Rettssikkerheten i Thailand

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#111

Geir Rasch skrev: 06 okt 2020, 09:19 Tviler sterkt på at den gutten noen gang havner bak lås og slå.Om han mot formodning skulle bli utlevert til Thailand så vil kostbare advokater få han frikjent, eller dommere og aktorat kjøpt og betalt.
mao du frifinner gubben ,?
blir han utlevert blirn dømt!
men vil tro gubben går under jorda
og lever i landflyktighet!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#112

Hva 100 tusen dollar ikke kan løse i LOS er for meg ei gåte.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#113

Ser en som satt litt høyere oppover nå muligens entrer den politiske arenaen.
https://www.nationthailand.com/news/303 ... l_referral
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#114

riflefish skrev: 06 okt 2020, 09:57 mao du frifinner gubben ,?
blir han utlevert blirn dømt!
men vil tro gubben går under jorda
og lever i landflyktighet!
Hvordan kan du lese det ut av hva jeg skriver. Jeg frikjenner så visst ikke krapylet. Det jeg skriver er at jeg ikke har tillit til at domstolene i Thailand putter han bak lås og slå.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#115

Wood1958 skrev: 06 okt 2020, 17:06 Ser en som satt litt høyere oppover nå muligens entrer den politiske arenaen.
https://www.nationthailand.com/news/303 ... l_referral
Det har vært kjent en god stund at politisjefen ville søke guvernørposten i Bangkok.Konkurrenten er blant sikkert andre en tidligere sentral person i Phue Thai.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#116

Geir Rasch skrev: 07 okt 2020, 09:32 Hvordan kan du lese det ut av hva jeg skriver. Jeg frikjenner så visst ikke krapylet. Det jeg skriver er at jeg ikke har tillit til at domstolene i Thailand putter han bak lås og slå.
slik jeg ser det slik du skriver så tror du at rettsystemet ikke fungerer og derfor blir han frikjent .,
der er jeg sterkt uenig, blirn utlevert blirn dømt
for flere lovbrudd,
ingen dommere
tør frikjenne gubben i denne saken,
men tviler sterkt på om han noen gang kommer
« hjem»,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#117

Denne var vel for snart en mnd siden i to be bangkokian Nå er han etterlyst men om det fks er politiske undertoner i noen sak mulighet for dødsstraff eller ingen utleveringsavtale så er det nok som Riffle sier tvilsomt med utlevering.
Skjermbilde (101).png
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#118

Litt flere som muligens rydder skrivebordet, googlet de det gjaldt. den ene var pensjonist og var nå i ministry of interior hvor for litt noen dager siden visesjfefen ble anmodet om å fratre.men på grunn av noe annet. Anmodningen var vist begrunnet med å bevare Demokratspartiets rykte . Så får en se om det skal gå hoyere opp. vet ikke om eventuelt disse satt under andre eller handlet på egen hånd.En mulig fremtidig bogermester. har vel stoppet fremdrift i
andre saker tidligere
Det kommer litt mere frem om betydningen av å være på interpools røde liste også.
Kanskje en ny undersøkelsesgruppe må på banen?
These police officials were accused of colluding to help Mr Vorayuth avoid drink-driving and speeding charges and intentionally failing to seek an arrest warrant against him or efficiently track him. It was these offences which allowed him to flee Thailand, said an informed source.
Interpol's red notice issued on Oct 1 for Mr Vorayuth isn't actually an arrest warrant, said Pol Maj Gen Charuwat.
Therefore, the only thing Thai police can do now is work with the Foreign Ministry and police connections overseas to try to locate Mr Vorayuth, whose exact whereabouts must be known before an extradition bid can begin.
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... -boss-case
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#119

riflefish skrev: 07 okt 2020, 09:51 slik jeg ser det slik du skriver så tror du at rettsystemet ikke fungerer og derfor blir han frikjent .,
der er jeg sterkt uenig, blirn utlevert blirn dømt
for flere lovbrudd,
ingen dommere
tør frikjenne gubben i denne saken,
men tviler sterkt på om han noen gang kommer
« hjem»,,
At vi har ulikt tillitsforhold til dagens myndigheter er jo ikke akkurat noen overraskelse :).
Kanskje kommer han aldri mer til Thailand, så da får vi i så fall ikke testet troverdigheten til rettsvesenet.
Det en ellers registrerer her i Thailand er at selv med fallende dommer så havner ikke den rike eliten i fengsel, eller de gis soningsforhold ganske så forskjellig fra vanlige kriminelle som må leve på overfylte små flater.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#120

Olav Seglem skrev: 06 okt 2020, 09:53 Skulle ønske du tok feil ........ :-)
Jeg og!
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»