Norse med direkterute Oslo - Bangkok fra november

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Enda en hyggelig nyhet for mange. Norse starter direkterute til Bangkok fra Oslo i november.

Skal bli spennende å se hvordan konkurransen blir fremover med flere alternative reiseruter.

Som kjent blant de fleste så flyr Norse med Norwegian sine gamle Boeing 787 Dreamliner.


NORSE ATLANTIC STARTER DIREKTERUTE OSLO – BANGKOK I NOVEMBER
I går brakte vi nyheten om at SAS gjenstarter ruten København – Bangkok. Flere i vårt kommentarfelt var skuffet over at ikke ruten gikk fra Oslo, da Thai nå flyr både fra København og Stockholm, men ikke fra Oslo så langt. Men i dag kan vi bringe nyheten om at Norse Atlantic starter direkte flyrute Oslo – Bangkok Suvarnabhumi.

Selv om flyselskapet ikke har kommet med noen pressemelding på dette enda – og ryktene har gått en stund, finner vi nå ruten bookbar på deres hjemmeside. Ruten vil fly to ganger i uken fra november. Fra Oslo på torsdager og lørdager, og fra Bangkok på fredager og søndager. Første avgang er torsdag 2. november 2023.
Avgangstider

Ruten vil ha avgang fra Oslo kl 16:10 og ankomme Bangkok neste dag kl 10:15 etter en flytur på 12 timer og 5. minutter.

Returen har avgang fra Bangkok kl 12:20 og lander i Oslo samme dag kl 19:30 etter 13 timer i luften.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Lydia Nalen
Innlegg: 57
Registrert: 10 feb 2021, 19:12

#2

tdr skrev: 03 mai 2023, 09:30 Enda en hyggelig nyhet for mange. Norse starter direkterute til Bangkok fra Oslo i november.

Skal bli spennende å se hvordan konkurransen blir fremover med flere alternative reiseruter.

Som kjent blant de fleste så flyr Norse med Norwegian sine gamle Boeing 787 Dreamliner.


NORSE ATLANTIC STARTER DIREKTERUTE OSLO – BANGKOK I NOVEMBER


Ruten vil ha avgang fra Oslo kl 16:10 og ankomme Bangkok neste dag kl 10:15 etter en flytur på 12 timer og 5. minutter.

Returen har avgang fra Bangkok kl 12:20 og lander i Oslo samme dag kl 19:30 etter 13 timer i luften.

Kan dette gå godt? Har ikke tro på dette. Håper selvfølgelig jeg tar feil. Mange har ikke råd til å reise.
Starte opp en rute til Bangkok, når krona er i ferd med å bytte navn til Norske Pesetas.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Hilser den ruten velkommen 🙏
🌞
Brukeravatar
jern45
Innlegg: 130
Registrert: 21 okt 2017, 07:00

#4

Og billettene starter på 7000kr + sete og baggasjeavgift. Det er ca det samme som jeg betalte for min første tur i julen 2012 med KLM. Det er da ikke så ille, med tanke på at alt har blitt dyrere. Er nok ikke sannsynlig at prisen kommer ned på nivået som var før pandemien.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#5

Høres ut som en lovende start for Norse når det gjelder ruten til Bangkok. Forhåpentlig gode nyheter med tanke på konkurranse på veien til Asia.


«Fantastisk salg» på Bangkok-rute – kan gi nye avganger
I forrige uke lanserte det nye norske langdistanse-selskapet Norse Atlantic Airways en ny rute fra Oslo. For manges store glede skal den flys mellom Gardermoen og Bangkok, og starter først i november.

Det førte til et umiddelbart salgsskred av nordmenn som som har Thailand som feriefavoritt, og som har savnet en nonstop-rute fra Oslo. Denne kjappe reisemuligheten har de ventet på i over et par år nå.
Kan bli flere avganger

Responsen Norse har fått i de dagene siden nyruten ble lansert den 3. mai, har vært så stor at selskapet ikke utelukker at det kan komme flere avganger i tillegg til de to ukentlige som den er satt opp med så langt.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Thaituristen
Innlegg: 37
Registrert: 19 des 2017, 13:21

#6

Synd med den ankomsttiden i Oslo, 19.30 på kvelden er i gunstig for så mange utenom de som bor i nærheten av Oslo.
Lydia Nalen
Innlegg: 57
Registrert: 10 feb 2021, 19:12

#7

For meg som ikke bor i Oslo eller omegn, så er Norse og Gardermoen helt uaktuelt.
Gardermoen kan til nøds brukes på utreise, hjemreise kommer det ikke på tale.
Da må vi komme til "hjemme flyplassen" fra utlandet.
Tollkontroll på Moen. Ikke rekke neste fly. Ombooking med di problemene det kan føre til. Nei Takk.
Lydia Nalen
Innlegg: 57
Registrert: 10 feb 2021, 19:12

#8

For meg som ikke bor i Oslo eller omegn, så er Norse og Gardermoen helt uaktuelt.
Gardermoen kan til nøds brukes på utreise, hjemreise kommer det ikke på tale.
Da må vi komme til "hjemme flyplassen" fra utlandet.
Tollkontroll på Moen. Ikke rekke neste fly. Ombooking med di problemene det kan føre til. Nei Takk.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#9

Flere avganger bekreftet.

Pangstart for ny langrute – setter inn flere avganger
Tredje avgang

Det gjelder en tredje ukentlig avgang i forbindelse med jul- og nyttår, samt i forbindelse med påskehøytiden neste år. Billettene ligger allerede ute for salg.

Det dreier seg om fire nye avganger til jul og nyttår. Disse skal gå fra Oslo på tirsdager med første avgang den 19. desember, og så hver tirsdag frem til 9. januar.

I påsken blir det også fire nye avganger, også det på tirsdager fra Gardermoen.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

Alt ser bra ut på papiret utenom gjelden de har, og siste renteøkninger på tross av høyere flybillett priser så må de treffe godt med alle ruter. Kostbart å fly langdistanse med svak krone kurs også når hovedkvarteret ligger i Norge.

Investere eller ikke? 20,- nok pr aksje nu

https://www.nettavisen.no/okonomi/milli ... -95-942693
🌞
Svar

Gå tilbake til «I lufta»