Kolesterol - ufarlig?

RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#11

Sist redigert av admin den 06 des 2017, 21:01, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Fikset video som vedlegg
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#12

Personlig rører jeg ikke ting med kunstige søtningsstoffer. Hvorfor erstatte noe som er naturlig og veldig usunt (sukker) med noe som er kjemisk sammenkokt og som man egentlig ikke vet langtidsvirkningene av? Drikk heller 4 liter med sukker-brus :-P ca 4000 kalorier mot normal-behov på ca 3000 for en ordinær mannekropp på en dag.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#13

Regelen er fortsatt variert og måtehold som må være grunnlaget. Personelig drikker jeg ikke annet enn naturlig råstoff om dagen! Pst det er ikke snabelstoff det er snakk om
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#14

Takker for at videoen ble fikset! Da lærte jeg noe i dag også :-) En helt ufarlig og utrolig artig video som viser den typiske "dette er farlig! Nei det er ikke farlig men VELDIG BRA for deg! Nei det var ikke bra likevel men kjempe farlig! Oj, vi tok feil igjen, det er SUPER BRA! etc etc"

:D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#15

Egg er godt for hjertet og mye mye annet som til dømes muskelbygging.
https://www.msn.com/nb-no/matogdrikke/f ... spartandhp
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#16

Her er en meget god video som forklarer mye om kolesterol og dets funksjon i kroppen.

Svensken her (snakker engelsk) har mange gode videoer om kosthold og diabetes (insulin resistanse):

https://www.youtube.com/watch?v=cHIzSS9ZBVY
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#17

Kanskje kunstig søtning ikke er så sunt, men en ting er sikkert, og det er at sukkerbrus er hvertfall ikke er sunt. Det beste er vel å ikke drikke brus i det hele tatt.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#18

Utpåtur skrev: 15 jun 2020, 10:26 Nuvel - 4 liter brus om dagen ... jeg jobbet som Colakjører (Coca Cola) og hadde sommerjobber etterpå - startet grytidlig - etter å ha syklet 12km til jobben - drakk bare TAB - som var noe av det første som kom av kunstig søtet brus - og jobbet som f til 22 om kvelden og syklet 12km hjem - skal si flesket forsvant da....
..
Det beste er å kutte ut alt av søte drikker med eller uten sukker, for det gjør jo ikke noe nytte av seg, men heller gjør man mer sulten og mer søtsug utover dagen!

Holder meg til soda stort sett, fersk kokosnøtt, og nå en gatorader når jeg trener, men det går helt fint med en banan og soda også.

En Heineken 0,0 gjør seg også etter En lang og varm dag.

Innhold Heineken 0,0
https://meny.no/varer/drikke/ol/alkohol ... 2000050115
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#19

Phay skrev: 15 jun 2020, 12:16 Det beste er å kutte ut alt av søte drikker med eller uten sukker, for det gjør jo ikke noe nytte av seg, men heller gjør man mer sulten og mer søtsug utover dagen!

Holder meg til soda stort sett, fersk kokosnøtt, og nå en gatorader når jeg trener, men det går helt fint med en banan og soda også.

En Heineken 0,0 gjør seg også etter En lang og varm dag.

Innhold Heineken 0,0
https://meny.no/varer/drikke/ol/alkohol ... 2000050115
jeg bruker en type stevia som er god !
my søppel på markedet og mye villeding
sukker industrien liker ikke stevia!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»