VPN

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

Problemet her vi bor, er at det de tilbyr av internet er dyrt, og ubrukelig rett og slett, så jeg bruker iphonen som hotspot, og da er det vistnok litt mer komplisert med tanke på Apple tv, men med din router Helmax, så tror jeg leste at det skulle gå bra, og var en god løsning.
🌞
LoYou
Innlegg: 115
Registrert: 21 okt 2017, 09:44

#12

Phay skrev: 17 des 2017, 01:34 Neste spørsmål er om en Apple TV vil fungere på samme måte med VPN?
https://vpnpick.com/setup-vpn-apple-tv/

...
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
LoYou
Innlegg: 115
Registrert: 21 okt 2017, 09:44

#13

Phay skrev: 17 des 2017, 01:26 3 år til 99 usd må være en god deal hos Nord Vpn, og den funker på hotspot fra iPhone til iPad, noe den forrige ikke gjorde.
Testet med whatsmyip.com:
  • koblet iPad til en iPhone NordVPN delt wifi; iPad hadde ikke "NordVPN IP". Så her må du bruke NordVPN på hver enhet.
  • koblet iPad til en iPad NordVPN delt wifi; iPad hadde samme "NordVPN IP"
[edit]
Anbefaler at en gjør testen selv på eget utstyr for å være sikker.

...
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#14

Phay skrev: 17 des 2017, 05:12 Problemet her vi bor, er at det de tilbyr av internet er dyrt, og ubrukelig rett og slett, så jeg bruker iphonen som hotspot, og da er det vistnok litt mer komplisert med tanke på Apple tv, men med din router Helmax, så tror jeg leste at det skulle gå bra, og var en god løsning.
internett er dyrt hvor bor du henne da månen``????
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#15

Schlanbusch skrev: 17 des 2017, 04:30 Jeg ser på Netflix i Thailand, og bruker ikke noe VPN
for at netflix er i thailand :mrgreen:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#16

chelsea skrev: 17 des 2017, 04:18 blir dyrt det da 130 x alle duppeditter du har
Neida, kan ha VPN aktiv på inntil 3 ting samtidig knyttet til samme konto :D Altså, AKTIVT tilkoblet samtidig. Så du kan ha 100 dingser satt opp til samme Express VPN konto men kan kjøre max 3 ting samtidig. Og det er sjelden jeg har behov for.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#17

RobertX skrev: 17 des 2017, 08:52 Neida, kan ha VPN aktiv på inntil 3 ting samtidig knyttet til samme konto :D Altså, AKTIVT tilkoblet samtidig. Så du kan ha 100 dingser satt opp til samme Express VPN konto men kan kjøre max 3 ting samtidig. Og det er sjelden jeg har behov for.
Express VPN hadde jeg vurdert å skal bruke dem, sånn du sier ha 3 ting samtidig passer meg bra 2 pcer+ tv pcen går samtidig, ok pris i mnd
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#18

RobertX skrev: 16 des 2017, 16:52 Jeg bruker; https://www.expressvpn.com/

Koster vel 130 kr måneden men svært god tjeneste der du kan velge servere over hele verden. Har det installert på alle mine duppeditter.
Jeg har vært skeptisk til VPN i en årrekke. Men jeg tester nå expressvpn.com app i nettleseren. Jeg må si jeg er imponert.

Jeg legger ikke merke til noe stutter eller noe som helst..eller at den er på når jeg bruker internett generelt utover at den går litt tregere når jeg trenger maks båndbredde..men det er så lite at det knapt merkes..men jeg er glad for at det ikke lager noe merkbare problemer i selve bruken..

Hvis det finnes flere tilbydere som expressvpn så har jeg gått glipp av noe...det er såå lenge siden jeg brukte proxytjenester osv..da drev vi å tweaket i telnet og i nettverksinnstillingene..ja, det betyr vel at når jeg drev med noe slikt så var det vel i antikkens tid bokstavelig talt..

Dette var knall..Jeg får vel sette meg litt mer inn i dette etter hvert får å finne ut av hvordan det fungerer..jeg vil se hva som skjer når jeg slår av og på vpn appen.. :geek:
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#19

RobertX skrev: 17 des 2017, 08:52 Neida, kan ha VPN aktiv på inntil 3 ting samtidig knyttet til samme konto :D Altså, AKTIVT tilkoblet samtidig. Så du kan ha 100 dingser satt opp til samme Express VPN konto men kan kjøre max 3 ting samtidig. Og det er sjelden jeg har behov for.
Jeg lurer på noe må man fylle ut dns setting for express vpn skal virke?.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#20

Jeg tokk et 12 mnd kostet litt over 700kr det er ikke værst pris til være vpn :mrgreen:
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»