Prisøkning i Thailand.

Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#1

Det har foregått en prisøkning for en stund i Thailand.

Feks byggekostnader, sykkel, kjøkken, bil etc..dyre ting altså..

Hvis noen tenker på å bruke mye penger på ny tv, sykkel, kjøkken, garasje eller no..

Så tror jeg virkelig at det kan være lurt å gjøre det nå...

Ukrainakrisens prisøkningen får vi nok kjenne senere...men nå er det covidprisøkningen som skjer..
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#2

Prayuth startet forberedelse drivstofføkning i går.
Sa thaier fremdeles kunne kjøre bil....:-)
Slik jeg tolker det betyr det at det er en grense for hvor mye myndighetene kan/vil subsidiere prisene, og grensen nærmer seg.
Thaier sier ikke alltid ting i klartekst.
Antar coviden har kostet så mye og inntektene er redusert at de er nødt.
Finansiere driftskostnader med låneopptak over tid er ikke særlig smart - hverken for land eller privatpersoner.
Ser ut som til og med en thailandsk general forstår det :-)
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#3

Ja ser dem sliter i thailand med både prisstigning og firma som legges ned. Fast food chain A&W to close all branches i Thailand following huge covid losses. og likviditeten til hotellene begynner å ta slutt. Mener jeg leste om en undersøkelse som sa at 48 prosent av de spurte at de hadde bare likviditet for 3 mnd. Men litt posetiv ting er at det er rykter om også- virker som dem vil åpne opp mere. Men her vet vi at det kan snu raskt fra det ene til det andre, :D
You Never walk Alone :D
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

wiking skrev: 10 mar 2022, 16:33 Ja ser dem sliter i thailand med både prisstigning og firma som legges ned. Fast food chain A&W to close all branches i Thailand following huge covid losses. og likviditeten til hotellene begynner å ta slutt. Mener jeg leste om en undersøkelse som sa at 48 prosent av de spurte at de hadde bare likviditet for 3 mnd. Men litt posetiv ting er at det er rykter om også- virker som dem vil åpne opp mere. Men her vet vi at det kan snu raskt fra det ene til det andre, :D
Føler at KFC følger etter..jeg ser at flere KFC er lagt ned..kanskje fordi myndighetene i thailand har bestemt at kylling er mat og ikke kos akkurat nå..

Det med KFC har jeg sett i mange år..de går konk mange steder..
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#5

Det var ikke lenge siden jeg betalte ca 70 bath for kylling..prisen er vanligvis 38 bath. Som dere sikkert vet så ble det priskontroll på akkurat kylling..

Hvor lenge denne priskontrollen vil vare er en ting..men veldig bra for oss forbrukere..men i Norge så er det neppe noe priskontroll..så der blir nok maten veldig dyrt fremover føler jeg..
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#6

70 bath for en kilo kylling eller noen nugets på KFC?
Jeg spør for en venn...
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#7

MrDemongas skrev: 15 mar 2022, 15:13 70 bath for en kilo kylling eller noen nugets på KFC?
Jeg spør for en venn...
I butikken....disse enkelt kyllingfiletene i en pakke..
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#8

Er det 300 gram i en pakke eller 2 kg?
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#9

MrDemongas skrev: 16 mar 2022, 12:07 Er det 300 gram i en pakke eller 2 kg?
250 gram
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#10

250 gram.. med andre ord nok til en landsbyfest. Godt at thaiene er nestenveggiser. :)
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»