VPN

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Hvilken VPN tllbyder funker best, og da i Thailand for mitt vedkommende. Ser at noen har nevnt at Netflix har greid å blokkere enkelte tilbyderen, så det er jo også av betydning da jeg primært skal se NRK, Netflix, HBO Nordic og Sumo med diverse pakker.

Ser Jeg kun får årsabonnement på Nord VPN på appen til 60 kr måned, mens websiden hadde tre års tilbud til under 3 usd måned.
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Jeg bruker; https://www.expressvpn.com/

Koster vel 130 kr måneden men svært god tjeneste der du kan velge servere over hele verden. Har det installert på alle mine duppeditter.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
LoYou
Innlegg: 115
Registrert: 21 okt 2017, 09:44

#3

[mention]Phay[/mention]

Har 2 års NordVPN og sammen med fri-data (DTAC) sim 4mbps (600thb per mnd), så fungerte det helt utmerket når vi var på Koh Jum i november.

Noen ganger var serveren i Norge overbelastet, men da var det bare å bytte server.

Har installert NordVPN på iPad, Mac, iPhone og Windows 10 utstyr :)

Kan bruke det på 6 enheter, men kun en enhet per server samtidig - to hvis du bruker en TCP og en UDP

I Norge bruker jeg det mot Norge (jepp 8-) ), Sverige, Danmark , UK og USA.

Og hittil har vi vært fornøyd :)


PS
Det er kun double-VPN som er "trygt" for myndighetene :ugeek:

...
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Har drevet med litt testing av diverse VPN, men aldri funnet noen jeg har vært helt fornøyd med, og da har det ikke stått på kvalitet men heller pris i forhold til mitt behov.

Når jeg er ute og reiser nå har jeg satt opp egen VPN hjemme hos meg selv og det fungerer veldig bra og stabilt. Kjører like god kryptering som andre tilgjengelige VPN jeg har sett, og siden det pr i dag er kun jeg som benytter den er kapasiteten god. Skulle den bli dårlig ville det tyde på at noen brukte linjen min når jeg ikke er hjemme og det ville jo bekymre litt :geek:

Driver for tiden å sjekker ut ny leverandør av nett hjemme for å få større hastighet opp. Pr i dag har jeg VDSL med 50 Mbit ned og 10 opp. Opp blir litt for lite når man også driver med bilder. Et par aktuelle leverandører av fiber skiller seg foreløpig ut og den ene har fiber liggende helt inntil hjørnet av huset, så det er nesten bare å få installert.

Jeg kunne kanskje tilby medlemmer av Asianet en god VPN-tjeneste fra Norge til en konkurransedyktig pris når jeg får fiber på plass?
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

3 år til 99 usd må være en god deal hos Nord Vpn, og den funker på hotspot fra iPhone til iPad, noe den forrige ikke gjorde.
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#6

Neste spørsmål er om en Apple TV vil fungere på samme måte med VPN?
🌞
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#7

RobertX skrev: 16 des 2017, 16:52 Jeg bruker; https://www.expressvpn.com/

Koster vel 130 kr måneden men svært god tjeneste der du kan velge servere over hele verden. Har det installert på alle mine duppeditter.
blir dyrt det da 130 x alle duppeditter du har
Schlanbusch
Innlegg: 16
Registrert: 28 nov 2017, 02:53

#8

Phay skrev: 16 des 2017, 15:45 Hvilken VPN tllbyder funker best, og da i Thailand for mitt vedkommende. Ser at noen har nevnt at Netflix har greid å blokkere enkelte tilbyderen, så det er jo også av betydning da jeg primært skal se NRK, Netflix, HBO Nordic og Sumo med diverse pakker.

Ser Jeg kun får årsabonnement på Nord VPN på appen til 60 kr måned, mens websiden hadde tre års tilbud til under 3 usd måned.
Jeg ser på Netflix i Thailand, og bruker ikke noe VPN
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Det er jeg klar over, så lenge en ser på det netflix tilbyr kun i Thailand. Skal man se på serier en har fulgt med på fra Norge, er det ikke sikkert de har rettighetene her, og eventuellt ikke har kommet like langt med tanke på hvilken sesong. Så da er man evhengig av vpn for å få tilgang til den Norske Netflixen.

Roter rundt for å finne optimal løsning på Apple tv, og så langt ser det ut til å være noe micmac deluxe for å få det til å fungere.
🌞
Helmax
Innlegg: 59
Registrert: 21 okt 2017, 03:11
Sted: Hua Hin

#10

Selv bruker jeg Astrill ($99 for 1 år). Denne kan brukes enten ved nedlastet programvare, eller via egen router (koster $50 fritt tilsendt), og brukt nå i 3 år, og enda ikke hatt noen problemer med forbindelse til Norge.
Routeren kobles til eksisterende router, og fordelen er at om routeren du allerede har, ikke er trådløs, får du trådløs router, siden denne router er trådløs.
Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. Hehe
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»