Oppretholde en god helse

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#21

Men du er jo utskrevet for lenge siden?
🌞
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#22

Phay skrev: 10 apr 2018, 04:12 Men du er jo utskrevet for lenge siden?
Jeg er ikke hyppokonder :mrgreen: så slipper jeg legges in hehe
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#23

Det sier de alle 🙈
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#24

Jeg leste at lukt også er bra for helsen..lukt kan være helbredende visstnok..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#25

Kolami skrev: 12 apr 2018, 04:00 Jeg leste at lukt også er bra for helsen..lukt kan være helbredende visstnok..
Så lenge du tror på det, så er alt helbredende inntil ett vist punkt, om du ikke drikker bensin da.

Av og til så trenger vi bare en avledningsmanøver for å tro at vi blir bedre, så kan det sette igang en positiv kjedereaksjon ;-)

Men ingenting kommer gratis her i livet, så det er opp til deg!
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#26

Phay skrev: 12 apr 2018, 04:09 Så lenge du tror på det, så er alt helbredende inntil ett vist punkt, om du ikke drikker bensin da.

Av og til så trenger vi bare en avledningsmanøver for å tro at vi blir bedre, så kan det sette igang en positiv kjedereaksjon ;-)

Men ingenting kommer gratis her i livet, så det er opp til deg!
Nei..altså, vi snakker mye om lyd som en forurensingskilde etc..også lukter kan være av en slik art..så ha planter, nyslått gress og damer som avvgir god lukt er helbredende for meg ;) Det har derimot ikke motortaxier og biler på tomgangskjøring, eller gatekjøkken som griller fisk hvor røyken slår enn i trynet eller bruker altfor mye chilli i matlagingen hvor det begynner å svi i nesa 20 meter i nede i gata..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#27

Men, om du er allergisk mot nyslått gress? Så er ikke det bra lenger ;-)
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#28

Det som jeg finner rart, er at kroppen min fungerer bedre i Thailand, med mindre vondt, mer energi, og jeg er mindre plaget av allergi, til ett punkt hvor det er ikke eksisterende faktisk. Noen andre?

Som nevnt, har kroniske plager, gikt og leddplager, samt d-vitamin mangel om jeg oppholder meg i norge, samt allergi. Så´ikje bra rett og slett, men her nede, sjeldent knokkelvondt, sjeldent ryggplager om jeg ikke er helt idiot på trening og treningsmengde, og gode solide nivåer av vitamin d. For å si det slik, det holder ikke med å spise fisk og drikke tran, for det har jeg prøvd. Så noe sammenhengende faktorer er det jo her, med tanke på kronisk lave d-vitaminer, knokkelvondt, energi og stress, samt allergier som gjør hverdagen tung og lang. I tillegg så gikk dette til slutt løs på hormonene mine, så slik ble det altså til at jeg tok grep, og heldigvis så har jeg ikke barn eller andre forpliktelser i Norge, og da ble det desto lettere å begynne å planlegge en tilværelse her. Så Thailand har blitt å være eller ikke være for min del.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#29

Phay skrev: 12 apr 2018, 05:14 Det som jeg finner rart, er at kroppen min fungerer bedre i Thailand, med mindre vondt, mer energi, og jeg er mindre plaget av allergi, til ett punkt hvor det er ikke eksisterende faktisk. Noen andre?

Som nevnt, har kroniske plager, gikt og leddplager, samt d-vitamin mangel om jeg oppholder meg i norge, samt allergi. Så´ikje bra rett og slett, men her nede, sjeldent knokkelvondt, sjeldent ryggplager om jeg ikke er helt idiot på trening og treningsmengde, og gode solide nivåer av vitamin d. For å si det slik, det holder ikke med å spise fisk og drikke tran, for det har jeg prøvd. Så noe sammenhengende faktorer er det jo her, med tanke på kronisk lave d-vitaminer, knokkelvondt, energi og stress, samt allergier som gjør hverdagen tung og lang. I tillegg så gikk dette til slutt løs på hormonene mine, så slik ble det altså til at jeg tok grep, og heldigvis så har jeg ikke barn eller andre forpliktelser i Norge, og da ble det desto lettere å begynne å planlegge en tilværelse her. Så Thailand har blitt å være eller ikke være for min del.
Det eneste problemet jeg har nå treningsverk av og til hehe..men ja..alle mine plager er så og si vekk...
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#30

Helse kan være så mye, og vår helse er det viktigste i livet. Men mental helse med et godt harmonisk og avbalansert liv kan være like viktig som det å trene som det ofte fokuseres på. Har man samtidig ett fornuftig og godt kosthold så er mye gjort, og da er levet så mye enklere å leve. Vi bør nok trene som det ofte fokuseres på, for kroppen er leget for å brukes. Fedme er i dag like dødelig som å røyke, sammen med stillesitting. Ofte så er begge deler sammen med lathet noe som henger sammen.

A.H.
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»