Støydempende hodetelefoner på reise

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Følgende er utdrag fra en artikkel.  Read Full Article
Lange reiser kan i seg selv være slitsomme og støy gjør ikke reisen noe bedre.
I de seneste årene har støydempende hodetelefoner og ørepropper blitt et vanlig syn. Slikt utstyr kan bidra til at reisene blir mye mer behagelig.
Hvordan virker støydempingen?
Prinsippet med aktiv støydemping er forenklet at en mikrofon tar opp lyd man oppfatter som støy og høyttalerene i hodetelefonen spiller av lyden i motfase. Når lyden i motfase spilles av kansellerer den det vi oppfatter som utvendig støy. Eller reduserer støyen kraftig.
Active Noise ReductionWikipedia Creative Commons lisens
 
Hodetelefoner eller ørepropper.
Det finnes både hodetelefoner og ørepropper med aktiv støydemping. Hva man foretrekker ...
Bill
Innlegg: 90
Registrert: 21 okt 2017, 10:12

#2

Jeg har noen philips, kostet 1000+ kr, støyreduksjonen lager ulyder, så det er ganske komisk
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#3

Har samsung telefon så tenkte anskaffe et par på flyplassen bangkok før hjemreise mandag.
Samsungs siste ørepropper skal visstnok være ok, med reduksjon av forstyrrende støy.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Olav Seglem skrev: 22 nov 2022, 23:54 Har samsung telefon så tenkte anskaffe et par på flyplassen bangkok før hjemreise mandag.
Samsungs siste ørepropper skal visstnok være ok, med reduksjon av forstyrrende støy.
Sjekk gjerne tilbud utenfor flyplassen; det er ofte dyrere på flyplasser enn utenfor.

Akkurat nå er det ganske så mye gode "Black Friday"/"Black Week" tilbud her hjemme. Det er jo mulighet å bestille på nett med "Hent i butikk" hvis du kan vente. Selv om jeg skjønner behovet for noe på turen hjem.

De jeg kjøpte er nå nede i kr 2490,- hos Power

På Elkjøp finner du Sony WF-1000XM4 som er satt ned til kr 1890,- (2355,-) og Sony LinkBuds S til kr 1290,- (1790,-). Sistnevnte er spesielt anbefalt hos Lyd & Bilde med omtalen "Enestående".
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#5

Takk for tipset.
Så samsung buds 2 kostet thb 6.100 her i buriram, så jeg har d "bak øret" :-)
Så spørs det på suvarnaphumi.
Det er vel og er spørsmål om dyrt nok til momsrefusjon :-)
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#6

Har opp gjennom årene vært igjennom to Bose klokker, men valgte tidligere i år å gå for https://www.lydogbilde.no/test/hodetele ... wh-xb910n/ som ligger sånn midt på treet prismessig.

Strålende fornøyd med de, like behagelige å ha på som Bose. NC klokker har utviklet seg mye de siste årene og det er i dag et stort utvalg å velge i mellom. Ikke nødvendig å velge de dyreste for å få virkelig god støydemping.

Har dog ikke testet mine Sony WH-XB910N på lang flytur ennå, men skal til Thailand i mars så da skal de få kjørt seg ;)
Brukeravatar
EliseBaki
Innlegg: 2
Registrert: 09 mai 2023, 13:25
Sted: Norway

#7

tdr skrev: 23 nov 2022, 01:47 Sjekk gjerne tilbud utenfor flyplassen; det er ofte dyrere på flyplasser enn utenfor.

Akkurat nå er det ganske så mye gode "Black Friday"/"Black Week" tilbud her hjemme. Det er jo mulighet å bestille på nett med "Hent i butikk" hvis du kan vente. Selv om jeg skjønner behovet for noe på turen hjem.

De jeg kjøpte er nå nede i kr 2490,- hos Power

På Elkjøp finner du Sony WF-1000XM4 som er satt ned til kr 1890,- (2355,-) og Sony LinkBuds S til kr 1290,- (1790,-). Sistnevnte er spesielt anbefalt hos Lyd & Bilde med omtalen "Enestående".

For min Italia-tur trenger jeg også et støykansellering headset. Jeg hørte om Sony WF-1000XM4 er det beste støykansellering headset. Fra Prisguiden fant jeg mange nettsteder og prisen nå er høyere. Jeg er forvirret om prisen.

Elkjop - https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og ... ort/316523? (NOK 2247)
Proshop - https://www.proshop.no/Hodetelefoner/So ... ic/3025056? (NOK 2506)
Soldfy - https://soldfy.no/sony-wf-1000xm4-tradl ... foner-solv (NOK 2633)

Hvilken butikk vil du anbefale meg?
Elise Bakken
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#8

EliseBaki skrev: 15 jun 2023, 13:01
Hvilken butikk vil du anbefale meg?
Av de butikkene du lister opp ville jeg valgt Elkjøp; de har butikker «overalt» og ser ut til å være best på pris nå. Er også greit å forholde seg til en fysisk butikk hvis det skulle være noe.
Man kan alltids vente på en kampanje, men man vet jo aldri når den eventuelt kommer. Nå har vel også Elkjøp en Prismatch hvis man skulle finne produkter billigere andre steder.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
EliseBaki
Innlegg: 2
Registrert: 09 mai 2023, 13:25
Sted: Norway

#9

tdr skrev: 15 jun 2023, 13:32 Av de butikkene du lister opp ville jeg valgt Elkjøp; de har butikker «overalt» og ser ut til å være best på pris nå. Er også greit å forholde seg til en fysisk butikk hvis det skulle være noe.
Man kan alltids vente på en kampanje, men man vet jo aldri når den eventuelt kommer. Nå har vel også Elkjøp en Prismatch hvis man skulle finne produkter billigere andre steder.
Min venn anbefalte også Elkjøp. Tusen takk for dine informative opplysninger. Denne forumet har vist seg å være virkelig verdifullt for meg.
Elise Bakken
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#10

Har de nyeste samsungproppene, buds2.
Prøvde på flyet ams-bangkok onsdag.
Bedre enn gamle men du hører likevel flystøy.
Spesielt 6 mndr baby i setet over midtgangen som hylte, halve veien t bangkok :-)
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»