Reiseforsikring 2023

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

Safety Wing har bra backing og gode referanser, så er ikke så bekymret for de, men Gengki er tysk og relativt nye i markedet med i Allianz gruppen.

Men neste år så blir det 180 dagers med en norsk. Er allerede på reise, så det passer bra med månedsløsning.
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#12

@INKOGNITO

Nyttig informasjon med tanke på hvem man bør holde seg unna 👍🏼
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#13

tdr skrev: 22 sep 2023, 22:21 @INKOGNITO

Nyttig informasjon med tanke på hvem man bør holde seg unna 👍🏼
World Nomads selger ikke reiseforsikring til Norge lenger. Har brukt de til overlapp før, men aldri hatt noen krav på reiseforsikring hverken til de eller noen andre, så kan ikke uttale meg om saksgang eller utbetaling.

Det var enkelt å kjøpe forsikring, samt oversiktlig med tanke på hva de dekket og ikke dekket.
🌞
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#14

Phay skrev: 21 sep 2023, 12:13 Frende skal ha 16800,- for 160 dager utover 75 dager.

Så står nå mellom Safety Wing til vel 1300,- nok I måneden eller Genki til 850,- nok som er to leverandører av Nomade reiseforsikringer som kan kjøpes mens en er på reise, og betaler måned for måned, og kan sies opp når en ønsker. Safety wing en måned 28 dager vel og merke.

Begge to gir dekning ved ulykker ved stor MC og toåring. Viktig å få med seg hva en kjøper og hva slags dekning de har. Min aldersgruppe er 50 - 59
Ringte til If i dag for å sjekke hvor mye det ville koste å utvide min Europeiske helårs familie reiseforsikring med dekning på inntil 45 dager pr reise til 60 dager pr reise, fikk da beskjed om at det produktet har de ikke lenger.

Benyttet anledningen til å spørre om priser på de forskjellige variantene de har

180 dager koster 18704 kroner i året
90 dager koster 8860 kroner i året
45 dager betaler jeg 1969 kroner i året for

Hvis jeg skal utvide min 45 dagers forsikring så vil det koste så mye pr dag

Hvis vi begge er på reise 65 kroner pr dag
Hvis bare en av oss er på reise 38 kroner pr dag

NB! Disse prisene er for meg og er regnet ut på grunnlag av min skades historie og min alder, prisen vil øke når jeg passerer 60 og igjen når jeg passerer 70 men de vil ikke øke så mye som det vil hvis jeg ble ny kunde etter fylt 60 eller 70 da det er regler for hvor mye de har lov å øke premien med sa han.

Jeg spurte også om reglene for utvidelse etter at man har reist ut av Norge, svaret var at man kan utvide når man er i utlandet men man kan ikke bli ny kunde når man allerede har startet reisen.
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#15

Phay skrev: 23 sep 2023, 09:21 World Nomads selger ikke reiseforsikring til Norge lenger. Har brukt de til overlapp før, men aldri hatt noen krav på reiseforsikring hverken til de eller noen andre, så kan ikke uttale meg om saksgang eller utbetaling.

Det var enkelt å kjøpe forsikring, samt oversiktlig med tanke på hva de dekket og ikke dekket.
Alt var enkelt og så veldig seriøst ut med WN helt til man forsøkte å få kontakt med de for å få de til å dekke noe, når jeg måtte få flere ganger til sykehuset for å få dekket påkrevd behandling, for å hindre infeksjon i et sår, etter en liten skade. De nektet å betale direkte til sykehuset, så måtte legge ut, selv med kvitteringer for all behandling og etter ferdig behandling, forlangte de at jeg også skulle gå ekstra tur på sykehuset kun for å få en erklæring fra ansvarlig lege der, om nødvendigheten av behandlingen. Den erklæringen nektet de også å betale for, men etter måneder med trenering der de ikke svarte på henvendelse i ukevis, trakk de en saftig egenandel og betalte ut noen tusen Baht. Er vel en 5-6 år siden.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#16

Phay skrev: 21 sep 2023, 12:13 Frende skal ha 16800,- for 160 dager utover 75 dager.

Så står nå mellom Safety Wing til vel 1300,- nok I måneden eller Genki til 850,- nok som er to leverandører av Nomade reiseforsikringer som kan kjøpes mens en er på reise, og betaler måned for måned, og kan sies opp når en ønsker. Safety wing en måned 28 dager vel og merke.

Begge to gir dekning ved ulykker ved stor MC og toåring. Viktig å få med seg hva en kjøper og hva slags dekning de har. Min aldersgruppe er 50 - 59
Europeiske skal ha 6542,- I året for 180 dagers på reise fikk jeg opp nå, men tror jeg må være totalkunde for å få den prisen, men får se når jeg kommer hjem, og skal på tur igjen
🌞
Svar

Gå tilbake til «I lufta»