Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Emirates på økonomi (tripreport)

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
fotomannen
x 326

30 mar 2019, 07:32

Sandstormer er ikke bra. Aner ikke hvor ofte det skjer, men det har jeg ikke engang tenkt på.

Begynner å bli en stund siden jeg sist brukte Emirates. De er ikke like prisgunstige som de var. I hvert fall ikke på datoene jeg har flydd. Jeg har derimot blitt begeistret for Finnair. Med meget effektiv mellomlanding i Helsinki, tar det ikke mye lengre tid å fly dem enn thai.

Positivt:

- Reisetid.
- Gode priser. Kommer nesten alltid opp som rimeligste alternativ (med gode priser mener jeg under 5000, og Finnair ligger ofte rett over 4000).
- Flyene de bruker (A350) er så stillegående at det nesten ikke er behov for støydempende hodetelefoner.
- Flytypen er også kjent for god luft, noe som merkes.
- Muligheter til betydelig bedre beinplass, støydempende hodetelefoner og diverse, for 8-900 kroner.
- Dagflyving hjem. Det er det omvendte av hva jeg skriver i rapporten over, men det er utrolig at jeg ikke har funnet ut hvor behagelig det er med dagflyving hjem tidligere.
- To avreiser om dagen, noe som gir muligheter til fleksibilitet.

Negativt.
- Maten er ikke mye å rope hurra for, men jeg har funnet ut at det er bedre å kjøpe med noe uansett, eller lage noen wraps og slenge i et par matpakker.
- Alkohol må betales for, noe som gjør at serveringer tar tid, da mange må dra kortet (det er derfor en fordel å sitte langt framme).
- Ikke like god service som Emirates og Qatar. Litt selvbetjeningspreg, da de f.eks. sjelden går rundt med drikke, men dette er virkelig flisespikkeri.

Finnair er mitt klare førstevalg akkurat nå. Blir nok de vi flyr neste gang.
0 x
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1176
Kontakt:

30 mar 2019, 14:14

Flyr med Emirates på denne turen igjen. For mine tidspunkt kom de klart best ut prismessig. Var like fornøyd med denne flyturen som tidligere med Emirates.

For meg som ikke flyr fra OSL tillater Emirates og Qatar søk fra flere norske flyplasser slik at man får bestilt reisen i en operasjon. Tidligere måtte jeg bestille fra EVE-OSL separat hvis jeg ikke gjorde det via et reiseselskap. Liker å foreta bestilling direkte hos flyselskap.

Gjorde noen søk og det ser ikke ut som stenging av DXB grunnet sandstorm er noe som ofte skjer.
Alle vet jo at vær er utfordring som resulterer i stenging fra tid til annen, også vår hjemlige OSL ser vi jo har slike problemer.

Noe som jeg ser kan bli en større utfordring med Emirates er at de i en periode på 45 dager fra midten av april vil måtte redusere antall flighter med opp til 43%. Dette skyldes stenging av en rullebane som skal oppgraderes. Arbeidet vil pågå fra 16. april og ut mai.

Vel skulle det skje noe får jeg frivillig melde meg til å bli her nede lengre mot en kompensasjon fra Emirates 😎😂
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «I lufta»