Giftige slanger: Hva gjør du?

Forsikringer, reiseråd, advarsler
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#11

Har fortsatt til gode å se en levende slange her i Hua Hin. Men har vært cobra her i soien tidligere. Og tyskeren jeg kjenner som bor 200 meter borti her opplevde å få en cobra inn på vaskerommet. Han henta kosten og ville feie den ut (som han hadde gjort med en tidligere slange ) for han trodde det bare var en vanlig ufarlig slange. Men da reiste den seg og var klar til hugg :-D Så han evakuerte og varsla sikkerhetsvakta. Fikk beskjed om å vente 10 minutter og så sjekke, og da var den borte :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Asiagirl
Innlegg: 197
Registrert: 21 okt 2017, 20:52

#12

Dette er det nærmeste jeg har vært en død slange. :D her i Hua Hin.
Har fremdeles ikke sett noen slanger på nært hold her.
Golden tree snake. Selvom den er ufarlig, ville jeg ikke vært i nærheten av den. Hvis man ikke klarer å se at det er den typen, holder jeg unna når de er grønne. Og egentlig alle andre farger også...😆😆
7367FE78-C6A5-46C3-BA04-B47856B337CB.jpeg
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#13

Vet ikke om det er noen reptilpark i Hua Hun.
Men en fin ting å besøke om du kommer over en.
Mange steder deler de kunnskap. Og noen steder gir de praktisk opplæring i håndtering.
Har ikke helt sansen for reptiler selv,men ser noen av og til i På Mok.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#14

Asiagirl skrev: 29 jul 2019, 16:17

Golden tree snake. Selvom den er ufarlig, ville jeg ikke vært i nærheten av den. Hvis man ikke klarer å se at det er den typen, holder jeg unna når de er grønne. Og egentlig alle andre farger også...😆😆

Ligner jo litt på denne :lol: :lol:


slange.jpg
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#15

Siam Serpentarium er et sted i Bangkok i nærheten av Suvarnabhumi lufthavn med "tusenvis" av slanger. Ok og besøke om man har noen timer å slå ihjel før flyet går. Spesielt om man har barn med.

https://no.tripadvisor.com/Attraction_R ... 50?m=19905
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#16

nei holder meg unna slangen og har ikke sett noen. Men broren min han dreper dem for sikres skyld. :D
You Never walk Alone :D
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#17

Vi har jo stadig slanger rundt huset, og enkelte ganger inne i huset. Den eneste som kona og jeg dreper er Green Viper som er meget giftig og dødlig gift.

Så vær på vakt og bruk øynene.

A.H.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#18

Jeg leste en gang om hvor mange utrykkninger brannveset i Bangkok hadde i året pga slanger , så det er åpenbart mange som ringer de også.
Prøvde å Google og fant da et stykke hvor det kom frem at de også driver opplæring om hvordan en skal hanskes med slanger ,fange å slippe løs et annet sted eventuelt.
I et Buddhisisk perspektiv blir vel også liv betraktet som hellig som jeg forstår.Det er jo også nyttedyr med å holde rottebestand nede.
Nå ser vi jo folk som ikke har fjellvett og sjøvett som kommer til Norge.Thailansk natur er jo fremmed for oss men vi har jo fjellvettregler,
En av de er jo "lytt til kjentfolk."og det kan vi vel da praktisere.
Selv om det er ukjente dyr for oss er de jo nødvendigvis ikke så farlige for oss.
Det er vel helst de giftige slangene som vi ikke ser som er farligst.

https://www.scmp.com/news/asia/southeas ... es-24-hour
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#19

wiking skrev: 29 jul 2019, 23:34 nei holder meg unna slangen og har ikke sett noen. Men broren min han dreper dem for sikres skyld. :D
Og selv om Thaiere i hans omgivelser nødvendigvis ikke sier noe til han, så skal han kanskje spørre seg selv om hvordan han selv eller vi i Norge ser på noen som dreper ufarlige dyr uten grunn, og holdninger til slikt kan jovære likt, spesielt i et land hvor for mange liv er hellig iflg Buddhistisk tro.Da han jo antagligvis også dreper ufarlige slanger.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#20

Wood1958 skrev: 30 jul 2019, 10:03 Og selv om Thaiere i hans omgivelser nødvendigvis ikke sier noe til han, så skal han kanskje spørre seg selv om hvordan han selv eller vi i Norge ser på noen som dreper ufarlige dyr uten grunn, og holdninger til slikt kan jovære likt, spesielt i et land hvor for mange liv er hellig iflg Buddhistisk tro.Da han jo antagligvis også dreper ufarlige slanger.
vel merklig moral da,
thaiene eter jo rester av døde dyr ( buddister)
det « dreper ikke selv» men eter jo det mente av blod mat.
har vel aldri forstått dette helt! jeg da🙄
mye mellom himmel og jord?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»