Turistinformasjon; visumfritt, Set-V og Met-V.

Helmax
Innlegg: 59
Registrert: 21 okt 2017, 03:11
Sted: Hua Hin

#41

Jeg ser dere har ulike vinklinger når det gjelder visum til Thailand.

Og selv mener jeg at Visa exemption er et unntak fra visumbestemmelsen. Ikke trenger vi å søke om dette, verken på forhånd eller ved ankomst Thailand. Ganske enkelt et fritak av visum. Ergo har vi (etter min mening) ikke fått noe visum.
Jeg vil ikke si at vi kan konvertere dette til et non-imm visum siden vi i utgangspunktet ikke har noe visum, men derimot så er det altså da muligheten til å utvide til et non-imm visum 3 mnd, som deretter kan konverteres til et non-imm visum 1 år.
Dette med å kunne utvide et visa exemption har jeg fått med meg fra forumet, så noe mer om det vet jeg forøvrig ikke, men jeg er altså da enig i at jeg vil ikke bruke ordet konvertere fra et visa exemption, men utvide. :)
Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. Hehe
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#42

Det må da kunne gå ann å avslutte denne debatten om at dere er enige om at dere er uenige om flisespikkeri?

:D
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#43

Phay skrev: 04 mar 2018, 08:03 Det må da kunne gå ann å avslutte denne debatten om at dere er enige om at dere er uenige om flisespikkeri?

:D
Det var en fantastisk idè ;)

Vil bare si til Helmax at moderatorene hos thaivisa.com er uenige med deg. Der bruker de ordet conversion, ikke for å konvertere mellom visum, for det er ikke poenget at visa exemption er et visum eller ikke, men fra ett innvilget opphold, til et annet. Derfor spiller det ingen rolle om dette er et visumfritak eller ikke. Det er oppholdet som konverteres.

Men ja, vi får enes om å være uenige. Dette blir bare ordkløveri, og har ingen fasit :)
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#44

มังคุด skrev: 03 mar 2018, 16:12 «Et visum som gir visumfritak» :D :D :D les den setningen litt nøyere please.

«En kommer ikke inn i Thailand uten visum» skriver du. Sjekk her: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Visa_policy_of_Thailand
Folk fra 58 forskjellige land kommer inn til Thailand uten visum (om de oppfyller de krav som stilles som gyldig pass osv) Jeg har ikke kalkulert alle landenes innbyggere tilsammen som kan reise inn til Thailand uten visum men det må da glatt være mere enn en milliard. Det er litt flere enn ingen det....
Ja, du mener det ja...da synes jeg de er ett merkelig argument da det stor visa policy of thailand i linken du henviser meg til. VIsum er ett fellesbegrep og så kan man prate om de tekniske detaljene rundt de ulike typer visum og fritak for visum. .

Og hvordan forklarer du stempelet som hvor teksten "Visaclass:bokstav.nummer" man får ved exemption on visa i Thailand?

Fritak fra visa betyr ikke at det ikke er visa. Det betyr at man har fått fritak fra gjeldende visum som finnes feks TR NON IMG etc, men det gis untakk ved å gi noe som heter expemption on visa.

Jeg kan ikke forstå det på noen annen måte. Det ville jo vært svært spesielt hvis expemtion on visa har sin helt egen spesielle lover og regler som ikke angår visum(Et visum (pluralis visa) er en tillatelse til innreise i et land. Normalt krever landene at statsborgere fra andre land behøver denne tillatelse/handling sammen med et pass for innreise.)

Når jeg sjekket stemplene fra Laos og Malaysia hva det angår exemption on visa. Står det ingenting om visa i det hele tatt.Som jeg kunne se. Men de har noen bokstaver og tall som helt sikkert betyr noe, Men inn til Thailand så gir de en klassifisert visum visstnok og da er det enkelt etter min mening.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#45

Denne statusoppdateringen fra Richard Barrow i dag er kanskje interessant.
Skjermbilde.png
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#46

fotomannen skrev: 26 apr 2018, 13:11 Denne statusoppdateringen fra Richard Barrow i dag er kanskje interessant.

Skjermbilde.png
hehe..ja..vetta faen..de er vel tilbake om 1 år tenker jeg..jeg vet om noen for ett par år siden som har opphold seg ulovlig i Thailand som lærer i mange år. Fikk KUN 1 år. Og så var det tilbake igjen etter 1 år og jobbe som ulovlig lærer igjen..

Når tenker etter så har det vært lærere som har forsvunnet hehe..noen har brått havnet i Indonesia og lot depositum være igjen. De hadde vel ikke tid til å rømme hehe..det lå masse informasjon igjen og hard gjenstander i leilgheten....på rømmen hehe
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#47

Kolami skrev: 26 apr 2018, 16:04 hehe..ja..vetta faen..de er vel tilbake om 1 år tenker jeg..jeg vet om noen for ett par år siden som har opphold seg ulovlig i Thailand som lærer i mange år. Fikk KUN 1 år. Og så var det tilbake igjen etter 1 år og jobbe som ulovlig lærer igjen..

Når tenker etter så har det vært lærere som har forsvunnet hehe..noen har brått havnet i Indonesia og lot depositum være igjen. De hadde vel ikke tid til å rømme hehe..det lå masse informasjon igjen og hard gjenstander i leilgheten....på rømmen hehe
Det jeg reagerer på, er at mange av de som ble tatt i dag, hadde ulovlig opphold i landet, og da ikke som overstay eller mangel på arbeidstillatelse, men var uten entry stamp i passene sine. Det organiseres grenseoverganger utenfor allfarvei, og man krysser altså grensene ulovlig. Jeg har alltid visst at det gjøres, mest av afrikanere, men at omfanget var så stort, er skremmende.
Her har politiet eller immigrasjonsmyndighetene en jobb å gjøre for å stanse slike organiserte overganger.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#48

Høres jo ut som de begynner å røske litt opp nå da.

Tror det er lurt å sørge for å ha alt på det rene. Sette seg godt inn i visum regler så man ikke går på en smell. Personlig har jeg ingen planer om å jobbe i Thailand. Men hva som skjer over tid kan jeg ikke forutsi. Kanskje jeg begynner som guide eller fiskebåt for turister? :lol: Da vil jeg nå ihvertfall sørge for å sjekke grundig hva som må til for arbeidsvisum og alt omkring dette.

Å bli deportert er jo kanskje ikke så ille, men opphold i Monkeyhouse kan jeg spare meg for.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#49

Når jeg leser det Barrow skriver kan det se ut som om det er fullt mulig å havne i trøbbel selv om man som arbeidende er i god tro. Papirmølla virker å være så kompliserte greier at mange sier alt er i orden, mens det i virkeligheten ikke er det. Dersom papirbunken er på thai, og sikkert på det typiske byråkratispråket vi også kjenner fra vesten, og som fort blir gresk selv for språklærde, kan det nok for mange være vanskelig å kontrollere om ting er på stell.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#50

Tråden låses slik at endringer med tanke på nye regler diskuteres i ny tråd som er opprettet.

Den nye tråden finner dere HER
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Låst

Gå tilbake til «Visum til Thailand»