Turistinformasjon; visumfritt, Set-V og Met-V.

Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#21

Phay skrev: 02 des 2017, 12:24 Litt på utsiden av trådens kjerne, men hvor får jeg printer dokumenter og kopiert i nærheten av Thai ambassaden i Oslo? Tar trikken rett opp fra Oslo S, så ett sted i nærheten på veien.
Finn ett hotel eller reisebyrå hehe..si at du kan betale for arkene eller no..jeg har gjort slikt ett par ganger...de gjør det med glede uten å ta betalt...
Skautrollet
Innlegg: 32
Registrert: 28 nov 2017, 15:55

#22

Det du har fått er en FORLENGELSE av et visum og IKKE et nytt visum.
Man skriker av hjertens lyst, driter når man føler for det og henger i puppen dagen lang de første 6 månedene av livet. Så det gjelder å ta vare på stunden. For resten av livet er bare en ren nedoverbakke.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#23

Skautrollet skrev: 28 feb 2018, 14:14 Det du har fått er en FORLENGELSE av et visum og IKKE et nytt visum.
Fint å se at du er kommet til fornuften , denne setningen skulle nesten vert gullforgylt. Du diskuterte hardnakket med en av admin. på Facebook Thailandforum at det var nytt visum en fikk og ikke extension of stay en fikk. :D
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#24

Skautrollet skrev: 28 feb 2018, 10:36 I samband med å konvertere et turistvisum til et Non Immigrant Visa O på et immigrasjonskontor i Thailand så har det blitt påstått at dette også er mulig å gjøre dette med et 30-dagers visumfritt opphold. Noe som jeg mener ikke er lovmessig korrekt. Selv om den enkelte tjenestemann på immigrasjonen har myndighet til å gjøre det. Så jeg sendte en mail til den thailandske ambassaden i Oslo med et spørsmål om dette.

Hi.

Can I change from a 30 days visa exemption to a Non Immigrant Visa O at an Immigration Office in Thailand.

Best regards ......................



No, you have to apply for the visa at the Thai Embassy.


http://www.thaiembassy.no/en/visa/

Visa - Royal Thai Embassy Oslo

Visa application and collection hours: 9:00 – 12:00 on embassy
Dette er altså feil. Det er helt vanlig praksis i Thailand å konvertere fra et visumfritt opphold til et 90 dagers singel Non-O Imm. visum. Dette er ikke bare noe jeg tror, men vet. Det er mange linker om dette hos thaivisa.com, som har rapportert tilbake om dette. Ubonjoe, som er kanskje verdens fremste og oppdaterte ekspert på området, bekrefter også dette.

At en ansatt hos ambassaden i Norge sier noe annet, betyr ingenting. En ting som går igjen, er at ambassadepersonell verden over faktisk ikke har helt oversikt over hva som er vanlig praksis innad i Thailand. Se også tråden som er skrevet om konvertering. Den stemmer 100%.

Send samme mail til immigrasjonen i Bangkok, og du vil få et annet svar. 100% sikkert.

Og nei, det er ikke en forlengelse man får i første omgang, men et nytt 90 dagers singel Non-Imm. visum. Forlengelsen kommer neste gang, når man skal utvide dette til ett år.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#25

Kolami skrev: 28 feb 2018, 13:05 Du kan ikke spørre de om det. De vet kanskje ikke en gang at den muligheten finnes. De driver ikke met slike spørsmål til vanlig. De jobber i Oslo og ikke med immigrasjonsspørsmål i Thailand..

Jeg sier ikke at du har feil. Men du må tenke at det som ble skrevet er faktisk en mulighet. Om du er tvil, det skal du være. Men å påstå at det er feil, er en påstand basert på andre spørsmål.

For det første får man visum i Thailand..Jeg har fått det allerede..ikke som non img o retirement..men som non img marraige visum + 1 year extension..så da finnes det kanskje flere muligheter med non img visa..
Helt riktig. Ambassadepersonell i Oslo har ikke oversikt over gjeldende praksis i Thailand, så denne mailen kan ikke vektlegges.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#26

Skautrollet skrev: 28 feb 2018, 14:14 Det du har fått er en FORLENGELSE av et visum og IKKE et nytt visum.
Det Kolami har fått, er et 90 dagers Non-Imm. visum, basert på ekteskap. Jovisst får men dette nå innad i Thailand. Det er derfor det heter konvertering.
Ved neste korsvei kan han forlenge dette visumet til ett år.
Skautrollet
Innlegg: 32
Registrert: 28 nov 2017, 15:55

#27

sikry skrev: 28 feb 2018, 15:30 Fint å se at du er kommet til fornuften , denne setningen skulle nesten vert gullforgylt. Du diskuterte hardnakket med en av admin. på Facebook Thailandforum at det var nytt visum en fikk og ikke extension of stay en fikk. :D
Nå har jeg ALDRI påstått at man får et visum på Immigration. Heller det stikk motsatte. Hva jeg påstod var at man hadde et Non Immigrant Visa (diverse typer og lengder) som man FORLENGET med nye 12 måneder på Immigration. "Problemet" er at man får et stempel i passet som sier "extension of stay" og denne adm. misforstod fullstendig og trodde at Immigration hadde gitt han et nytt og annerledes visum. Noen tror også at "extension of stay" er det samme som en oppholdstillatelse. Noe som det absolutt ikke er. Men jeg og et annet medlem på FB BEVISTE klart og tydelig at denne admin. tok fullstendig feil. Noe han hardnakket benektet.
Man skriker av hjertens lyst, driter når man føler for det og henger i puppen dagen lang de første 6 månedene av livet. Så det gjelder å ta vare på stunden. For resten av livet er bare en ren nedoverbakke.
Skautrollet
Innlegg: 32
Registrert: 28 nov 2017, 15:55

#28

Thaibreak skrev: 28 feb 2018, 16:35 Det Kolami har fått, er et 90 dagers Non-Imm. visum, basert på ekteskap. Jovisst får men dette nå innad i Thailand. Det er derfor det heter konvertering.
Ved neste korsvei kan han forlenge dette visumet til ett år.
Dersom man ankommer Thailand på et 30-dager visumfritt opphold (visa exsemption) så mener du at man kan "konvertere" det. Problemet er bare det at man har ikke noe visum som man kan "konvertere". Det blir helt ulogisk og fullstendig meningsløst. Men dersom man har et turistvisum så stiller det seg litt annerledes.
Sist redigert av Skautrollet den 28 feb 2018, 19:15, redigert 2 ganger totalt.
Man skriker av hjertens lyst, driter når man føler for det og henger i puppen dagen lang de første 6 månedene av livet. Så det gjelder å ta vare på stunden. For resten av livet er bare en ren nedoverbakke.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#29

Skautrollet skrev: 28 feb 2018, 18:18 Dersom man ankommer Thailand på et 30-dager visumfritt opphold (visa exsemption) så mener du at man kan "konvertere" det. Problemet er bare det er at man har ikke noe visum som man kan "konvertere". Det blir helt ulogisk og fullstendig meningsløst. Men derom man har et turistvisum så stiller det seg litt annerledes.
Helt uenig. Det er et visum du får, et 90 dagers singel Non-Imm. Konverteringen gjøres fra det 30 dagers oppholdet du får. Jeg skriver ingenting om at du konverterer fra et visum. Man konverterer et 30 dagers visumfritt opphold til et visum. Capiche?

Med det er mitt siste innlegg skrevet om denne saken. Se for øvrig svaret i den andre parallelle tråden.
Takk for meg!

Mvh Thaibreak
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#30

Skautrollet skrev: 28 feb 2018, 18:18 Dersom man ankommer Thailand på et 30-dager visumfritt opphold (visa exsemption) så mener du at man kan "konvertere" det. Problemet er bare det at man har ikke noe visum som man kan "konvertere". Det blir helt ulogisk og fullstendig meningsløst. Men dersom man har et turistvisum så stiller det seg litt annerledes.
Visum er visum..ingen kommer inn i landet uten visum.....du skriver "visa exemtption" som er ett visum..så ergo..all turist visum skal gå ann å konvertere hvis man oppfyller kriteriene for andre typer visa i non img kategoriene..

De som ikke tørr, reiser ut av landet..og mange gjør det og det er ikke noe som helst unaturlig..jeg vet om flere de siste årene hvor de med setv og metv reiser ut av thailand fordi de er redde eller ikke forstår hvordan utvidelsen for 30 dager fungerer hos immigrasjonen...sånn er det bare..
Låst

Gå tilbake til «Visum til Thailand»