dame ble gravid

DagArne
Innlegg: 5
Registrert: 05 okt 2022, 20:52

#1

Litt bakgrunn: Jeg var på ferie i Thailand og møtte ei i som jobber i resepsjonen på hotellet jeg bodde på som ble med meg. Er ei som jobber der og ikke bardame, eller hun kjenner noen i et par barer lenger oppi gata. Hun har ikke bedt meg sende penger så fikk ingen negative vibber.

Vi er begge hhv 40 og 50 år gamle. Hun sa hun skulle hatt mensen den 2909, mener jeg hadde sex første gang for tre uker siden.
Før moralpreken:, ja jeg burde brukt kondom, men skjedde olle der og tester er negative.

hva og hvordan skal jeg gå frem eller gjøre, eller hva ville dere gjort i en sånn situasjon?
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Abort er ulovelig i Thailand, så gratulerer du skal bli far, så det er bare å stille opp med å sørge for at hun får det hun trenger!

Så er det greit å ta dna test når det blir mulig.

Kilde wikipedia
Termination of a foetus that is fewer than nine weeks from gestation is permitted if some or all of the following criteria are met: (1) medical necessity, (2) legal necessity (e.g., rape), (3) female is under 15 years of age (and unmarried), (4) the foetus is at risk of severe abnormalities or genetic disorders
🌞
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#3

Hva vil damen selv?
D er nok det viktigste.
Vil hun bli mor som 40 åring eller er d de økonomiske "mulighetene" som ligger i bunn?
Har hun barn "hjemme" fra tidligere?
Og, ville du gå inn i et langsiktig forhold med henne, uavhengig av graviditeten ? :-)
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4

Ja det får nå bli en snakk om hva dere blir enige om
Vedrørende abortloven ble disse myket vistnok pga mange yngre gravide og abortlovene ble vist kjent grunnlovsstridig i begynnelsen av 2021.
Men slikt er det nok varierende syn på og opp til de enkelte å avgjøre hva en vil.
Men gratulerer om dere ikke velger dette slternativ.
Også fra wikipedia .Hvordan loven praktiseres etter oppmykning vet ikke jeg.Mulig også at jeg tolker det feil.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_Thailand
Screenshot_2022-10-06-02-08-24-195_com.android.chrome.jpg
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#5

DagArne skrev: 05 okt 2022, 21:29 Litt bakgrunn: Jeg var på ferie i Thailand og møtte ei i som jobber i resepsjonen på hotellet jeg bodde på som ble med meg. Er ei som jobber der og ikke bardame, eller hun kjenner noen i et par barer lenger oppi gata. Hun har ikke bedt meg sende penger så fikk ingen negative vibber.

Vi er begge hhv 40 og 50 år gamle. Hun sa hun skulle hatt mensen den 2909, mener jeg hadde sex første gang for tre uker siden.
Før moralpreken:, ja jeg burde brukt kondom, men skjedde olle der og tester er negative.

hva og hvordan skal jeg gå frem eller gjøre, eller hva ville dere gjort i en sånn situasjon?
Gjøre? Det er alltids ei bro å hoppe fra. Kom hjem og brenn passet.
Hvis du ønsker juridsk bistand er dette mannen:
http://www.thainytt.no/index.php?id=462 ... om-advokat

.
DagArne
Innlegg: 5
Registrert: 05 okt 2022, 20:52

#6

Olav Seglem skrev: 06 okt 2022, 01:54 Hva vil damen selv?
D er nok det viktigste.
Vil hun bli mor som 40 åring eller er d de økonomiske "mulighetene" som ligger i bunn?
Har hun barn "hjemme" fra tidligere?
Og, ville du gå inn i et langsiktig forhold med henne, uavhengig av graviditeten ? :-)
For å ta det siste først, ja kunne gått inn i et forhold med henne.
Høres ut som hun ønsker barnet. Usikker på hva det er som ligger i bunn, vet ikke hva hun vil tjene på det økonomisk.
Hun har et barn fra før som er voksen.

Det som kanskje er litt stygt er: hvordan sjekker jeg at det ikke er scam når jeg er i Norge og hun i Thailand?
Har ikke fått noen negative vibber, virker ålreit når jeg var sammen med henne, men er litt for mye svindel og scam rundt omkring. leste om at "pregnancy scam" er en greie.

Er det noe annet sted å henvende seg for råd og bistand?
Hvordan har andre løst denne utfordringen?
Må vel sikkert betale bidrag og støtte.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

Juridisk trenger du ikke å gjøre noen ting, men moralsk sett er det opp til deg og din standard, og det er jo kanskje mest sannsynelig ungen er din, så da er det vel bare å bidra med så mye som du kan og vil! Ville jo ha vært trist om du satt der som en gammel mann og angret over dine valg?

Dna test er no ganske så obligatorisk å se for seg på ett tidspunkt.
🌞
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#8

Kan være et uventet, uanmeldt besøk en ukes tid kan være billig (og avklarende) i lengden ;-)
DagArne
Innlegg: 5
Registrert: 05 okt 2022, 20:52

#9

Olav Seglem skrev: 06 okt 2022, 12:45 Kan være et uventet, uanmeldt besøk en ukes tid kan være billig (og avklarende) i lengden ;-)
Kan du utdype litt der? :?
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#10

Du får hvertfall konstatert st hun virkelig er gravid.
Ikke at jeg mistror henne, men thaienes oppfinnsomhet er innimellom imponerende.
Samtidig ville dere kunne diskutere framtiden, ansikt til ansikt i fred og ro.
Selv om moderne teknologiske hjelpemidler er flotte greier, blir det ikke det samme som direkte komminikasjon.
Hvertfall når det gjelder viktige tema.
Lykke t, uansett :-)
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»