Spamming på forumet

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Med ujevne mellomrom dukker det opp tråder som helt tydelig er spam.

Brukere som spammer ser ut til å ha ulik taktikk; noen sender ut spam med en gang de registrerer seg mens andre lar det gå en tid før de plutselig spammer tråder.

Nå nye brukere registrere seg sjekker jeg normalt IP-adresse for å se hvor brukeren holder til. I noen tilfeller er det relativt tydelig at brukere registrerer seg fra lokasjoner som normalt er langt fra geografiske områder hoveddel av medlemmene her tilhører. Når jeg ser slik registrering så endrer jeg gjerne brukeren slik at alle innlegg må forhåndsmodereres. Til nå har det ennå ikke kommet et reelt innlegg fra disse.

Forhåndsmoderasjon har vært brukt noen ganger ved brudd på forumsreglene også, men bare som kortvarig sanksjon.

Fremtidig vil det endres praksis på brukere som registrerer seg å benytter forumet til spam; både bruker og innhold vil bli slettet!
Erfaring viser at disse ikke på noen vis vil komme med reelle bidrag etter sin første runde med spam så da er der bare å få de fjernet.

Ber om at slike innlegg rapporteres hvis dere ser noen slik at vi slipper unna med spam her på Asianet.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter og informasjon»