Qatar Airways øker kraftig fra Gardermoen.

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Qatar Airways benyttes av mange som reiser til Asia, og fra høsten øker de antall avganger fra 7 til 12 ganger i uken på strekningen Gardermoen - Doha.

Hvordan dette vil påvirke konkurranse og priser skal bli interessant å se. To daglige fly fra Norge vil fylle opp mye av kapasiteten fra Doha til Bangkok som kan bli en flaskehals for kapasiteten. Tre til fire daglige flyvninger DOH-BKK.

Til Thailand er også Chiang Mai, Pattaya, Krabi og Phuket på rutekartet.

Når kapasitet er nevnt så flyr Qatar til mange spennende destinasjoner i Asia som Vietnam, Filippinene, Malaysia, Singapore, Sri Lanka med flere.


Storsatsing fra Oslo – går opp til to daglige avganger
Midtøsten-selskapet Qatar Airways har vært en sentral aktør på langdistanse-ruter fra Oslo Lufthavn i mange år. Ruten mellom Gardermoen og Doha har vært operert siden 2011.

Nå gjør selskapet det klart at det legger opp til en storsatsing fra Oslo Lufthavn. Det skjer fra åpningen når flyselskapene innleder vinterprogrammet 2023/2024. Det blir i slutten av oktober måned.

I en melding til flysmart24 skriver selskapet at frekvensen på Oslo-ruten økes massivt – fra sju ganger i uken til 12 ganger i uken.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#2

Ja blir spennende å se hva prisene blir.
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Alle nye ruter hilses velkommen om de følger opp med ruter til og fra BKK, da transiten akkurat nå kan bli lang, spesielt på hjemreisen.

Akkurat nå savner jeg Norwegian, det var tider det!
🌞
Brukeravatar
Thaituristen
Innlegg: 37
Registrert: 19 des 2017, 13:21

#4

Kanskje de kan bli mer pålitelige også da. På min hjemreise 28 mars så skulle jeg ha 5,5 timer venting i Doha. 1 måned før så for jeg greie på at avgangen er flyttet 3 timer, så da fikk jeg 8,5 timer i Doha istedenfor. Hadde vært greit om det var et engangstilfelle, men det viste seg at de har gjort dette med alle avgangen fra Phuket i minst 2 måneder.
Hadde de opplyst om dette før man bestilte så kunne man valgt et annet selskap, men alle som bestiller for opplyst at det er "bare" 5,5 timer å vente. Blir nok Emiratene på meg neste gang om ikke Qatar kommer med noe bedre.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#5

Qatar øker enda mere med 2 daglige avganger fra Gardermoen.


Øker satsingen – enda flere avganger fra Gardermoen
Qatar Airways har stor sto på det norske markedet. Selskapet har i årevis operert sin rute mellom sin hjemmeflyplass i Doha og Oslo Lufthavn.

Som flysmart24 skrev for en tid tilbake gikk selskapet ut med nyheten om at det fra vinterprogrammets start ville øke antall rundturer mellom de to byene til 12 i uken.

Nå melder Qatar ifølge Aerorutes at det ikke stanser der. Det varslet fredag nettverksendringer og øker aktiviteten en rekke steder i Europa.

Det gjelder også Oslo, der selskapet øker med ytterligere to avganger – til 14 – slik at det mest trolig blir to avganger hver eneste dag gjennom hele uken.

Positive flynyheter

De økte frekvensene vil komme fra 1. januar. Ifølge nettstedet skal selskapet bruke Boeing 787 Dreamliner 8/9 på ruten.

Doha-ruten er et alternativ som mange nordmenn bruker på bl.a. feriereiser til Thailand.

Dette er en av flere positive nyheter for nordmenn som reiser østover på jobb og ferie.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Thaituristen
Innlegg: 37
Registrert: 19 des 2017, 13:21

#6

Jeg bestilte min neste tur i august med Emiratene på grunn av lange ventetider i Doha de siste gangene med Qatar, men da jeg fikk med meg at Qatar starter med 2 ankomster daglig så booket jeg med Qatar på turen min på nyttårsaften. Da er det bare 1 time og 45 minutter venting i Doha og man lander i Oslo på morgenen.
Svar

Gå tilbake til «I lufta»