Må logge inn hver gang

Her kommer veiledninger og tips i bruk av nettstedet. Denne kategorien brukes også til å stille spørsmål om det er noe du lurer på ved bruk av forumet.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#11

jeg bruker chrome btw--

Prøv å skriv inn log og passord med og uten å huke av husk..

Ikke logg ut av asianet. Slå av nettleseren.

Slå på nettleseren igjen. Finn asianet. Her skal du måtte logge deg på nytt inn igjen. men denne gangen skal du kunne trykke logg inn da brukernavn og passord xxxxx står i feltet..

Er det blankt. trykt en gang på brukernavn med piltasten for å se om det dukker opp brukernavn og passord..

Det kan være mye rart..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#12

Nomade skrev: 11 aug 2018, 01:08 Fremdeles same same, må alltid logge inn om jeg går via asianet/forum....det gjelder uansett hvilken nettleser jeg bruker i win 10 på jobb, win 10 hjemme, Chromebook i Thailand, Chrome nettleser i mobil og tablet(Android) osv listen er lang....
Same same her også
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#13

Har igjen sjekket server. Det er ikke noe oppsett på serversiden som tilsier de problemene noen få har.
På alle mine enheter med ulike OS; Windows, MacOS, Android, iOS, Windows Phone og Ubuntu har jeg ikke klart å gjenskape problemer med pålogging i det hele tatt.

Noen forslag til løsning:

- Sjekk at cookies er tillatt i nettleser for Asianet.no
- Sjekk at det ikke kjøres plugins som blokkerer cookies og trackere (f.eks Ghostery)

Forsøk dette:

- Gå til Brukerkontrollpanel


Brukerkontrollpanel
Brukerkontrollpanel


- Gå til "Profil" -> "Administrer «Husk meg»-innloggingsnøkler"

Administrer «Husk meg»-innloggingsnøkler
Administrer «Husk meg»-innloggingsnøkler


- Slett alle innloggingsnøkler som ligger der
- - Ligger det ikke innloggingsnøkler er det fordi nettleser blokkerer lagring av disse
- Logg ut

- Avslutt nettleser og åpne den igjen uten å åpne noen sider fra Asianet
- Gå inn og slett cookies fra Asianet
- Avslutt nettleser igjen
- Åpne på nytt og gå inn på Asianet forum når du går inn igjen. IKKE gå til hovedsiden først, men til forumsiden.
- Gå til Logg inn
- Skriv inn brukernavn/passord og merk "Husk meg"

- Etter innlogging; gå til "Administrer «Husk meg»-innloggingsnøkler" og sjekk om ny innloggingsnøkkel er tilstede. Hvis det ikke er tilstede noen ny nøkkel så blokkerer fortsatt nettleseren data cookies og trackere fra Asianet.

Jeg kan slette innloggingsnøkler på server, men ikke individuelt, så da må alle logge inn på nytt igjen.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#14

Phay skrev: 11 aug 2018, 11:00Same same her også
Det spiller ingen rolle hvor du bruker googles weblesere da du mest sannsynlig er innlogget i google..
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#15

Hadde noen dager nå der jeg ikke fikk logget meg på via mobilen og kun PC. Men fulgte rådene til TDR og fjernet nettsted-info og da fungerte det igjen.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#16

Phay skrev: 11 aug 2018, 11:00Same same her også
Er det noen som har samme problem som meg? Når jeg er mye på farten, så bruker jeg mange forskjellige wifi nett, og i tillegg vpn servere, så jeg må logge inn for hver gang jeg kommer på, og det er kun AN jeg må gjøre det med.

Så er det noen andre som har det likt som meg? Kun oppdaterte Apple telefoner og iPad jeg bruker.

Må jo være en løsning på det!
🌞
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#17

Phay skrev: 17 apr 2019, 08:37 Er det noen som har samme problem som meg? Når jeg er mye på farten, så bruker jeg mange forskjellige wifi nett, og i tillegg vpn servere, så jeg må logge inn for hver gang jeg kommer på, og det er kun AN jeg må gjøre det med.

Så er det noen andre som har det likt som meg? Kun oppdaterte Apple telefoner og iPad jeg bruker.

Må jo være en løsning på det!
På iPad har jeg bare dette problemet dersom jeg har tømt loggen.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#18

Mye problemer her også. Ofte kommer jeg ikke inn i det hele tatt, mens jeg andre ganger ramler helt ut og mister alt jeg har skrevet når jeg trykker forhåndsvisning. Har derfor begynt å kopiere alt jeg skriver før jeg poster det.

Bruker ulike enheter. iPhone, iPad, MacBook, Windows-PC på jobb, alt med VPN, og jeg mistenker at VPN-en er medvirkende årsak, men det er litt rart, da det kun er her jeg opplever problemer, og jeg har brukt VPN tilnærmet 100 % av tiden jeg har vært på nettet i rundt 5 år, uten problemer.
Svar

Gå tilbake til «Veiledning i bruk av Asianet»