Beste flyselskap Oslo - BKK - Oslo 23-24

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Har bestilt med Emirates igjen, og er fornøyd med de på økonomi flex med tanke på pris, komfort og service samt lett å bestille turer i appen med setevalg, enkelturer som tur retur. Avbestille og flytte avreise er også ganske enkelt.

Det eneste negative er som regel lang transfer på natten fra Oslo i Dubai, men Emirates loungen er verdt hver eneste krone om dere spør meg.

Håper på oppdatering om Norse snart, men for mine datoer for denne reisen ble det mer en 2500,- dyrere, da tok jeg like gjerne en pit stop i Dubai.
🌞
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#2

Høres bra ut. Men hvor mye kostet turen? Vi er fire stykker og tar gjerne et stopp i Jallaland og sparer 10-tusen. Jeg foretrekker THAI, Finnair. så lenge de ikke flyr over Ukraina eller USSR. :roll:
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#3

Reiste med qatar en gang under pandemien da ambassaden sa eneste selskap.
Fly, service etc helt ok.
Men foretrekker andre selskaper enn "gulfselskapene".
Er ikke spesielt "hellig" av meg, men det er dette med menneskerettingheter og demokrsti i disse landene da :-)
Så holder meg til KLM :-)
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

MrDemongas skrev: 31 okt 2023, 00:30 Høres bra ut. Men hvor mye kostet turen? Vi er fire stykker og tar gjerne et stopp i Jallaland og sparer 10-tusen. Jeg foretrekker THAI, Finnair. så lenge de ikke flyr over Ukraina eller USSR. :roll:
For en enkelttur med flex, 6 495,-
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Olav Seglem skrev: 31 okt 2023, 00:43 Reiste med qatar en gang under pandemien da ambassaden sa eneste selskap.
Fly, service etc helt ok.
Men foretrekker andre selskaper enn "gulfselskapene".
Er ikke spesielt "hellig" av meg, men det er dette med menneskerettingheter og demokrsti i disse landene da :-)
Så holder meg til KLM :-)
For oss som bor på Østlandet var Norwegian best, og så er det forhåpentligvis Lufthansa som blir ett godt alternativ fremover. Finnair har jeg ett horn til, så det unngår jeg for enhver pris, men, er prisen riktig, så blir det nok sikkert de. Men når en bestiller enkelturer, er Emirates så langt beste alternativ.

Menneskerettigheter ja, en kan jo spørre seg hvordan vi bedømmer det i det store og hele når alt kommer til alt.
🌞
River_rat
Innlegg: 30
Registrert: 29 des 2018, 13:13

#6

Savner Thai Airways... Lykke til med Norse som starter opp i dag !

_river
Thailand - Malaysia - Indonesia - Singapore - Australia - Laos - Cambodia - Kina - Vietnam - Filippinene - Myanmar - Nepal - Maldivene - Sri Lanka - Japan - Georgia - Taiwan
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#7

Phay skrev: 31 okt 2023, 07:53 For oss som bor på Østlandet var Norwegian best, og så er det forhåpentligvis Lufthansa som blir ett godt alternativ fremover. Finnair har jeg ett horn til, så det unngår jeg for enhver pris, men, er prisen riktig, så blir det nok sikkert de. Men når en bestiller enkelturer, er Emirates så langt beste alternativ.

Menneskerettigheter ja, en kan jo spørre seg hvordan vi bedømmer det i det store og hele når alt kommer til alt.
Finnair begynner jeg å misslike. De har en tendens til å forandre flyreisen ca 2 uker før avreise og da må jeg gjøre en helt ny bestilling på en vei som resulterte i flere timer i Helsinki for å komme meg til Oslo. Prisene var latterlig høye. Det virker som de bevist "fucker" opp reiseplan..Så det skal bli spennende og se om de gjør det igjen..Mellom Helsinki og Bangkok..hvis ikke så skifter jeg kanskje til swissair neste gang..
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#8

Kolami skrev: 03 nov 2023, 14:41 Finnair begynner jeg å misslike. De har en tendens til å forandre flyreisen ca 2 uker før avreise og da må jeg gjøre en helt ny bestilling på en vei som resulterte i flere timer i Helsinki for å komme meg til Oslo. Prisene var latterlig høye. Det virker som de bevist "fucker" opp reiseplan..Så det skal bli spennende og se om de gjør det igjen..Mellom Helsinki og Bangkok..hvis ikke så skifter jeg kanskje til swissair neste gang..
Finair var billig i 2019- en stund siden. Betalte da 6000 t/r trondheim-bangkok. Men var litt lang venting i Helsinki når jeg reiste heim. :D
You Never walk Alone :D
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#9

wiking skrev: 07 nov 2023, 23:21 Finair var billig i 2019- en stund siden. Betalte da 6000 t/r trondheim-bangkok. Men var litt lang venting i Helsinki når jeg reiste heim. :D
DET var billig...Betaler gjerne 3 ganger mer for å slippe å vente leeeenge..hvis jeg må løpe for å rekke transit så gjør jeg det... :lol: :lol:

Men, nye fly er bare deilig..Når Norwegian seilte med de gammle og slitte olaflyene på sluttenvar bare slitsomt..det var ikke noe "spenst" i setene eller i kabinetet..alt var slitt og man fikk ikke gjort det rent..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

Kolami skrev: 07 nov 2023, 23:36 DET var billig...Betaler gjerne 3 ganger mer for å slippe å vente leeeenge..hvis jeg må løpe for å rekke transit så gjør jeg det... :lol: :lol:

Men, nye fly er bare deilig..Når Norwegian seilte med de gammle og slitte olaflyene på sluttenvar bare slitsomt..det var ikke noe "spenst" i setene eller i kabinetet..alt var slitt og man fikk ikke gjort det rent..
Tull 😁 Norwegian var det beste vi hadde for en rimelig pris og direkte. Kjøpte enten economy for tur retur under 4000,- eller premium for under 10 000 inkluder lounge i Oslo. Norwegian var fantastiske, og håper Norse får rotfestet til å fortsette fra oktober til april.
🌞
Svar

Gå tilbake til «I lufta»