Håndbagasje på flyet - hva er viktigst for deg?

Svar
River_rat
Innlegg: 30
Registrert: 29 des 2018, 13:13

#1

Hva tar du med deg som handbagasje inn på flyet?

Flyturen kan bli lang, er det da lurt å ta med matpakke lagd hjemme på kjøkkenet, fordi du vil spise noe du tåler eller liker, i stede for maten de selger på flyet. Eller kanskje for å spare penger? Hva er da lov ta med om bord, og hvor mye?
Må man si ifra på forhånd at man har allergi og derfor tar med mat hjemmefra, eller er det de i sikkerhetskontrollen som bestemmer (trynefaktoren)? Har også lest at man kan ta med gjennomsiktig flaske 1L. Den kan jo fylles gratis på flyplassen.
Fyller du jakka og bukse lommene med stash, for å breie deg mest ut ..

Hva mener du er det viktigste for deg å ha tilgjengelig, for å gjøre turen blir best comfort for deg?

_river
Thailand - Malaysia - Indonesia - Singapore - Australia - Laos - Cambodia - Kina - Vietnam - Filippinene - Myanmar - Nepal - Maldivene - Sri Lanka - Japan - Georgia - Taiwan
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Ørepropper, hodetelefoner med støyreduksjon, lap top med nedlastede filmer, mobil med nedlastet musikk, min favoritt Houdini fleece hettegenser, ett ekstra skift med underbukse, sokker, t-skjorte, skjorte og bukser, tannbørste og tannkrem. Ladere må man ha med. Ca 7 kg +- og har plass til to flasker vin fra tax free.

På Gardemoen spiser jeg i en av loungene avhengig av hvor god tid jeg har, eller på Hunter bar.

Soundcore 45 hodetelefoner review fantastisk lang batteritid, og på høyde med Sony son mellomklasse hodetelefoner til en rimeligere pris.
https://www.bestproducts.com/tech/gadge ... es-review/

Fleece genser god å ha når en skal prøve å sove litt, eller det er litt kjølig på flyet. Lett og behagelig
https://chillout.no/Power-Houdi-Hettege ... CoQAvD_BwE
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#3

Mat får du ikke alltid med deg i sikkerhetskontrollen. Det blir som regel alltid kastet. DU kan prøve.

Drikke kan du ikke ta med i sikkerhetskontrollen.

Mat og drikke kan du kjøpe etter sikkerhetskontrollen. Mat, hvis allergi, så selges det mat med ulikt innhold. Men nå vet ikke jeg hva slags allergi du har sådan. Men da kan du sjekke om det er restaurant eller cafe som selger det du vil ha. Skal du ha med mat på fly så vet jeg ikke hvor mye du spiser. Men jeg ville ihvertfall hatt 2 baguetter på flyet med tanke på langreise hvis du ikke har servering på flyet.

Klær så ville jeg nok hatt med meg en tykke genser, fleece feks. Ett par ekstra tykke sokker hvis du reiser med tynne sokker. Jeg bruker feks kompresjonssokker, og disse kan være av nylon og da er det bra med tykke sokker. Bukse, jeg bruker en slags foret treningsbukse av ull. Så den er varm nok. Ikke bruk blank treningsbukse som går rett på huden, blir lett kald. Mer stoff som er varmere.

Allergi på tur er nok noe du må selv lære deg å håndtere best selv. Så du må lese alt du kan før du reiser og tenk det ulike scenarior hvor du er allergisk så du er forberedt. ALLE scenarior..Hva gjør du?

Reisehelsa
blir ivaretatt ved å ha med meg hvis det er noe; immodium, ansiktsmaske(kan være bra av og til på flyet hvis du begynner å bli litt plaget av luftveisproblemer, kan også gjøre at man puster lettere), paracet, saltvannsoppløsning (for å skylle nesa og øye ett par ganger i løpet av turen så man holder seg fresh, spesielt mot siste del av en lang tur), ørepropper(støy), nakkepute(hvis du foretrekker det), dropps uten sukker feks fra apoteket, intim våtservietter( til å tørke seg i ansiktet av og til for å holde seg fresh, kanskje enkel kroppsvask på toalettet), handsprit(for å holde henda rene hvis man beveger seg og tar på mange ulike flater),zyrtec(hvis rennende nese)..



Det er det jeg kommer på nå i farta.....................................
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#4

Jeg har lite i håndbagasjen. Toalett saker, briller, kontaktlinser og ekstra biletter. mpa player. muligens en bok for å skrive noe. Mat på flyet bruker jeg å få nok , maten er ok :D
You Never walk Alone :D
Svar

Gå tilbake til «Generelt»