis krona styrker seg mot baht i slutten av året. :shock:

A.H.
jeg fikk i slutten av mai jeg skatte oppgjøret happy days
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#168

Ingenting her enda. Men null stress. De pengene er øremerket husbygging neste år læll :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#169

Arild Holtet skrev: 12 aug 2020, 14:28 Utrolig. Helt uten ett system.

A.H.
Et visst system er det vel, de med de enkleste ligningene, og hvis man ikke er innbefattet av ligningsforhold som skal granskes spesielt angjeldende år, som får skatteoppgjøret sitt ferdig først.
Eier man en del aksjer/ verdipapirer eller har transaksjoner med sånt, er man nokså garantert sen ligning, som regel sists pulje i slutten av oktober.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#170

INKOGNITO skrev: 12 aug 2020, 16:41 Et visst system er det vel, de med de enkleste ligningene, og hvis man ikke er innbefattet av ligningsforhold som skal granskes spesielt angjeldende år, som får skatteoppgjøret sitt ferdig først.
Eier man en del aksjer/ verdipapirer eller har transaksjoner med sånt, er man nokså garantert sen ligning, som regel sists pulje i slutten av oktober.
Jeg har en meget enkel og oversiktlig økonomi. Har ingen aksjer eller verdipapirer, bare pensjon. Likevel er det at i alle år etter at jeg betaler skatt til både Norge og Thailand har jeg aldri fått skatteoppgjøret før i slutten av september, begynnelse av oktober. Regner med at det blir det samme dette året. Jeg har IKKE meldt skattemessig utflytting fra Norge.
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»