Nektes ombordstigning?

Udyret
Innlegg: 29
Registrert: 03 mar 2021, 01:31

#1

Jeg bor i Thailand og skal til Norge for noen dager og jeg har Extension of stay og en Re entry permit. Blir jeg nektet ombordstigning på Gardermoen på vei tilbake til Thailand fordi jeg ikke har et visum eller en retur-billett?
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Hva er extention basert på? Turist visum du må ha retur, mens øvrige Non O du trenger ikke retur billett.
🌞
Udyret
Innlegg: 29
Registrert: 03 mar 2021, 01:31

#3

Problemet er ikke hva Extension of Stay er basert på, men det faktum at jeg ikke har noe visum eller en retur-billett.
Udyret
Innlegg: 29
Registrert: 03 mar 2021, 01:31

#4

Det som er litt av bakgrunnen for mitt spørsmål er hva som blir beskrevet i denne linken.

"Det lureste og sikreste er derfor uansett å ha en utreise- og/eller returbillett om man reiser uten visum, som er i tråd med thaiambassaden."

https://thaipost.no/trenger-man-utreise ... urbillett/
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Har du ikke extension basert på visa må du ha billett ut av landet når din visa exemption går ut. Din extension opphører når du forlater landet om du ikke har multiple entry turist visum, eller re entry permit basert på non o.

Du skrev du bor i Thailand?
🌞
Udyret
Innlegg: 29
Registrert: 03 mar 2021, 01:31

#6

Som jeg skrev så bor jeg i Thailand og jeg har en Extension of stay. Jeg har vært på Immigration og fått en Re entry permit,, men hva skjer på Gardermoen dersom dem forlanger et visum for å slippe meg ombord i flyet. Et visum som jeg ikke har. Må jeg ha en retur-billett som jeg ikke bruker?
Udyret
Innlegg: 29
Registrert: 03 mar 2021, 01:31

#7

Har det noen betydning hva en Extension of stay er bassert på? Om det er et Tourist Visa eller et Non Immigrant Visa?
Udyret
Innlegg: 29
Registrert: 03 mar 2021, 01:31

#8

Når jeg søker litt rundt på nettet så dukker det opp nettsteder som dette og bildet man fort danner seg er at man må ha en retur-billett dersom man ikke har et visum.

"Under current Thai visa regulations, a foreign national is not permitted to fly on a one-way ticket to Thailand unless they are in possession of a valid visa which can be presented when checking in for the flight. Without this visa, the passenger may be refused boarding or may be requested to purchase an onward flight ticket."

https://www.thaizer.com/visa-rules-for- ... -thailand/
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Udyret skrev: 13 mar 2023, 23:34 Har det noen betydning hva en Extension of stay er basert på? Om det er et Tourist Visa eller et Non Immigrant Visa?
Du sier du bor i thailand, hva baserer du oppholdet ditt på? Du må jo ha visum, eller så må du ut og inn for å få nye visa exemptions og extensions.

Siden du har fått re entry permit som du skriver så har du fått ett slags visum.
🌞
Udyret
Innlegg: 29
Registrert: 03 mar 2021, 01:31

#10

Jeg kom til Thailand før pandemien på et 90-dagers Non Immigrant Visa O. Et visum som man mister og man får en oppholdstillatelse isteden., Og så har jeg fått 1-års Extension of stay noen ganger.

Så hvordan kommer man seg ombord på flyet på veien tilbake til Thailand uten at man har et visum og uten å ha en retur-billett? For jeg har virkelig ikke lyst til å kaste penger rett ut av vinduet.
Låst

Gå tilbake til «Visum til Thailand»