Slutt på påbud om bruk av ansiktsmaske

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

I løpet av 2 til 3 uker vil det endelig bli slutt på påbud om bruk av ansiktsmaske de fleste steder i Thailand. Dette vil nok være med på å gjøre landet mer attraktivt for turister som har holdt tilbake da mange ikke akkurat synes det å reise til varme land med påbud om ansiktsmaske ikke er ønsket.



Thailand’s face mask rules to be scrapped soon
In two or three weeks, those in Thailand will no longer have to worry about wearing a face mask in most places. According to The Bangkok Post, the Ministry of Public Health will soon cancel such mask-wearing regulations and accompanying fines for breaking such rules. The National Communicable Disease Committee has reportedly already completed a draft announcement that reflects the falling coronavirus risks in the country.

The public health minister must endorse the announcement. Once endorsed, it will be published in the Royal Gazette. Face mask-wearing has been mandatory for the past two years as part of the measures to limit the spread of Covid-19. Under the order, offenders would be fined 6,000 baht with repeat offenders being fined up to 20,000 baht for not wearing masks.

The government also recently cancelled the Emergency Decree on October 1, which has been in effect since the pandemic started. The controversial decree was criticised by many who say it gave the prime minister sweeping powers.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#2

Ser her oppe i buriram går de fleste thaier ennå med maske.
Så spørs det hva som skal skje med lageret av ubrukte.
En "brilliant " ide:
Når skolebarn hoster og er forkjølte sier lærerne de må være hjemme.
De har jo ikke lært holde hånden for munnen når de hoster.
Thailandske skolebarn har alt mistet masse undervisning grunnet stengte skoler under Covid.
Hva med heller si at deå komme på skolen -MEN bruke maske ??
Genialt - hva ? :-) :-)
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#3

Har jo nettopp kommet heim fra Thailand. De fleste thaiene gikk med maske på kjøpesenteret . En og annen thai gikk ikke med maska. Jeg og mange av oss faranger gikk ikke med maske, Det var ingen som sa noe om at vi ikke gikk med maske, Hele dette maske bruken er jo noe tull etter det jeg har sett og leste om dette med covid og maske. Ja selv FHI i Norge har ikke en eneste vitenskapelig undersøkelse som viser at maske har noen effekt. Ja det finnes vel ingen land som har noen vitenskapelige bevis at mask har noen effekt, Bra at Thailand skal slutte med mask. Men jeg tviler på at Thaiene slutter å bruke den. Til det er de blitt for mye skremt og er vel for mye myndighets tro. Dem skal jo også begynne å vaksinere unger fra 4 mnd og oppover med covid vax.
You Never walk Alone :D
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4

wiking skrev: 27 okt 2022, 19:45 . Til det er de blitt for mye skremt og er vel for mye myndighets tro.
Nå er en vel like myndighetstro om en lytter til de myndighetene som sier en ikke trenger å bruke det og dermed går uten fordi ens egne myndighetene sier det? :D
Nå tenkte jeg ikke deg personlig da du åpenbart gjør deg opp din mening. Men generelt så en vel her at folk fulgt hva som var lov eller ikke lov.
Det var vist hva som avgjorde om en kunne bli smittet eller ikke for det store flertall.
Men håper du hadde en fin tur .
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»