Skriving av innlegg

Her kommer veiledninger og tips i bruk av nettstedet. Denne kategorien brukes også til å stille spørsmål om det er noe du lurer på ved bruk av forumet.
Brukeravatar
admin
Site Admin
Innlegg: 16
Registrert: 20 okt 2017, 14:38
Sted: interweb
Kontakt:

#1

Mange av dere er vante forumsbrukere og vil nok finne lett frem her på forumet.

Vi vil uansett lage en oversikt for hvordan forumet skal brukes.

Foreløpig var det viktig å få nettstedet raskt opp å kjøre slik at det kan tas i bruk.
Admin
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#2

Hei!

Jeg har etpar erfaringer som jeg ser fornuftig å justere.

1. Tidsvinduet for å redigere et innlegg, er såvidt jeg forstår kun 10 minutter.
Hos AF er den betydelig lenger.
Dette er rett og slett kort tid, om man skal justere skrivefeil, formuleringer etc. i et langt innlegg.

Kan dere utvide denne tiden? Jeg vet ikke hvor lang tid AF har, men jeg har redigert innlegg 30-60 minutter etter at det er skrevet. Det samme hos thaivisa.com.

2. Kommer det etterhvert en funksjon med 'liker' eller tommel?
For meg er det ofte en liten pekepinn på om noen leser innlegget i det hele tatt. Det gir evt. bedre lyst til å skrive flere innlegg.

Er dette noe som blir vurdert framover?
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#3

1. Skal justere tidsvinduet. Dette er en verdi som er satt til standard nå.
Gjøres i løpet av dagen.

2. Liker kommer.
Siste oppdatering av forumsprogramvaren ble valgt.
Likermoduler som finnes fungerer foreløpig kun med gamle versjoner, oppdatering av liker skal være rett rundt hjørnet.
Har prøvd et utvalg på testinstallasjonen jeg har satt opp og erfaring er at jeg ikke tør installere på live forum.

Takker for innspill :)
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#4

Takk for svar! Og da liker jeg asianet bedre :)

En kort ting til. Vil man etterhvert også kunne få en e-post når det foreligger et svar, eller en kommentar i en tråd man speselt følger, som hos Asiaforum?
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#5

Thaibreak skrev: 24 okt 2017, 11:55
En kort ting til. Vil man etterhvert også kunne få en e-post når det foreligger et svar, eller en kommentar i en tråd man speselt følger, som hos Asiaforum?
Hvis du trykker på "varsler" og velger "innstillinger" (øverst til høyre i den som kommer opp), kan du velge hvordan du vil varsles om nye innlegg.

Hvis du trykker på Navnet ditt (ved siden av Varsler og Private meldinger), kan du også velge Brukerkontroll-panel. Derfra velger du hvilke innlegg du vil abonnere på. Hva du vil abonnere på velger du selv ved å trykke på skiftenøkkelen ved siden av den som heter "Svar".
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#6

Ah, takker og neier, Noodle.
Tom Yum, formoder jeg :D
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#7

Yepp. Same same. :)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#8

Thaibreak skrev: 24 okt 2017, 05:37 1. Tidsvinduet for å redigere et innlegg, er såvidt jeg forstår kun 10 minutter.
Hos AF er den betydelig lenger.
Dette er rett og slett kort tid, om man skal justere skrivefeil, formuleringer etc. i et langt innlegg.

Kan dere utvide denne tiden? Jeg vet ikke hvor lang tid AF har, men jeg har redigert innlegg 30-60 minutter etter at det er skrevet. Det samme hos thaivisa.com.
Nå er tid for å redigere innlegg satt til 60 minutter.

Dette til tross for at jeg hadde tenkt å foreslå at justering av skrivefeil, formuleringer mm kunne være i strid med reglene :lol:
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#9

Flott tdr!

For min egen del, er det alltid tilleggsopplysninger som først er glemt, skriveleifer og dårlige formuleringer som er årsaken til at jeg redigerer. Det er ikke for å forandre innhold, mening eller slikt.
Ofte er brillene dårlig skrudd på, og da popper det opp feil man ikke trodde om seg selv :roll:
For de som er litt petimeter blir det litt kleint å la noen av disse leifene stå.

Da begynner Asianet å ligne et godt sted å være. Ikke minst oppdateres sidene med nyheter og aktuelle saker. Jmfr. Asiaforum, er vel den siste "nyheten" der akkurat ett år gammel.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#10

Jeg skjønner godt hva du mener med å være petimeter. Man er ofte sin egen sterkeste kritiker :roll:

Asianet skal være et godt sted å være, nå og fremover, så da er nyheter og oppdateringer noe vi skal satse på.
Ikke sporadisk, men jevnlig.

Er veldig fornøyd med å ha fått en med allerede i "redaksjonen". Vi skal gjøre vårt beste med oppdateringer.
Redaksjonen har plass til flere, så det er bare å melde seg her: http://asianet.no/forum/app.php/applicationform for de som føler de kan bidra med noe.

For min del vil nok en del dager nå gå til tilpasninger av alt som ligger bak. Dette har første prioritet nå.

For at Asianet skal bli en suksess føler jeg at det er viktig å både delta og lytte til dere.
Og Asianet sin suksess vil først og fremst være at det blir et godt sted å være for mange som har Asia som interesse.

Er veldig åpen for innspill og vil forsøke tilpasse sidene mest mulig til oss alle.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Veiledning i bruk av Asianet»